Cele mai importante vitamine si minerale in lupta cu virusii, inclusiv cu noul coronavirus

Cele-mai-importante-vitamine-si-minerale-in-lupta-cu-virusii-inclusiv-cu-noul-coronavirus

Preventia este cea mai buna forma de a ramane sanatosi. Pe toata perioada rece, mai ales in contextul pandemiei, este bine sa prevenim orice raceala prin consumul de vitamine si minerale. Mancarea astazi nu mai este la fel de plina de substante nutritive, tocmai de aceea organismul are nevoie de ajutor. Ideal ar fi sa putem lua vitaminele necesare din alimente, insa astazi este aproape imposibil. Ca sa evitam slabirea imunitatii prin contactarea bolilor, este important sa stim ce vitamine si minerale sa suplimentam in aceasta perioada.

Vitamina C

Acidul ascorbic este un nutrient dietetic esential necesar pentru diferite functii biologice. Este un antioxidant care mentine colagenul proteic al tesutului conjunctiv, ajuta la absorbtia fierului si protejeaza impotriva infectiilor. Aceasta vitamina solubila in apa este necesara pentru formarea colagenului in oase, muschi, cartilaj si vasele de sange. Fructele si legumele sunt considerate a fi sursele dietetice de vitamina C.

Fiind un antioxidant, vitamina C ajuta la protejarea celulelor de daunele produse de radicalii liberi, care sunt compusii formati atunci cand corpurile transforma alimentele in energie. Oamenii devin expusi la radicalii liberi din cauza poluarii aerului, a fumului de tigara si a luminilor ultraviolete.

Organism de aparare a imunitatii impotriva infectiilor, agentilor patogeni daunatori si virusilor. Cu ajutorul mineralelor, vitaminelor si antioxidantilor, corpul construieste un mecanism de aparare. Vitamina C este considerata o vitamina esentiala necesara pentru un sistem imunitar puternic. Aportul zilnic de vitamina C ajuta organismul sa combata bolile fatale si terminale.

Pentru a preveni imbolnavirea este bine sa luam chiar 1-2 grame zilnic de vitamina C oral sau injectabila, ambele sunt eficiente in contracararea virusurilor. Daca insa sunteti bolnavi, puteti creste doza de vitamina C chiar la 3-4 grame zilnic, pana simptomele racelii trec.

Vitamina D

Exista doua modalitati posibile de a furniza organismului vitamina D: prin dieta si expunerea la lumina soarelui. Cele mai bogate surse de vitamina D din dieta umana sunt laptele si produsele lactate fortificate cu vitamina D, somonul, tonul, heringul si cerealele imbogatite cu vitamina D. Vitamina D din alimente pare destul de stabila in diferite procedee de gatit si depozitare. Vitamina este disponibila in suplimente nutritive sub forma de colecalciferol.

Deficitul de vitamina D a fost asociat cu cele mai grave forme de coronavirus. Este important ca in aceasta perioada sa suplimentam organismul cu aceasta vitamina, pentru a putea aduce organismul la valori normale. Mai multi medici au afirmat ca suplimentarea cu vitamina D3 la pacientii cu forme grave de coronavirus, pana la 100.000 de UI la cei mai gravi, au avut rezultate extrem de benefice. Asadar, suplimentarea cu 5.000-10.000 de UI zilnic in aceasta perioada nu este mult.

Quercetina

Quercetina este un pigment vegetal care apare la diferite plante etnice, in special ceai si ceapa, cantitate suficienta ar trebui consumata in mod regulat. Este important din punct de vedere etnofarmacologic, este folosit ca anticancer, antioxidant si neuroprotector.

Actioneaza ca antioxidant prin prevenirea stresului oxidativ, care este cauza principala a generarii de ROS. Este capabil sa elimine radicalii liberi si sa lege ionii metalelor de tranzitie. Pentru preventie, luati 500 de mg de quercetina zilnic pe toata perioada de raceli si gripe.

Se constata ca quercetina este eficienta impotriva virusilor precum parainfluenza de tip 3, herpes simplex tip I, Sindbis, pseudorabie si sincitial respirator. Quercetina are activitate antivirala, deoarece este capabila sa se lege de proteinele de acoperire virale si polimeraze si, de asemenea, de a deteriora ADN-ul. Quercetina contine activitati cancerigene, mutagene si anticancerigene, care este legata de capacitatea sa de a impune sau preveni deteriorarea ADN-ului.

Seleniu

Seleniul joaca un rol important in sanatatea sistemului imunitar. Acest antioxidant ajuta la scaderea stresului oxidativ din corp, ceea ce reduce inflamatia si imbunatateste imunitatea. Aportul de 200 mcg de doua ori pe zi va tine la distanta orice infectie.

Studiile au demonstrat ca nivelurile crescute de seleniu din sange sunt asociate cu un raspuns imun imbunatatit. Pe de alta parte, s-a demonstrat ca deficienta dauneaza functiei celulelor imune si poate duce la un raspuns imun mai lent.

Studiile au asociat, de asemenea, deficienta cu un risc crescut de deces si progresie a bolii la persoanele cu HIV, in timp ce suplimentele s-au dovedit a duce la mai putine spitalizari si la o imbunatatire a simptomelor pentru acesti pacienti. In plus, suplimentele de seleniu pot contribui la intarirea sistemului imunitar la persoanele cu gripa, tuberculoza si hepatita C.

Zinc

Zincul este un oligoelement necesar pentru un sistem imunitar sanatos. Lipsa de zinc poate face o persoana mai susceptibila la boli.

Este responsabil pentru o serie de functii in corpul uman si ajuta la stimularea activitatii a cel putin 100 de enzime diferite. Doar un aport mic de zinc este necesar pentru a profita de beneficii.

Elementul se gaseste in mod natural in multe alimente diferite, dar este disponibil si ca supliment alimentar.

Corpul uman are nevoie de zinc pentru a activa limfocitele T (celulele T).

Celulele T ajuta corpul in doua moduri:

  • controlul si reglarea raspunsurilor imune
  • ataca celulele infectate sau canceroase

Deficitul de zinc poate afecta grav functia sistemului imunitar. Pentru prevenirea bolilor luati 25-50 de mg pe zi, iar cand sunteti bolnavi luati 100 mg.

Omega 3

Inflamatia este modalitatea sistemului imunitar de a combate infectiile si de a trata leziunile corporale. Cu toate acestea, inflamatia poate aparea uneori la niveluri scazute pe perioade lungi. Aceasta se numeste inflamatie cronica. Poate agrava anumite boli cronice, cum ar fi obezitatea, diabetul, depresia si bolile de inima.

In aceste cazuri, reducerea inflamatiei poate ajuta la tratarea simptomelor bolii. Uleiul de peste are proprietati antiinflamatorii si poate ajuta la tratarea bolilor care includ inflamatia cronica. De exemplu, la indivizii stresati si obezi, uleiul de peste poate reduce productia si expresia genica a moleculelor inflamatorii numite citokine.

Mai mult, suplimentarea cu ulei de peste poate reduce considerabil durerile articulare, rigiditatea si necesarul de medicamente la persoanele cu poliartrita reumatoida, o boala in care inflamatia duce la articulatii dureroase. Boala inflamatorie intestinala (IBD) este o alta tulburare agravata de inflamatie.

Daca va luptati cu vreo raceala, gripa sau chiar coronavirus, luati intre 2-4 grame de omega 3 pe zi. Pentru preventie, 1 gram de omega 3 este suficient. In lupta cu coronavirusul, eficiente s-au aratat si melatonina, luata intre 3 si 12 mg zilnic inainte de culcare, curcumina 500 de mg zilnic si magneziu de 200-400 mg pe zi.


Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...