Broccoli. Beneficiile super-legumei verzi

Broccoli este considerat cel mai puternic medicament natural anticancer. Presa occidentala si americana o numesc, pe drept, „super-­leguma”, deoarece cercetarile din ultimii ani au situat­-o pe primul loc intre legumele cu continut bogat in substante anticancerigene si cu rol preventiv si curativ in bolile cardio­vasculare.

Broccoli, „luptator”impotriva cancerului

Reputatia sa de „luptator”impotriva cancerului este rezultatul studiilor statistice, care comapara alimentatia unor grupuri mari de persoane si rata de aparitie a cancerului. Dar, de curand, s-a descoperit si motivul. Cercetatorii de la „John Hopkins University School of Medicine”au izolat in legume o substanta care protejeaza impotriva tumorilor. Aceasta substanta numita sulforafan, este gasita in proportiile cele mai mari in broccoli si alte legume crucifere, ca si in morcovi si ceapa verde.

Din fericire, ne putem bucura de broccoli in aperitive, supe, diverse preparate cu paste fainoase, salate si sosuri.

Substantele cu sulf si vitaminele pe care le contine, au un rol deosebit in stoparea inmultirii haotice a celulelor canceroase, contine importante cantitati de saruri minerale, fier, fosfor, calciu si potasiu, ca si vitaminele A si C, cu efect antioxidant, calciu si un numar redus de calorii.

Ca leguma verde, plina de carotenoide, ajuta la prevenirea cancerului la plamani, fiind eficient chiar si in cazul fumatorilor. De fapt, statistic vorbind, persoanele care consuma mult broccoli au o incidenta redusa a cancerului de orice tip. In experimentele facute pe animale, broccoli a protejat cobaii impotriva efectului radiatiilor. O cana cu broccoli gatit contine de doua ori mai multe vitamina C, decat se recomanda pentru dieta zilnica. De asemenea, este una dintre cele mai importante surse vegetale de calciu, care ajuta la prevenirea deteriorarii oaselor la femeile in varsta, si intareste sanatatea oaselor si a dintilor.

Broccoli protejeaza inima

Spre deoasebire de multe produse lactate la care obisnuim sa ne gandim mai intai cand vine vorba de calciu, broccoli nu are grasime. Acesta contine mult potasiu care protejeaza inima.

Broccoli te ajuta in diete

Pentru cei ce tin dieta, broccoli poate fi un supliment perfect deoarece este bogat in fibre. Acesta impiedica problemele digestive si constipatia si reduce pofta excesiva de mancare.

Cum alegi Broccoli

Broccoli proaspat se gaseste pe piata toamna si primavara. Capatanile de broccoli trebuie sa fie de un verde luminos, poate cu o usoara tenta purpurie, cu mugurii stransi inchisi. Trebuie sa verificati si tulpinile. Cele poroase si lemnoase indica faptul ca leguma va fi tare si lipsita de gust. In afara sezonului, puteti folosi si legumele congelate, care sunt niste produse destul de bune.

Pentru depozitare, infasurati capatana intr-un prosop de panza si introduceti-o apoi intr-o punga de plastic. Nu legati punga la gura. In acest fel, puteti pastra broccoli timp de 3 zile in frigider.

Pentru a avea gustul cel mai bun, broccoli trebuie sa fie gatit doar atat cat sa se fragezeasca, nu mai mult. Daca decojiti tulpinile, acestea se vor gati in acelasi timp cu inflorescenta, eliminand astfel nevoia de a le gati suplimentar.

Consumul de broccoli de 4-5 ori pe saptamana ar fi binevenit din punct de vedere al sanatatii, dar ar fi destul de plictisitor daca nu am varia prezentarea. Serviti broccoli in diferite forme si combinatii, profitand de capacitatea sa de a se preta la o infinita varietate de mancaruri.
*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...