9.8 C
București
miercuri, mai 15, 2024

Ghid practic: Cum sa gatesti, sa pastrezi si sa congelezi spanacul pentru o utilizare optima

Spanacul este o leguma versatila si nutritiva, bogata in fier, vitamine si antioxidanti. Daca iti place sa incluzi spanacul in dieta ta sau vrei sa te asiguri ca ai mereu la indemana aceasta sursa de nutrienti esentiali, este important sa stii cum sa il gatesti, sa il pastrezi si sa il congelezi corect. Acest ghid iti va oferi sfaturi practice pentru a profita la maximum de beneficiile spanacului.

O sursa excelenta de calciu, vitamine si minerale, spanacul este una dintre cele mai bogate legume pentru dieta ta. Afla mai multe despre beneficiile spanacului in articolul nostru: Spanacul. 13 motive sanatoase pentru care e bine sa consumi aceasta planta 

Cum sa gatesti spanacul

Atunci cand vine vorba de gatit spanac, majoritatea oamenilor o fac gresit. Spre deosebire de alte legume, spanacul nu are nevoie de un timp lung de preparare. Dureaza doar cateva minute.

Spanacul poate fi gatit in diverse moduri, fie ca este fiert, calit sau adaugat in diferite preparate. Iata cateva modalitati populare de a gati spanacul:

-Fiert sau la aburi: Adauga frunzele de spanac intr-un ibric cu apa clocotita si lasa-le sa fiarba timp de 1-2 minute. Alternativ, poti sa il aburesti timp de 3-5 minute pentru a pastra mai bine nutrientii.

-Calit/Sote: Incinge putin ulei/unt intr-o tigaie mare si adauga apoi doi catei de usturoi taiati marunt. Caleste putin, apoi adauga si spanacu. Amesteca continuu timp de 2-3 minute pana cand spanacul se inmoaie si isi reduce volumul.

In cazul in care tigaia este prea mica pentru a lua toate frunzele dintr-o singura miscare, gateste pe bucati – asteapta sa se inmoaie prima mana, apoi adauga mai multe frunze de spanac. Incearca sa finalizezi acest proces in doua parti si evita sa gatesti spanacul in exces.

*Poti adauga alte ingrediente in acest sote de baza pentru a dinamiza spanacul si a face din el un fel principal. Adauga ciupercile cu usturoiul sau adauga smantana si branza.

-Coacere: Adauga frunzele de spanac intr-o tava unsa cu putin ulei de masline si condimenteaza-le dupa gust. Coace-le la cuptor timp de aproximativ 10-15 minute pana cand devin fragede si crocante.

Care este cel mai bun mod de a pregati spanacul?

Ei bine, se pare ca cel mai bun mod de a consuma spanac este acela de a nu-l prepara deloc! In schimb, mananca-l in forma cruda. Potrivit unei cercetari din 2019, publicata in jurnalul Food Chemistry, fierberea, aburirea sau prajirea au dus la pierderea luteinei antioxidante din spanac. Cu cat l-ai supus mai mult la caldura, cu atat a fost mai mare pierderea de luteina. Metoda optima de a obtine maximum de spanac este prin lichefiere, de preferinta cu niste lactate. Asadar, sucurile si smoothie-urile castiga detasat.

Cum sa pastrezi spanacul proaspat

Pentru a pastra spanacul proaspat si crocant pentru mai mult timp, urmeaza acesti pasi simpli:

  • Spala spanacul: Dupa ce achizitionezi spanacul, spala-l bine sub jet de apa rece pentru a indeparta eventualele impuritati.
  • Usuca-l bine: Foloseste un storcator de salata sau servetele de hartie pentru a indeparta excesul de apa din frunzele de spanac.
  • Depoziteaza-l corect: Infasoara spanacul uscat intr-un prosop de hartie umed si pune-l intr-o punga de plastic cu fermoar. Strange bine punga pentru a reduce expunerea la aer.
  • Frigider: Asaza spanacul in partea de jos a frigiderului, unde temperatura este mai rece si umiditatea este mai mare. Evita depozitarea in zona cu temperaturi mai ridicate, cum ar fi rafturile din usa. De asemenea, daca vrei sa-l pastrezi pe termen lung, congelarea este cea mai buna solutie. Trebuie sa gatesti spanacul si apoi să il congelezi.

Cum sa congelezi spanacul

Daca ai o cantitate mare de spanac si nu poti sa-l consumi imediat, il poti congela pentru a-l pastra mai mult timp. Iata cum sa procedezi:

Blanseaza-l: Adauga frunzele de spanac intr-un vas cu apa clocotita timp de 30-60 de secunde, apoi transfera-le imediat intr-un bol cu apa rece si gheata pentru a opri procesul de gatire.

Usuca-l bine: Dupa blansare, scurge spanacul si usuca-l bine cu ajutorul unui storcator de salata sau a servetelelor de hartie.

Portioneaza-l: Imparte spanacul in portii potrivite si aseaza-l in pungi sau recipiente sigilate, eliminand cat mai mult aer.

Congeleaza-l: Pune pungile sau recipientele cu spanac in congelator. Spanacul congelat poate fi pastrat pana la 6 luni.

!!! Prin respectarea acestor sfaturi simple pentru gatire, pastrare si congelare, vei putea sa te bucuri de savoarea si nutrientii spanacului in orice moment, fara a risipi alimente si fara a compromite calitatea lor.

Vezi si: Remedii naturiste cu spanac

Vezi si: Sucul de spanac si uimitoarele sale beneficii pentru sanatate

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole