5 metode de a preveni depresia de iarna

Depresia de iarna se instaleaza mai ales atunci cand nu va place frigul, cand nu ati tratat anumite afectiuni care s-au cronicizat, iar iarna cu zilele cenusii si friguroase nu ajuta deloc. Iata 5 metode simple de a preveni depresia de iarna.

5 metode de a preveni depresia de iarna – imbunatatirea starii de sanatate

1 – Tratarea afectiunilor cronice. Afectiunile sau micile dureri care ne insotesc zilnic, precum o digestie mai lenta, un nas mai mereu infundat, o durere de spate sau dureri de cap la cel mai mic fir de curent, pot provoca adevarate neplaceri daca nu sunt tratate pana la urma. Nu uitati de ceaiuri, de tincturi si de alimente ce pot ajuta la echilibrarea organismului. Durerile cu care ne obisnuim semnaleaza boli cronice, tocmai de aceea este bine sa incepem sa le gasim cauzele si sa le tratam.

2 – Imbunatatirea circulatiei. Un mod eficient de a preveni depresia de iarna este repunerea in functiune a circulatiei. Problemele cu circulatia, mai ales pe timp de iarna, ne baga in casa urgent si ne destabilizeaza. Pentru a recupera starea de bine, este absolut necesar sa incepem sa lucram la imbunatatirea circulatiei. Exista numeroase metode, se consuma ceaiuri din plante medicinale, precum talpa-gastei, paducel, paducel, macese, rozmarin. Masajul picioarelor si baile de picioare cu apa fierbinte si uleiuri esentiale ajuta la fel de mult.

3 – Miscarea. Miscarea este medicament antidepresiv. Mai ales acum pe timp de iarna, avem nevoie si de miscare. Chiar daca este frig, nu ezitati plimbarile in aer liber, urcatul scarilor sau chiar antrenamentele la sala. Uneori tindem sa ne lenevim pe timp de iarna, iar acest lucru nu ne face bine, mai ales ca iarna stam mult mai mult in casa. Miscarea si oxigenarea creierului astfel sunt necesare in orice perioada a anului.

5 metode de a preveni depresia de iarna – energizare si relaxare

4 – Energizarea organismului. Energizarea organismului este importanta iarna, cand corpul foloseste mai multe resurse si are nevoie de rezerve. Astfel, va punem la indemana cateva metode naturiste de a pastra vitalitatea si pe timpul iernii. Laptisorul de matca are foarte multe beneficii, atat pentru probleme psihice, cat si pentru mentinerea imunitatii. Datorita multitudinilor de vitamine, acesta da o stare de bine, de calm si echilibru psihic.

Ginsengul este folosit de foarte mult timp de cei care doresc sa se mentina tineri cat mai mult timp. Este un medicament naturist excelent pentru sportivi si pentru cei care depun eforturi mari, datorita puterii de energizare. O cura de minimum 12 zile cu ginseng capsule sau fiole va vor da o energie si o dorinta de viata imensa.

Polenul si mierea luate dimineata pe stomacul gol sunt medicamente perfecte pentru iarna. Energizeaza, bine dispun si dau o stare de relaxare, de calm psihic impreuna cu dorinta de a face treaba, de a avea zile cat mai constructive. Acestea doua impreuna sunt consumate dintotdeauna de sportivi, de oameni ce depun eforturi intelectuale deosebite si de toti cei care isi doresc o viata indelungata, sanatoasa si usoara.

5 – Relaxarea, activitati placute, evitarea dependentelor. Relaxarea alaturi de familie si prieteni ar trebui sa fie principala metoda de a scapa de depresia de iarna. Dar relaxarea la film, la teatru sau la orice fel de spectacol care va face placere este o idee excelenta pe timp de iarna. De asemenea, daca aveti ocazia sa faceti un bine, sa va ajutati aproapele, sa hraniti niste animale parasite, toate aceste lucruri va vor da un altfel de sens, de implinire sufleteasca.

Nu in ultimul rand, recomandam sa fiti atenti la dependente, atunci cand suntem usor depresivi, avem tendinta de a ne scufunda in tot felul de obiceiuri nesanatoase, de la jocuri pe telefon, la privit in exces la televizor si consumul de substante care ne fac sa uitam de probleme.

Citeste si:

7 deficiente asociate cu depresia si tulburarile de dispozitie

Studiu. Anticonceptionalele si depresia

Depresia. Problema “mamelor perfecte”

Ce boala se ascunde in spatele oboselii continue si a starilor de melancolie. Sfatul medicului

Cum sa iti revii dupa o despartire. ”Tratament” pe pasi

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...