Ce sa mananci cand ai arsuri la stomac

Arsurile la stomac reprezinta un simptom destul de des intalnit, asta deoarece cauzele acestora pot fi numeroase.

De obicei senzatia de arsura poate reprezenta un simptom al unei alte afectiuni cum ar fi indigestia, boala de reflux gastroesofagian (BRGE), intoleranta la anumite alimente sau chiar factori legati de stilul de viata.

Daca arsurile la stomac sunt frecvente atunci este recomandata apelarea la un medic specialist, acesta putand evidentia cauza exacta si tratamentul corespunzator.

Pentru cazurile usoare si ocazionale insa, exista numeroase metode de tratament, de la medicamente care pot fi eliberate fara prescriptie medicala la remedii naturale pentru ameliorarea simptomelor.

Daca te confrunti cu un astfel de disconfort usor citeste in continuare pentru a afla cateva metode pentru ameliorarea durerii sau urmeaza recomandarea Gaviscon pentru arsuri de stomac.

5 alimente de mancat pentru arsurile la stomac

Chiar daca tratamentul arsurilor la stomac depinde in mare parte de cauza principala, indigestia fiind tratata diferit fata de BRGE, de exemplu, ameliorarea senzatiei poate fi realizata prin consumul anumitor alimente usor de gasit si de incorporat in dieta zilnica.

Alimentele cu cel mai mare efect asupra acestui disconfort includ:

Banane

Banana reprezinta un remediu natural excelent pentru refluxul gastroesofagian deoarece poate acoperi zona iritata intr-un invelis protector, ameliorand astfel disconfortul prezentat.

Mai mult decat atat, datorita continutului bogat in fibre, acestea pot ajuta si la intarirea sistemului digestiv, actiune care poate preveni aparitia indigestiei.

Bananele contin de asemenea si o fibra solubila numita pectina, fibra care poate ajuta la miscarea continutului din stomac prin tractul digestiv, ceea ce este un lucru bun, deoarece alimentele care raman mai mult timp in stomac vor continua sa produca acid.

Lapte

Conform unui studiu publicat in 2017 [1], laptele rece poate neutraliza acidul gastric din stomac, reusind astfel sa readuca la normal echilibrul acid al stomacului, sa reduca refluxul gastroesofagian si sa amelioreze senzatia de arsura la stomac.

Pentru a beneficia de aceste efecte este recomandata consumarea unui pahar cu lapte rece imediat dupa masa.

Trebuie mentionat insa ca aceasta metoda de ameliorare a arsurilor la stomac nu este indicata pentru persoanele care au intoleranta la lactoza sau sensibilitate la cazeina.

Iaurt

Iaurtul reprezinta un alt aliment bun de consumat pentru a ameliora arsurile gastrice, asta deoarece probioticele pe care le contine pot ajuta la normalizarea functiilor intestinale.

Mai mult decat atat, un studiu publicat in 2019 [2] a descoperit ca probioticele pot reprezenta si un tratament eficient pentru refluxul gastroesofagian si a arsurilor asociate cu aceasta afectiune.

Se recomanda consumul unei portii de iaurt rece atunci cand arsurile la stomac isi fac simtita prezenta.

Ghimbirul

Arsurile la stomac cauzate de reflux gastroesofagian pot fi ameliorate si prin consumul de ghimbir in cantitati mici datorita proprietatilor sale antiinflamatorii si a cantatitatii mari de antioxidanti.

Conform unui studiu publicat in 2011 [3], participantii care au consumat suplimente cu ghimbir au prezentat o reducere a markerilor inflamatori in mai putin de o luna.

Avand in vedere ca inflamarea esofagului este o caracteristica de baza a bolii de reflux gastroesofagian, efectele antiinflamatorii ale ghimbirului pot ajuta semnificativ la ameliorarea simptomelor.

Ovaz

Deoarece ovazul este bogat in fibre acesta poate preveni aparitia anumitor simptome ale refluxului gastroesofagian cum ar fi arsurile la stomac.

Pe langa faptul ca fibrele sustin sanatatea instestinala si reduc constipatia, acestea ofera si o senzatie de satietate de lunga durata, fapt care poate reduce atat numarul de mese pe zi cat si sansele de aparitie a arsurilor la stomac.

Alte alimente bogate in fibre care pot intra in aceasta categorie includ orezul brun, cartofii dulci, morcovii, broccoli si sparanghel.

Toate aceste alimente si multe altele pot oferi un numar variat de beneficii care nu se rezuma doar la ameliorarea arsurilor la stomac, ele fiind de regula usor de incorporat in dieta zilnica.

Pentru alte informatii legate de aceste afectiuni si remedii puteti intreba medicul specialist sau puteti accesa unul dintre numeroasele articole disponibile deja pe acest subiect.

Referinte:

  1. P;, Panda V;Shinde P;Deora J;Gupta. “A Comparative Study of the Antacid Effect of Some Commonly Consumed Foods for Hyperacidity in an Artificial Stomach Model.” Complementary Therapies in Medicine, U.S. National Library of Medicine, Oct. 2017, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28917362/.
  1. Sun, Qing-Hua, et al. “Beneficial Effect of Probiotics Supplements in Reflux Esophagitis Treated with Esomeprazole: A Randomized Controlled Trial.” World Journal of Gastroenterology, Baishideng Publishing Group Inc, 7 May 2019, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6506578/.
  1. Zick SM;Turgeon DK;Vareed SK;Ruffin MT;Litzinger AJ;Wright BD;Alrawi S;Normolle DP;Djuric Z;Brenner DE; “Phase II Study of the Effects of Ginger Root Extract on Eicosanoids in Colon Mucosa in People at Normal Risk for Colorectal Cancer.” Cancer Prevention Research (Philadelphia, Pa.), U.S. National Library of Medicine, Nov. 2011, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21990307/.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...