Cel mai simplu si eficient exercitiu terapeutic. Dupa 10 minute te vei simti minunat, cu un minim de efort

Ceea ce va vom arata poate parea ciudat pentru unii oameni, insa acest exercitiu are numeroase beneficii pentru sanatate. Exercitiul acesta este de fapt o tehnica Yoga care se numeste pozitia „Viparita Karani” – viparita inseamna in limba sanscrita „inversat/intors”, karani inseamna „actiune”. Aceasta postura necesita inversarea pozitiei corpului, sprijinind picioarele la nivelul unui perete.

Este, cu siguranta, unul dintre cel mai simplu si eficient exercitiu pentru ca nu necesita nici flexibilitate si nici forta. Insa, cu toate ca este o postura pasiva, beneficiile sunt uimitoare.

pozitia Viparita Karani

Cel mai simplu si eficient exercitiu terapeutic – Informatii pas cu pas

Pentru inceput, gasiti un loc bun langa un perete, dupa care folositi un covor pentru exercitii si un suport (perna/patura) pe care il plasat in curba spatelui pentru a va asigura o pozitie cat mai echilibrata. De asemenea, puteti efectua acest exercitiu si in pat cu picioarele pe perete. Apoi, aduce-ti soldurile cat mai aproape de perete, apoi incepeti sa urcati pe perete pana cand corpul ajunge sa stea aproximativ intr-o pozitie de tip L.

bed-time-yoga-viparita-karani viparita-karani-yoga

Incercati sa atingeti peretele cu oasele bazinului. Calcaiele trebuie sa fie ridicate in sus, iar zona superioara a trunchiului asezata pe sol intr-o pozitie relaxata. Mainile trebuie sa fie intinse pe langa corp, cu palmele orientate in sus. Relaxati muschii abdominali si extindeti coloana vertebrala. Odata ce ati reusit sa obtineti o pozitie stabila si confortabila, inchideti ochii si relaxati-va. Mentineti aceasta postura timp de 10 minute.

Cel mai simplu si eficient exercitiu terapeutic  – Avantajele Posturii Viparita Karani

Cel mai simplu si eficient exercitiu terapeutic. Dupa 10 minute te vei simti minunat, cu un minim de efort

-Odata cu executarea regulata a acestei pozitii, incetineste procesul de imbatranire, se netezesc ridurile si se imbunatateste aspectul pielii. De asemenea, se imbunatateste considerabil procesul digestiv.

-Acest exercitiu amelioreaza varicoza venoasa, durerile usoare de spate si crampele de la nivelul picioarelor. Aceasta pozitie poate fi numita cea mai puternica masura de preventie a varicelor, deoarece imbunatateste drenajul, reduce inflamatia de la nivelul picioarelor si dispare oboseala.

-Regleaza drenarea sangelui si imbunatateste circulatia. Totodata, pozitia aceasta ajuta sistemul circulator facilitand intoarcerea sangelui catre inima.

-Calmeaza starile de anxietate, formele blande de depresie si insomniile. Pozitia semi-inclinata a acestei posturi, combinata cu respiratia controlata conduce la o incetinire a corpului.

-Maestrii Iyengar yoga sustin ca aceasta postura amelioreaza manifestarile specifice artritei, spondilozei cervicale, indigestiei, diareei, starilor de ameteala si afectiuni ale rinichilor.

-Amelioreaza simptomele menopauzei si ale perimenopauzei.

-Amelioreaza edemele (umflaturi) de la nivelul gleznelor in cazul femeilor insarcinate. Inversarea picioarelor este cunoscuta ca un tratament eficient pentru reducerea umflaturilor si durerii din extremitatile inferioare.

– Intinde tendoanele de la genunchi si partea inferioara a spatelui. Unghiul pe care il face corpul in aceasta postura reduce curbura coloanei vertebrale, care se va alungi si in acelasi timp se intind muschii spatelui. Cu cat sunt mai apropiate soldurile de perete, cu atat se intind mai mult muschii spatelui.

-Elibereaza tensiunea din partea inferioara a spatelui. Presiunea din sira spinarii este in mod natural eliberata cand stam pe spate (mai ales pe bad sau pe o perna), eliberand spatele de micile tensiuni acumulate.

-Relaxarea zonei pelviene. Muschii pelvieni se relaxeaza natural in aceasta pozitie (si mai bine cu o perna sub zona pelviana), in acelasi timp fiind si un exercitiu de fortificare a acestei zone.

Precautii in cazul Posturii Viparita Karani

-Nu efectuati aceasta postura in timpul ciclului menstrual;
-Pentru a evita intinderile musculare la nivelul spatelui, se recomanda ridicarea picioarelor incet spre tavan;
-Evitati aceasta postura daca suferiti de hipertensiune arteriala;
-Efectuati aceasta postura doar cu supravegherea unui instructor in cazul in care va confruntati cu spondiloza cervicala, hernie de disc, glaucom si alte afectiuni oculare.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...