Cum sa ai o alimentatie sanatoasa in timpul sarcinii

In timpul sarcinii, gravida trebuie sa fie bine hranita pentru a-si mentine sanatatea si a asigura in acelasi timp dezvoltarea armonioasa a fatului.

Aceasta nu inseamna ca mama trebuie sa se supraalimenteze. Alimentatia femeii in timpul sarcinii trebuie sa fie hranitoare, variate si in mod judicios impartite in cursul zilei. Mesele trebuie sa fie la ore fixe, mai dese (peste 5/zi), dar mai putin abundente decat in afara sarcinii, deoarece stomacul gravidei digera mai greu.

O alimentatie sanatoasa in timpul sarcinii trebuie sa contina in general o cantitate suficienta de:

  • proteine care se gasesc in carne, peste, lapte, oua, cereale. In general sunt necesare circa 100g proteine/zi. Pentru asigurarea acestei necesitati in proteine este suficient 1l de lapte/zi, sau 1/2 l lapte (iaurt), 125 g carne, doua oua.
  • grasimi care se gasesc in unt, ulei, untura, margarina. Ratia de 60 g/zi este suficienta.
  • glucide care se gasesc in: zahar, paine, paste fainoase, cartofi, fructe. Gravida are nevoie de 350-400 g/zi. Glucidele asigura energia necesara organismului matern si fetal.
  • sarurile minerale: calciu, fosfor, fier. Fosforul este util la constituirea creierului si nervilor, iar impreuna cu calciul, la alcatuirea scheletului fatului. Este necesara circa 1,5 g calciu si 2 g fosfor/zi. Fierul este necesar in cantitate de 40 g/zi, el este folosit pentru constructia globulelor rosii fetale. Fierul se gaseste in legume uscate (fasole, linte), legume verzi, spanac, ficat, cereale, carne..

Sfat!

Sarea de bucatarie consumata in exces dauneaza in timpul sarcinii, si in special in ultima luna de sarcina, deoarece favorizeaza aparitia unei boli a sarcinii- disgravidia (ce semnifica o sarcina dificila, cuprinzand orice tulburare avand o relatie stricta cu sarcina, cu simptome determinate de modificarile fizice si hormonale, de exemplu, greturi, constipatie, retentie hidrosalina, hipertensiune arteriala, diabet gestational, etc.).

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Cititi si:

Beneficiile masajului si al gimnasticii in timpul sarcinii

Hrana sanatoasa in timpul sarcinii

Ceaiuri indicate si contraindicate in sarcina

You may also like...