Cum sa imbatranim fara dementa

Dementa este una dintre cele mai intalnite boli ce afecteaza persoanele varstnice si nu numai. Exista cativa factori de risc care contribuie la aparitia acestei boli, de la boli de oase la lipsa unui sens in viata. Iata ce este bine sa facem pentru a preveni dementa din timp si a avea bucurie chiar si in perioada tarzie a vietii.

Cum sa imbatranim fara dementa – bucurati-va de viata si aveti grija la vitamina D

Traiti o viata cu scop. Rush University Medical Center a aratat o conexiune semnificativa intre simtul scopului unei persoane si riscul de dementa. Participantii care au raportat cele mai mari scoruri la testul scopului in viata au fost de 2,4 ori mai putin sub riscul de a dezvolta Alzheimer in comparatie cu persoanele cu cele mai mici scoruri. A trai o viata plina de sens include o impacare buna cu trecutul si nadejde in viitor.

Pentru sporirea sentimentului de rost in viata, ar putea fi de folos implicarea intr-un voluntariat, largirea cercului de prieteni sau un hoppy intr-un domeniu de interes.

Feriti-va de nivelurile scazute de vitamina D. Un studiu din 2015 a sugerat ca persoanele cu deficit de vitamina D se confrunta cu un risc crescut de dementa, pana la 122%.

Pentru a determina daca aveti deficienta de vitamina D, este necesar sa va adresati medicului dumneavoastra pentru un test de sange. Este important sa obtineti o cifra reala, mai degraba decat un cuvant descriptiv, cum ar fi „normal”. Daca valoarea vitaminei D trebuie completata, asigurati-va ca este cu formula de vitamina D3. Acest tip este mai usor asimilabil decat D2.

Cum sa imbatranim fara dementa – activitatea cat mai mult timp tine dementa la distanta

Ingrijiti-va dintii si gingiile. Boala Alzheimer poate fi legata si de o igiena orala precara. Un studiu a investigat obiceiurile dentare pe un grup de aproximativ 5500 de persoane in varsta pe o perioada de 18 ani. Cercetatorii au descoperit o legatura puternica intre persoanele cu o igiena precara si dezvoltarea bolii Alzheimer. Cei care au raportat un periaj de 1-2 ori pe zi au prezentat un risc cu pana la 65 de ori mai mic de a face boala.

Autorul studiului a constatat ca bacteriile care cauzeaza gingiilor isi gasesc rapid drumul spre creier. Acest lucru declanseaza apoi un proces inflamator care provoaca leziuni ale creierului.

Ramaneti activi. Un studiu din 2017 a analizat tulburarile cognitive vasculare in ceea ce priveste dementa. In mod specific, au studiat modul in care exercitiile afecteaza pacientii. Cercetatorii au recrutat 38 de persoane in varsta care au fost diagnosticate cu o forma usoara, timpurie de insuficienta cognitiva vasculara.

Niciunul dintre subiecti nu practicau exercitiul fizic in acel moment. Cercetatorii au masurat activitatea creierului participantilor, apoi au inceput regimul de exercitii fizice. Regimul a fost de trei sesiuni supravegheate de cate o ora pe saptamana. Supervizorii au cerut participantilor sa se miste intr-un ritm rapid, suficient pentru a creste masuratorile inimii la aproximativ 65% din capacitatea lor maxima.

Pana la sfarsitul studiului, creierul celor care practicau exercitii fizice functiona  diferit. Acestia au prezentat o activitate mai redusa in zonele responsabile cu atentia si luarea rapida a deciziilor. Cercetatorii au asociat in mod semnificativ activitatea redusa in aceste regiuni ale creierului cu performante mai rapide ale sarcinilor.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...