Fulgii de ovaz – beneficii si retete simple

Ovazul reprezinta o optiune excelenta pentru micul dejun, fiind recomandat pentru pierderea in greutate si controlul glicemiei. Indiferent daca optezi pentru o reteta cu ovaz care necesita hidratare peste noapte sau il adaugi in smoothie, ovazul este bogat in elemente nutritive si are avantaje majore pentru sanatate. 

Ovazul si faina de ovaz sunt pline de fibre, proteine si nenumarate vitamine si minerale. Totodata, acestea sunt pe lista alimentelor versatile care se poat incorpora in orice masa a zilei.

Ovazul are beneficii asupra sanatatii inimii

Fibra solubila din ovaz poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol LDL, semnaland ficatului sa retraga colesterolul LDL rau din fluxul de sange. Un nivel mai bun de colesterol LDL reduce riscul bolilor de inima. 

Ovazul ajuta la controlul zaharului din sange

Alimentele bogate in fibre ajuta la incetinirea digestiei in intestin, ceea ce contribuie la evitarea cresterii rapide a zaharului din sange. De asemenea, beta-glucanul, care este un tip de fibre dietetice gasite din abundenta in ovaz, poate ajuta la imbunatatirea controlului zaharului din sange. 

Ovazul creste senzatia de satietate

Fibrele din ovaz ajuta la mentinerea satietatii, fiind un instrument important in procesul de gestionare a greutatii. Pe langa faptul ca fibra solubila din ovaz ajuta la reducerea colesterolului LDL, pierderea in greutate scade si ea colesterolul, combinatia dintre cele doua fiind ideala. 

Ovazul ajuta la mentinerea sanatatii digestive

Fibrele sunt importante pentru reglarea tranzitului intestinal si amelioreaza constipatia. O jumatate de cana de ovaz este considerata o sursa buna de fibre si ajuta la mentinerea sanatatii aparatului digestiv.

Ovazul ajuta la pierderea in greutate

Ca parte a unei alimentatii echilibrate, faina de ovaz poate fi un instrument excelent pentru pierderea in greutate. Continutul de fibre si proteine din ovaz cresc satietatea si te ajuta sa treci mult mai usor peste pofte si tentatii. In plus, ovazul este un aliment cu putine calorii, motiv pentru care persoanele acre consuma faina de ovaz sunt mai sanatoase si au greutatea corporala mai mica fata de cele care nu consuma ovaz.

Metode de incorporare a ovazului in dieta

Ovazul se poate combina in retete unice si savuroase, astfel incat consumul acestuia sa devina o adevarata placere. Astfel, poti aduce ovazul in alimentatia ta zilnica sub mai multe forme:

Faina de ovaz – se preteaza nu numai pentru micul dejun, ci si pentru pranz sau cina. Se poate combina cu kale, ciuperci, ceapa caramelizata sau branza de capra. Pentru un plus de proteine, se poate adauga si un ou prajit. 

Oats – Este ideal pentru un mic dejun care nu necesita gatire. Pur si simplu se lasa la inmuiat in lapte peste noapte. 

Smoothies – Daca preferi smoothie-urile ca mic dejun, pentru a le face si mai satioase adauga doua linguri de fulgi de ovaz. Acestea iti asigura o sursa buna de fibre dietetice si satietatea pentru mai mult timp.

Lapte de ovaz – Laptele de ovaz este sarac in grasimi si colesterol, fiind o alternativa minunata pentru laptele de provenienta animala.

Reteta cu ovaz si banane

Ingrediente: 240 g fulgi de ovaz, 500 g lapte migdale neindulcit, o banana medie pasata, 1/2 lingurita extract de vanilie, 1/2 lingurita scortisoara, un praf de sare.

Mod de preparare: Combina toate ingredientele intr-o cratita mica si pune-le pe aragaz la foc mediu. Dupa ce au dat in fiert, redu focul si amesteca in mod continuu timp de aproximitiv 3 – 5 minute, pana cand ovazul se ingrosa. Cand ai obtinut consistenta dorita, se ia de pe foc si se serveste imediat.

Bol cu prune si ovaz refrigerate peste noapte

Ingrediente: 120 g fulgi de ovaz, 240 g lapte de migdale neindulcit, 180 g apa, un praf de sare, doua lingurite sirop de artar, o pruna taiata marunt, un praf de scortisoara macinata, 

Mod de preparare: Combina ovazul, 180 g laptele de migdale, apa si sarea intr-o cratita si fierbe la foc mare, apoi redu flacara si mai fierbe putin, pana cand ovazul devina fraged.

Indeparteaza de pe foc si trasfera compozitia intr-un bol si lasa la racit pentru 10 minute. Adauga si restul de lapte de migdale si o lingurita de sirop de artar. Acopera cu folie de plastic si refrigereaza peste noapte.

Pune intr-un bol mic prunele tocate, o ligurita de sirop de artar si praful de scortisoara si lasa-le sa stea 5 minute. Se serveste faina de ovaz racita cu prune deasupra.

Lapte de nuca de cocos cu ovaz – produs vegan si fara gluten

Ingrediente: 240 grame ovaz fara gluten, 60 grame cafea preparata, 180 grame lapte de nuca de cocos, doua linguri sirop de artar sau miere, 1/2 lingurita scortisoara macinata. 

Mod de preparare: Pune toate ingredientele intr-un vas de sticla de dimensiuni medii si amesteca-le. Tine vasul in frigider pentru cel putin doua ore sau chiar peste noapte. Inainte de servire, mai adauga lapte de nuca de cocos si scortisoara.

You may also like...