Fulgii de porumb, beneficiile unui mic dejun rapid si sanatos

fulgi-de-porumb

Fulgii de porumb sunt cele mai populare cereale pentru micul dejun, care sunt alcatuite din fulgi de porumb prajiti. Sunt produse de cereale ambalate preparate din fulgi mici de porumb prajit si sunt, in general, servite fie cu lapte rece, fie cu lapte fierbinte si zahar.

Cerealele au fost facute pentru prima data de dr. John Harvey Kellogg in 1894 ca un aliment care se credea ca va fi sanatos pentru pacientii din Battle Creek Sanitarium din Michigan. Cerealele pentru micul dejun s-au dovedit populare in randul pacientilor si compania Kellogg a fost infiintata sa produca fulgi de porumb pentru un public mai larg. Un brevet pentru acest proces a fost acordat in 1896.

Fulgii de porumb sunt, de obicei, fulgi care au o culoare galben-portocaliu, au o textura crocanta si se inmoaie cu lapte si sunt de obicei servite intr-un bol cu ​​cereale. Fulgii de porumb au fost pentru prima data produsi de Kellogg, dar acum exista numeroase marci de fulgi de porumb, inclusiv marci fara gluten.

Fulgii de porumb sunt foarte bogati in tiamina. Tiamina este buna pentru metabolismul carbohidratilor, productia de energie si functiile cognitive. Chiar daca fulgii de porumb nu sunt bogati in fibre, acest lucru poate fi reparat cu usurinta, adaugand fructe si nuci proaspete in vasul de fulgi de porumb.

In afara de gustul lor sarat, fulgii de porumb sunt o buna sursa de nutrienti, vitamine si minerale. Consumul a 33 grame de fulgi de porumb ofera 0,858 mg Vitamina B2, 0,667 mg Vitamina B1, 4,39 mg Fier, 27,85 g Carbohidrat, 0,198 mg Vitamina B6, 211 mg Sodiu, 1,584 mg Vitamina B3, 20 µg Vitamina B9, 2,48 g proteine, 29 mg fosfor si 13 mg magneziu.

Beneficiile fulgilor de porumb

Plini de substante nutritive

Fulgii de porumb nu sunt numai gustosi, sunt si o sursa excelenta de vitamine, folati, minerale, fibre alimentare, proteine ​​si, de asemenea, carbohidrati. Folatul este de fapt important pentru formarea de celule noi, deci cel mai important in timpul sarcinii. De asemenea, previne bolile cardiace si cancerul de colon.

Continutul de tiamina din fulgii de porumb grabeste metabolismul carbohidratilor, crescand astfel productia de energie, precum si functiile cerebrale. De asemenea, serviti cu fructe, fulgii de porumb adauga si fibre in dieta, prevenind astfel constipatia si bolile de colon aferente. De asemenea, este bogat in continut de fier, care mentine nivelele sanguine sanatoase si mentine creierul alert. O anumita valoare nutritiva a fulgilor de porumb este contribuita de continutul sau de niacina, vitamina A, riboflavina, vitamina B si vitamina B12. Porumbul are luteina, care este important pentru sanatatea ochilor.

Scad riscul bolilor de inima

Alimentele cu continut scazut de grasimi mentin stomacul plin, scazand astfel aportul de alimente nesanatoase inutile. Lipsa de colesterol asigura ca fulgii de porumb sunt ideali pentru inceperea zilelor pentru persoanele cu boli de inima.

Bogate in proteine

De indata ce fulgii sanatosi de porumb sunt adaugati cu lapte, aceasta face dieta bogata in proteine. Proteina este vitala pentru cresterea imunitatii, reglarea enzimelor si hormonilor, repararea tesuturilor corpului si mentinerea structurii RBC. Atunci cand fulgii de porumb sunt amestecati cu orice alta componenta, cum ar fi miere sau migdale, beneficiile acestor completari se adauga si in dieta.

Mentine sanatatea pulmonara

Porumbul are un carotenoid cunoscut sub numele de beta-criptoxantina care ajuta la promovarea sanatatii plamanilor si, de asemenea, previne cancerul pulmonar.

Pierderea in greutate

Mesele cu fulgi de porumb sunt, evident, usor de preparat si potrivite pentru utilizare. Pierderea in greutate ar putea rezulta din consumul dietei de fulgi de porumb intr-o perioada de timp, deoarece aportul de calorii este limitat si dimensiunile portiunilor pot fi usor controlate.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...