Cum reduci riscul de a face Alzheimer. Ce alimente si ierburi sa consumi

cum-sa-reduci-riscul-de-Alzheimer

Alzheimer este o boala psihica degenerativa, organica, caracterizata prin deteriorarea progresiva a creierului si dementa, care apare de obicei dupa varsta de 50 de ani.

Cea mai comuna forma de dementa, caracterizata prin deprecierea cresterii in memorie si a altor functii cognitive, cum ar fi perturbarea limbajului, incapacitatea de a desfasura activitati motorii si tulburari ale functionarii intelectuale. Cursul bolii este caracterizat prin debut treptat si continuu declin cognitiv. Semnul distinctiv al bolii Alzheimer este prezenta placilor amiloide si a incurcaturilor neurofibrilare in creier, care se crede ca are o asociere puternica cu boala.

In DSM-lII-R, dementa degenerativa primara de tip Alzheimer; o boala mentala organica degenerativa cu deteriorare difuza a creierului si dementa progresiva. Simptomele sunt similare cu boala Pick.

Numit dupa Alois Alzheimer care a descris pentru prima data placile Amyloid β Protein (AβP) din creierul uman care sunt cauzate de aceasta boala, in 1906. Boala Alzheimer provoaca pierderi progresive de memorie si dementa la victimele sale, deoarece ucide celulele creierului (neuroni). Medicamentul Tacrine pare sa incetineasca evolutia bolii Alzheimer, dar in prezent nu exista nici o modalitate de a opri boala.

Ce alimente si ierburi sa consumi pentru a evita dezvoltarea Alzheimer-ului

Ulei de cocos

Creierul este alimentat de glucoza, care este transformata de insulina in energie. Daca organismul nu are suficienta glucoza, creierul nu functioneaza bine. Uleiul de nuca de cocos va poate ajuta. Acest lucru se datoreaza faptului ca cetonele din organism care ajuta la transformarea grasimilor in energie (spre deosebire de glucoza) provin din trigliceridele cu lant mediu (MCT), gasite in uleiul de nuca de cocos. De fapt, uleiul de nuca de nuca de cocos contine un MCT-uri in proportie de 66%. Incepeti cu 1 lingurita pe zi in mancare si ajungeti treptat pana la 1 lingura (14 g) zilnic pentru beneficii maxime.

Ceai verde

Contine fitochimice (din cuvantul grecesc care inseamna „planta”) numite catechine, antioxidanti puternici cu proprietati antiinflamatorii puternice care impiedica deteriorarea celulelor nervoase caracteristice unor afectiuni precum bolile Alzheimer si Parkinson.

Nuci

Neurologii de la Universitatea din Illinois-Chicago au descoperit ca nucile, in special migdalele, impiedica declinul mental odata cu inaintarea in varsta. Migdalele contin acizi grasi buni ca cei din uleiul de masline, cu multe grasimi mononesaturate. Migdalele contin 10 UI de vitamina E antioxidanta (alfa-tocoferol) la 30 de grame si sunt, de asemenea, surse bune de nutrienti precum magneziu, cupru, calciu si riboflavina.

Alimente de culoare violet si rosu

Afinele, ciresele negre, rodiile, strugurii negri si sfecla ofera puterea antocianinelor, antioxidanti puternici care protejeaza vasele de sange si sporesc comunicarea intre celulele nervoase. Un studiu realizat in American Journal of Clinical Nutrition (2005) a aratat ca fitochimicele, cum ar fi antocianinele din afine, pot imbunatati semnalizarea intre celulele nervoase. Afinele pot face, de asemenea, mai eficienti receptorii celulelor nervoase atunci cand se leaga cu mesagerii chimici ai creierului.

Alimente verzi

Alimentele de culoare verde inchis au magneziu care reduce nivelul de proteine ​​C-reactive (CRP), un marker al inflamatiei din sange. Proprietatile lor antioxidante ajuta la protejarea sistemului nervos central de daunele cauzate de oxidare. De asemenea, imbunatatesc memoria.

Ciocolata neagra

Acest tratament este bogat in antioxidanti. Alege ciocolata ecologica neagra, deoarece este lipsita de pesticide. De asemenea, este mai saraca in zahar, care favorizeaza inflamatia in organism.

Seminte de susan

Acestea functioneaza ca un antioxidant pentru a proteja grasimile care alcatuiesc peretii celulelor noastre. Studiile arata ca semintele de susan negru populare in Japonia sunt chiar mai eficiente decat semintele de susan alb in protejarea celulelor impotriva afectarii radicalilor liberi.

Curcuma

Un studiu aparut in Journal of Biological Chemistry arata ca aceasta pulbere naturala, galbena antiinflamatoare, gasita in turmeric, ar putea fi un potentiator eficient al unei enzime care protejeaza creierul impotriva afectiunilor oxidative, cum ar fi boala Alzheimer. Poate fi luat si ca supliment.

Rozmarin

Rozmarinul are o aroma incantatoare, care are o lunga traditie europeana de a ajuta la calmarea anxietatii. Cercetatorii greci antici purtau lauri de rozmarin atunci cand erau examinati, intrucat mirosul s-a dovedit a imbunatati memoria. Parfumul inaltator al acestui membru al familiei de menta se spune ca stimuleaza glanda pineala si imbunatateste nivelul de energie. Rozmarinul contine nutrienti, precum calciu, magneziu, potasiu, fosfor, fier si potasiu. Rozmarinul contine, de asemenea, mai mult de o duzina de antioxidanti.

Isop de apa

Acesta creste durata de atentie si imbunatateste comportamentul, memoria, invatarea si coordonarea motorie. Imbunatateste invatarea sarcinilor noi si ajuta la pastrarea materialelor recent invatate.

Ginseng siberian

Iarba este hranitoare pentru glandele hipofize si suprarenale. Ajuta capacitatea organismului de a face fata stresului. Studiile facute in fosta Uniune Sovietica arata ca aceasta planta ajuta la imbunatatirea preciziei muncii. Imbunatateste memoria prin imbunatatirea circulatiei. Este un adaptogen si un chi tonic.

Pennywort indian

A fost folosit in India ca tonic cerebral si endocrin. Continand calciu, acid pangamic si fosfor, precum si aminoacidul glutamina, aceasta planta bine-cunoscuta a fost folosita pentru a trata amnezia, dementa, oboseala si senilitatea. Are un efect revitalizant asupra celulelor creierului si nervilor.

Ginkgo

Ginkgo ajuta la imbunatatirea capacitatii creierului de a utiliza oxigenul si glucoza, imbunatatind fluxul de sange periferic. S-a descoperit ca Ginkgo imbunatateste transmiterea semnalului nervos si activeaza ATP (adenozina trifosfat), un compus organic care ajuta reactiile metabolice. Ginkgo ajuta la protejarea celulelor nervoase de deteriorarea radicalilor liberi.

Ginkgo este in prezent una dintre cele mai prescrise plante din Europa si este recomandata in tratarea dementei, a pierderilor de memorie si a senilitatii si promovarea recuperarii accidentului vascular cerebral. Este un tonic antioxidant si cerebral.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...