Deficitul de proteine poate duce la pierderea parului

Deficitul de proteine reprezinta o problema tot mai des intalnita in ziua de azi. Aceasta problema poate fi cauzata de malnutritie, obiceiuri alimentare nesanatoase, dar si de consumul produselor alimentare care nu contin proteine.

Proteinele joaca au un rol important in refacerea tesuturilor – proces important in vindecarea ranilor, a leziunilor, dar si la intretinerea corespunzatoare a sistemului imunitar.

De regula, specialistii recomanda un consum de 0.8 g proteina/kg. Adultii tineri consuma mai usor necesarul zilnic de proteina, datorita dietei diversificate pe care o au, insa persoanele care cel mai probabil se confrunta cu un consum mic de proteina sunt cei care sufera de boli cronice sau care mananca prea putin, cum ar fi veganii si vegetarienii.

Principalele simptome ale deficientei de proteine sunt: caderea parului sau subtierea firului de par, descumarea pielii, alergii, oboseala cronica, vindecari lente, dureri de cap si musculare, stari de greata, lesin, depresie sau anxietate.

Iata de ce deficitul de proteine poate duce la pierderea parului:

Dupa cum spuneam si mai sus, un aport insuficient de proteine poate duce la pierderea parului. La aceasta concluzie au ajuns oamenii de stiinta de la Harvard. 

Dupa cum se stie, parul consta, in principal, din proteine numite keratine, iar o lipsa de proteine poate duce la pierderea parului. Un par sanatos si puternic se bazeaza pe un aport suficient de proteine, iar daca organismul nu este suficient furnizat cu proteine, formarea de keratina necesara pentru cresterea parului sufera. Astfel, parul devine uscat, fragil si caderea poate fi rezultatul. Prin urmare, un aport de proteine este important pentru un organism intact, dar si pentru un par sanatos.

Universitatea Harvard recomanda pentru un adult sanatos sa se consume zilnic 0,8 g de proteine pe kilogram de greutate corporala. De exemplu, o persoana de 68 kg ar avea nevoie, 54 g de proteine pe zi, insa sportivii de necesita 1,2 pana la 1,4 g / kg, datorita presiunii musculare mai puternice.

Atentie! si prea multa proteina poate dauna parului in loc sa ajute. In timpul unei diete, multi oameni se hranesc aproape exclusiv cu alimente care contin proteine, uitand ca organismul mai are nevoie si de carbohidrati, grasimi, minerale, vitamine si oligoelemente.

Nutritionistii spun ca nu este neaparat nevoie de proteine animale (carne, oua si produse lactate) pentru a preveni pierderea parului, exista si proteinele vegetale, ca de exemplu: quinoa, fasole, cereale, linte, mazare, nuci si seminte, spanac, legume crucifere, plante salbatice si ciuperci. In comparatie cu sursele de proteine animale, cele vegetale furnizeaza organismului fibre suplimentare valoroase si antioxidanti.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...