6 plante care te ajuta sa faci fata menopauzei


Menopauza incepe in perioada de 40 sau 50 de ani. Aceasta este un fenomen normal care marcheaza sfarsitul perioadei de reproducere. Imediat dupa ce o femeie inceteaza sa mai aiba menstruatie, trece prin mai multe schimbari (bufeuri, uscaciune vaginala, frisoane, crestere in greutate, indispozitie, scaderea apetitului sexual, insomnii, pierderea osoasa, dureri de cap, anxietate, depresie).

Vezi si: Care este varsta pentru menopauza si ce o declanseaza prea devreme

Pentru ca este un proces complet natural, tratamentele se concentreaza in primul rand pe gestionarea simptomelor. Totusi, trebuie sa stii ca medicamentele farmaceutice au efecte secundare asa ca cel mai bine este sa apelam la mama natura.

Iata, asadar, care sunt cele mai bune plante care te ajuta sa faci fata menopauzei:

1- Ginseng

Ginseng este considerat una dintre cele mai bune plante medicinale pentru menopauza, deoarece amelioreaza stresul si sustine vitalitatea. Cu toate acestea, nu s-a dovedit a fi util pentru bufeurile.

Pentru probleme de somn, doza recomandata este intre 750 mg si 2 g pe zi.

!Femeile cu hipertensiune arteriala nu ar trebui sa consume ginseng. Totodata, planta nu trebuie consumata pe stomacul gol, deoarece poate provoca greata.

2- Cohosh negru (Black Cohosh)

Dovezile au aratat ca Black Cohosh este o modalitate sigura de a face fata cu succes simptomelor neplacute ale menopauzei, in special bufeurilor si schimbarilor de dispozitie. Totodata, se pare ca dintre toate plantele pentru menopauza, aceasta amelioreaza cel mai bine simptomele menopauzei, dar si durerile menstruale.

Se administreaza cate 80 mg de o data sau de doua ori pe zi.

3- Soia

Extractele de soia sunt o modalitate eficienta de a reduce multe simptome cauzate de menopauza. Bogata in izoflavone, soia furnizeaza organismului estrogen, ameliorand astfel simptomele precum memoria slaba si oboseala.

Se recomanda suplimentele care sunt facute din boabe de soia.

4- Trifoi Rosu

Cercetarile de la Spitalul Universitar Aarhus au aratat ca aportul zilnic de trifoi rosu poate reduce bufeurile de menopauza, in special atunci cand este combinat cu probiotice. Acesta este bogat in fitoestrogeni numiti izoflavone, care ajuta la combaterea intensitatii si frecventei bufeurilor, transpiratiilor nocturne si pierderea osoasa.

5- Seminte de in

Semintele de in sunt o sursa naturala bogata de lignani, niste compusi cu functii similare cu cele ale hormonului estrogen. De aceea, inul este uneori folosit pentru a atenua simptomele menopauzei, cum ar fi bufeurile si pierderea osoasa din cauza activitatii sale presupuse asemanatoare estrogenului.

De exemplu, in urma unui mic studiu efectuat timp de 3 luni pe 140 femei aflate la menopauza s-a constatat ca cele care au luat seminte de in au raportat imbunatatiri semnificative ale diferitelor simptome ale menopauzei si ale calitatii generale a vietii. Totusi, chiar daca datele sunt promitatoare, sunt necesare mai multe dovezi.

6- Valeriana

Valeriana este folosita adesea pentru a trata simptomele menopauzei, ca de exemplu: insomnia si bufeurile. De exemplu, un studiu efectuat pe 68 de femei aflate la menopauza a determinat ca suplimentele cu valeriana au fost semnificativ mai eficiente in reducerea severitatii subiective a bufeurilor decat un placebo. Totodata, un alt studiu efectuat pe 60 de femei aflate la menopauza a gasit rezultate similare.

Vezi si: Cele mai bune tratamente pentru menopauza

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...