Balonarea – cum poate fi prevenită. Alimente care nu baloneaza

balonarea-cum-poate-fi-prevenita

Orice balonare se simte ingrozitor, dar stiati ca exista de fapt doua tipuri diferite: balonare cu gaze si balonare cu apa?

Adaugati alimente care nu baloneaza la dieta

Un tip de balonare gazoasa va face sa va desfaceti blugii dupa ce mancati anumite alimente – adesea fasole, lactate, legume crucifere, cum ar fi broccoli sau conopida sau alimente grase.

Balonarea care retine apa va face sa va simtiti ca omul Michelin – umflat peste tot. Este declansat de schimbari hormonale in timpul ciclului menstrual, deshidratare sau consumul de alimente sarate si lipsa de potasiu si apa.

De aceea, este important sa retineti ca, dincolo de consumul alimentelor potrivite, apa este cruciala pentru dezumflare, mai ales cand mananci alimente bogate in fibre. Cand mancati fibre, trebuie sa beti suficienta apa pentru a o digera si a se deplasa eficient prin tractul gastro-intestinal.

Indiferent de vinovatul balonarii, vestea buna este ca puteti reveni cu alimente care reduc balonarea, potrivit nutritionistilor.

Iaurtul

Iaurtul este plin de probiotice – bacterii bune care populeaza tractul gastrointestinal pentru a sustine un proces digestiv sanatos si pentru a calma inflamatiile. Probioticele sunt o piesa importanta in imaginea de ansamblu a sanatatii intestinului, mai ales atunci cand sunteti balonati.

Nu puteti digera iaurtul din cauza lactozei? Incercati kefirul, nu contine 99% lactoza si are o varietate mai mare de bacterii probiotice.

Ghimbirul

Unul dintre cele mai vechi medicamente pe baza de plante pentru balonare, este ghimbirul. Proprietatile antiinflamatoare ale ghimbirului fac minuni asupra balonarii si gazelor. Ghimbirul contine o enzima digestiva numita zingibain, care ajuta organismul sa descompuna proteinele.

Bananele

Potasiul este principalul motiv pentru care acest aliment ajuta la balonare – banana. O parte din ceea ce determina corpul sa retina apa este ca ati mancat prea mult sodiu. Alimentele bogate in potasiu ajuta la eliminarea sodiului si a apei. O singura banana nu va va vindeca in mod magic balonarea, consumul de alimente bogate in potasiu, cum ar fi bananele, pe parcursul zilei va ajuta la reducerea balonarii.

Dovleacul

Un alt aliment plin de potasiu, dovleacul de iarna sau dovleacul placintar, serveste, de asemenea, o doza puternica de fibre pentru a ajuta la miscarea lucrurilor prin tractul digestiv – ceea ce ajuta la balonare si gaze.

Unele dintre cele mai bune fructe pentru balinare sunt kiwi. Aceste mici fructe puternice contin o alta enzima, actinidina, care ajuta la accelerarea digestiei. Doar doua kiwi sunt, de asemenea, o sursa excelenta de potasiu si fibre care combat balonarea – toate pentru doar 90 de calorii.

Ananasul

Un alt fruct dens in apa, ananasul contine o enzima digestiva numita bromelaina. Cel mai mult raportat anecdotic, se crede ca bromelina ajuta la digestie, prin descompunerea proteinelor din stomac care, altfel, ar putea provoca balonare. Puneti ananas in smoothie-ul de dimineata sau bucurati-va de cateva felii pentru o gustare de dupa-amiaza.

Sfecla

Sfecla este un alt aliment bogat in potasiu, care va poate ajuta sa contracarati sodiul din corp si, prin urmare, sa nu va mai balonati. De fapt, o cana de sfecla are mai mult potasiu, fibre si proteine ​​decat o banana medie. In plus, are si mai putine calorii. Adaugati sfecla la salata, prajiti-le cu o tava de legume sau taiati-le in bete si coaceti-le pentru a face o gustare crocanta. Vezi si: Remedii mai putin stiute pentru balonare. Scapa de senzatia neplacuta rapid

Telina

Radacina de telina este excelenta pentru combaterea retinerii apei si a balonarii, deoarece contine un compus care actioneaza ca un diuretic. Va face sa urinati, astfel incat va poate ajuta in lupta cu orice balonare de apa pe care o simtiti. Taiati radacina de telina in cuburi si sotati-o cu cimbru si ceapa, puneti-o in supa sau prajiti-o in cuptor.

Spanacul

Cu un continut ridicat de antioxidanti care stimuleaza imunitatea si combate inflamatiile, spanacul si-a castigat cu adevarat reputatia de superaliment. Veti obtine cea mai mare cantitate de fibre consumand spanacul crud, dar gatitul va faciliteaza aportul.

Ce alimente sa evitati?

Sucurile carbogazoase, apa minerala, berea si sosurile sunt cateva bauturi care baloneaza. Renuntati la ele si vedeti efectele in 48 de ore. Mancarea procesata, carnea prelucrata, produsele de patiserie ar trebui si ele mancate doar la ocazie, nu in mod normal.

Un alt lucru care contribuie la balonare este mancatul in graba. Atunci cand mancam rapid, infulecam, lasam loc si aerului sa intre in stomac. De aici, probleme cu balonarea.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...