Cercetatorii au legat consumul de lapte cu un risc mai mare de osteoporoza

Consumul-de-lapte-a-fost-legat-de-un-risc-mai-mare-de-osteoporoza

„Tarile cu cele mai mari rate de osteoporoza sunt cele in care oamenii beau cel mai mult lapte si au cel mai mult calciu in dietele lor. Legatura dintre consumul de calciu si sanatatea oaselor este de fapt foarte slaba, iar legatura dintre consumul de lactate si sanatatea oaselor este aproape inexistenta. ”, a explicat Amy Lanou Ph.D., director nutritional pentru Comitetul Medicilor pentru Medicina Responsabila din Washington, D.C.

Site-ul iphysio.io arata legatura dintre consumul de lapte si osteoporoza, contrar credintei ca laptele ajuta in dezvoltarea oaselor la adulti.

Mitul laptelui

De ani de zile a tot crescut convingerea ca laptele este o sursa buna de calciu si ca un consum regulat de lapte promoveaza dezvoltarea dintilor si oaselor puternice. Cu toate acestea, cercetarile intreprinse de o echipa de oameni de stiinta suedezi arata o legatura intre consumul de lapte si mortalitate crescuta, fracturi osoase si osteoporoza.

La femeile de peste 20 de ani, consumul zilnic de peste 200g de lapte (mai putin de un pahar) a fost legat de cresterea mortalitatii. Acest risc crescut a variat de la 21% pentru unul pana la doua pahare la 93% pentru cei care consuma trei sau mai multe. Mai mult de un pahar pe zi a fost, de asemenea, legat de un risc crescut de fracturi la femei.

Alte studii stiintifice contrazic intelepciunea conventionala conform careia consumul de lapte si lactate ajuta la reducerea fracturilor osteoporotice. In mod surprinzator, studiile care demonstreaza ca laptele si produsele lactate nu reusesc de fapt sa protejeze oasele de fracturi depasesc numarul studiilor care demonstreaza contrariul.

Cumming si Klineberg raporteaza ca:

„Consumul de produse lactate, in special la varsta de 20 de ani, a fost asociat cu un risc crescut de fractura de sold la batranete. („Studiul caz-control al factorilor de risc pentru fracturile de sold la varstnici”. Revista Americana de Epidemiologie. Vol. 139, nr. 5, 1994).

De asemenea, un studiu de sanatate al Harvard Nurses care s-a intins pe o perioada de 12 ani a constatat ca cei care au consumat cel mai mult calciu din alimente lactate au avut fracturi de oase mai multe decat cei care au baut rar lapte. Acesta este un studiu amplu bazat pe un esantion de 77.761 de femei cu varste cuprinse intre 34 si 59 de ani.

Datele nu sustin ipoteza ca un consum mai mare de lapte sau alte surse alimentare de calciu de catre femeile adulte protejeaza impotriva fracturilor de sold sau antebrat. (Sursa: Feskanich D, Willett WC, Stampfer MJ, Colditz GA. Lapte, calciu dietetic si fracturi osoase la femei: un studiu prospectiv de 12 ani. American Journal of Public Health. 1997).

Exista si teoria conform careia laptele acidifica pH-ul natural

Consumul de cantitati excesive de lapte se crede ca acidifica pH-ul natural din sange al organismului, care la randul sau declanseaza o corectie biologica pentru a proteja rinichii. Deoarece calciul este un mineral alcalin, se crede ca organismul sacrifica calciul din oase pentru a neutraliza cresterea aciditatii din sange. Calciul din oase este apoi excretat in urina si nu este reciclat, lasand un deficit net de calciu.

Laptele contine si D-galactoza, un tip de zahar. Dovezile experimentale la animale au sugerat ca D-galactoza este asociata cu imbatranirea si deteriorarea tesuturilor la nivel celular. Cercetatorii spun ca s-a demonstrat ca o doza injectata de 100 mg / kg de D-galactoza accelereaza semnele biologice ale imbatranirii la soareci, ceea ce este echivalent cu 6 pana la 10 g la om, sau cantitatea gasita in unul pana la doua pahare de lapte.

Ar trebui sa nu bem deloc lapte?

Poate fi nedrept sa etichetati laptele drept singurul vinovat pentru slabirea oaselor. Pierderea de calciu din oase a fost legata de aportul mare de proteine ​​animale, nu doar de lapte. Pana la varsta de 80 de ani, vegetarienii tind sa fi pierdut mai putine minerale osoase in comparatie cu omnivorii.

Cercetarile sugereaza ca, cu cat mananci mai multe proteine ​​animale, cu atat creste riscul de fractura de sold. Studiile interculturale arata legaturi puternice intre o dieta bogata in proteine ​​animale, degenerarea osoasa, osteoporoza si aparitia fracturilor de sold. In comunitatile rurale din China, unde majoritatea proteinelor din dieta provin din alimente vegetale, mai degraba decat din alimente de origine animala, rata fracturilor a fost cam la o cincime din cea din SUA.

Toate mamiferele beau lapte. Laptele matern contine toate vitaminele, substantele nutritive si anticorpii pentru a oferi bebelusului cel mai bun inceput in viata. Cu toate acestea, pe masura ce mamiferele cresc, devin intolerante la lactoza din lapte si, odata intarcate, nu o mai beau niciodata. Oamenii sunt singura exceptie din populatia de mamifere care este capabila sa consume lapte pana la maturitate (desi chiar si unii dintre noi au o intoleranta normala si naturala la lactoza). Vezi si: Vitamina K2, o vitamina importanta in preventia Covid-19

De asemenea, fiecare specie de mamifer are propria formula de lapte, iar laptele de vaca nu face exceptie. De exemplu, laptele de vaca contine, in medie, de trei ori cantitatea de proteine ​​decat laptele uman, ceea ce este perfect pentru un bovin, dar, probabil, nu este atat de bun pentru oamenii care necesita o compozitie diferita de nutrienti.

Este imposibil sa se izoleze proteinele din lapte ca fiind singurul responsabil pentru provocarea osteoporozei. Exista multe alte variabile ale stilului de viata care pot avea o influenta si care trebuie luate in considerare.

Multe lucruri afecteaza sanatatea oaselor si osteoporoza, inclusiv genetica, activitatea fizica, greutatea corporala, fumatul (inclusiv expunerea la fumatul pasiv), consumul de alcool, nivelul hormonilor si medicamentele. Prin urmare, daca oricare dintre acesti factori de risc sunt mai frecventi in tarile care au un consum mai mare de lactate, atunci legatura dintre lactate si osteoporoza nu poate fi altceva decat o coincidenta.

Cu toate acestea, aceste descoperiri sunt suficient de interesante pentru a face viabile, daca nu chiar o prioritate, studii suplimentare asupra acestui subiect.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...