Alimentul care scade colesterolul, intareste imunitatea si regleaza digestia

alimentul-care-scade-colesterolul-si-intareste-imunitatea

Persoanele care au colesterol mare, ar trebui sa consume acest aliment cat mai des. Nu doar ca ajuta la scaderea colesterolului, dar regleaza si digestia si flora intestinala.

Plin de antioxidanti si fibre ce ajuta intreg organismul

Ovazul este bogat in antioxidanti care sunt necesari pentru mentinerea organismului sanatos. Acesta previne daunele cauzate de radicalii liberi. Antioxidantii constau din diverse minerale si vitamine, cum ar fi Vitamina C si E si seleniu. Antioxidantii ajuta organismul sa combata virusurile daunatoare si microbii. Daca corpul contine mai multi oxidanti, acesta incepe sa atace celulele. Ovazul este o sursa de antioxidanti avand compusi polifenolici si avenantramide. Mai mult, contine vitamina E, flavonoide, acid fitic si steroli.

Fibra este necesara pentru un sistem digestiv sanatos. O cana de ovaz ofera 8 grame de fibre solubile si insolubile. Faina de ovaz are fibre insolubile care absorb apa si fac scaunele mai usoare si moi. Pentru a scapa de constipatie, cresteti aportul de fibre incet. Acest lucru ajuta la evitarea gazelor, diareei si balonarii inutile. De asemenea, asigurati-va ca beti cantitati mari de apa.

Ovazul promoveaza, de asemenea, sensibilitatea organismului la insulina. De asemenea, transforma carbohidratii in energie. Insulina este o functie esentiala in metabolism. Sensibilitatea la insulina se refera la faptul ca exista o rezistenta scazuta la insulina. Este util in special pentru pacientii diabetici. Faina de ovaz are un indice glicemic scazut, care mentine nivelurile de glucoza normale. Adaugarea fainii de ovaz la dieta scade cantitatea necesara de insulina.

Diabetul este o boala metabolica care ridica nivelul de glucoza din sange, rezultand urinare frecventa, vedere incetosata si oboseala. De asemenea, rezulta afectiuni grave de sanatate, cum ar fi afectiuni renale sau nervoase, accident vascular cerebral, probleme cardiovasculare si deficiente de auz. Ovazul are un continut ridicat de fibre.

Studiile arata ca dieta bogata in fibre scade sansele de diabet cu 30%. Studiul realizat pe pacientii diabetici arata ca aportul de faina de ovaz scade nivelul de zahar din sange. Nivelul de zahar din sange este redus treptat datorita alimentatiei bogate in fibre si carbohidratii complecsi necesita mult timp pentru a fi digerati in comparatie cu carbohidratii simpli. Ajuta la mentinerea unui nivel optim de zahar din sange.

Fulgii de ovaz ofera fier adecvat esential pentru formarea hemoglobinei. Hemoglobina este proteina in globulele rosii. Aceste molecule transporta oxigenul in corp si returneaza dioxidul de carbon din tesuturi in plamani. Continutul scazut de hemoglobina duce la diverse probleme de sanatate.

Ovazul ofera nivel sanatos al colesterolului

Problemele majore de sanatate sunt asociate cu colesterolul ridicat si duce la conditii grave de sanatate, cum ar fi accident vascular cerebral, atac de cord si boli de inima. Ovazul are un continut ridicat de fibre solubile, reduce colesterolul LDL. Fibra solubila ajuta, de asemenea, la scaderea absorbtiei in fluxul sanguin.

Faina de ovaz este o mare sursa de carbohidrati sanatosi, deoarece contine un indice glicemic scazut, referindu-se la faptul ca va promova pierderea de grasime si va pastra muschii in timpul antrenamentelor. Servirea a ½ ceasca de ovaz contine 27 de grame de carbohidrati, 5 grame de proteine, multa fibra si 2 grame de grasime.

Ovazul are un continut ridicat de substante nutritive stimuland energia si sprijinind pierderea in greutate. Fibra solubila prezenta in faina de ovaz dureaza mai mult timp pentru a se descompune in organism. Are carbohidrati ce ofera satietate. Corpul declanseaza eliberarea de acizi digestivi care grabeste caloriile arse in timpul activitatii. Faina de ovaz vitalizeaza, de asemenea, metabolismul care sprijina pierderea in greutate.

Proteina este necesara pentru a face organismul sanatos. Aportul zilnic recomandat de proteine ​​este de 46 pana la 57 de grame pe zi, care depinde de varsta si sex. Proteina este necesara pentru muschi, sange, piele, os, par si unghii. Sustine reparatia tesuturilor si producerea de hormoni, precum si enzime. Proteina este necesara pentru fiecare celula din corp. Servirea unei cani de fulgi de ovaz uscat ofera 12 grame de proteine.

Adaugarea fainii de ovaz la dieta ajuta la echilibrarea hormonilor din organism. Dezechilibrul hormonal din organism prezinta simptome precum libidoul scazut, distractiile mentale, anxietatea, ceata, bufeurile, depresia, oboseala si cresterea in greutate. Ovazul are un continut ridicat de fibre care se leaga de estrogen si exclude excesul si hormonii inutili.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...