6 alimente nesanatoase pe care nutritionistii nu o sa le recomande niciodata!

6-alimente-pe-care-nutrionistii-nu-le-recomanda-niciodata

Exista cateva alimente de care nimeni nu ar trebui sa faca exces. Consumate foarte rar, acestea nu fac rau. Insa, cei mai multi dintre noi le consuma zilnic. Iata 6 dintre cele mai nesanatoase alimente, pe care nutritionistii nu le recomanda niciodata. Afla de ce.

Hot-dog-ii – Nu sunt buni pentru sanatatea inimii

Hot-dog-ii sau crenvurstii sunt bogati in grasimi saturate si sodiu. Doar un hot dog poate contine peste un sfert din cantitatea de sodiu pentru o zi si peste 14 grame de grasime.

Un studiu din 2014 publicat in Public Health Nutrition a analizat relatia doza-raspuns dintre consumul de carne rosie si carne procesata si riscul de a muri din cauza bolilor de inima. Un set de date de 150.000 de decese a aratat in mod clar ca, cu cat se consuma mai multa carne rosie procesata, cu atat este mai probabil decesul din cauza bolilor de inima.

Un alt studiu din 2014 din Circulation a analizat datele de la peste 37.000 de barbati suedezi cu varste cuprinse intre 45 si 79 de ani care nu aveau antecedente de boli de inima. Barbatii care au consumat cel putin 75 de grame de carne procesata pe zi au avut un risc mai mare de 1,28 de insuficienta cardiaca si 2,43 risc mai mare de deces din cauza insuficientei cardiace. 75 de grame reprezinta aproximativ un hot-dog si jumatate!!!

Hot-dogul are, de asemenea, un continut ridicat de nitrati si nitriti, doi compusi care formeaza nitrozamina, care pot deteriora celulele pancreatice care produc insulina. Tipul de grasimi saturate la hot dog poate contribui, de asemenea, la rezistenta la insulina.

Indulcitori artificiali

Intr-un studiu care a determinat efectele consumului de zaharina, sucraloza si aspartam atat la soareci, cat si la oameni, ingestia indulcitorilor artificiali a modificat caile metabolice microbiene. Studiile au indicat ca intoleranta la glucoza a fost crescuta datorita modificarilor microbiotei intestinale.

Sanatatea intestinelor trebuie sa fie optima pentru a mentine un sistem imunitar sanatos si functii metabolice normale in corpul nostru. Astfel de functii metabolice includ mentinerea tensiunii arteriale normale, a glicemiei si a nivelului de colesterol. Trebuie efectuate mai multe studii, in special asupra creierului, dar oamenii de stiinta cred ca exista si o relatie intre indulcitori si anumite tipuri de cancer, sindromul oboselii cronice, boala Parkinson, boala Alzheimer, scleroza multipla, autismul si lupusul sistemic.

Popcorn facut la microunde

Posibila legatura dintre floricele la microunde si cancer nu provine de la floricele in sine, ci din substantele chimice numite compusi perfluorurati (PFC) care se afla in pungi. PFC-urile rezista grasimilor, facandu-le ideale pentru a preveni scurgerea uleiului prin pungile de popcorn.

PFC-urile au fost utilizate si in: cutii de pizza, ambalaje de sandwich, tigaile din teflon, alte tipuri de ambalaje alimentare. Problema cu PFC este ca acestea se descompun in acid perfluorooctanoic (PFOA), o substanta chimica despre care se suspecteaza ca ar provoca cancer.

Aceste substante chimice se introduc in floricele atunci cand le incalziti. Cand mancati floricele, aceste substante intra in fluxul sanguin si pot ramane in corp mult timp.

Margarina

Grasimile saturate fac grasimile mai solide la temperatura camerei. In anii trecuti, majoritatea tipurilor de margarina au contribuit si la cantitati mari de grasimi trans nesanatoase, desi multe au fost reformulate.

O lingura de margarina are 100 de calorii si 11 grame de grasime. Untul are 7 grame de grasimi saturate pe lingura; margarinele au 2 grame de grasimi saturate si 1,5 pana la 2,5 grame de grasimi trans pe lingura.

Mezeluri si carne procesata

Bineinteles, mezelurile sunt pe lista nesanatoasa, deoarece contin mult sodiu si, uneori, grasimi, precum si unii conservanti, cum ar fi nitritii.

Carnea procesata – definita ca orice carne conservata prin afumare, intarire, sarare sau adaugare de conservanti chimici – este legata de un risc crescut de cancer de colon. Unii experti suspecteaza ca anumite substante folosite ca conservanti in carne se pot transforma in compusi care provoaca cancer in organism.

Sodiul dintr-o portie mica de salam (o felie de Bologna sau cinci felii de salam) variaza de la 310 la 480 de miligrame. Se crede ca o dieta bogata in sodiu creste riscul de hipertensiune arteriala, o cauza majora a bolilor de inima si a accidentului vascular cerebral.

Eliminati sodiul si conservantii si bazati-va pe proteine, vitamine si minerale, gatind curcan, pui sau carne de vita proaspata prajita si feliata in sandvisuri. Preparati carnea acasa sau cautati marci de delicatese cu continut scazut de nitrati si sodiu.

Maioneza

Adevarul este ca maioneaza consumata moderat nu este prea rea ​​daca vorbim despre o lingurita sau doua. Insa majoritatea utilizatorilor de maioneza fac exces. Si daca sunteti un adevarat iubitor de maioneza, puteti acumula 360 de calorii si 40 de grame de grasime intr-o portie de 1/4 cana.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...