Cele mai importante beneficii ale consumului de vitamina A

beneficii vitamina A

Acest tip de vitamina se gaseste sub doua forme: vitamina A (retinol) si provitamina A (caroten).

Iata mai jos ce avantaje are consumul de vitamina A:

-Vitamina A este cea mai buna vitamina care ajuta la mentinerea vederii. De asemenea, poate sa atenueze si sindromul de “ochi uscat”;

-Vitamina A intareste sistemul imunitar, in conditiile in care are un rol esential in producerea de limfocite, un tip de celule albe ale organismului care lupta cu infectiile;

-Stimuleaza imunitatea, crescand rezistenta la infectii (gatul inflamat, raceala, gripa si bronsita);

-Combate herpesul facial si zona zoster, verucile (o infectie virala a pielii), infectiile oculare si vaginale fungice si tine sub control alergiile;

-Este vitamina nr. 1 in lupta anti-cancer. Aceasta lupta impotriva aparitiei cancerului la san si plamani, inhiba melanoamele – o forma posibil fatala a cancerului de piele;

-Atenueaza mult simptomele si efectele secundare ale curelor citostatice si / sau radioterapice;

-Ajuta la mentinerea si intarirea sanatatii, favorizand cresterea la copii si adolescenti;

-Mareste rezistenta cartilajelor la infectii, ajutand la dezvoltarea normala a scheletului si a smaltului dentar;

– Ajuta la dezvoltarea intrauterina a fatului;

-Mentine aspectul tanar al pielii, luptand impotriva petelor aparute odata cu varsta; totodata poate ajuta la ameliorarea acneei, indepartand aspectul uscat al pielii;

-Ajuta la intarirea unghiilor si a parului;

– Lupta impotriva insomniilor, imbunatatind calitatea somnului si a tensiunii arteriale;

-Stimuleaza si creste sinteza progesteronului;

-Este protectoare impotriva radiatiilor;

-Utila in tratamentul calvitiei, al ridurilor si al acneei juvenile;

-Scade riscul dezvoltarii unor boli cardio-vasculare la persoanele care asociaza si un stil de viata sanatos;

Vitamina A se gaseste in: lapte, ficat, cereale, legume verzi sau portocalii (morcovii, cartofii dulci, dovleacul, fasole verde, napul sau spanacul) si unele fructe (pepenele galben, piersicile, caisele, banane, castane, cirese, mango), ulei de catina, germeni de grau, papadie, struguri, telina, aloe.

Iata cum iti dai seama ca ai carente de vitamina A: vedere slaba pe timp de noapte, ten uscat si solzos, infectii respiratorii recurente sau alte semne ale unui sistem imunitar slab, calculi renali si dezvoltarea deficitara a oaselor.

Iata cand e bine sa consumi vitamina B1: cand suferi de diareea cronica, ai o medicatie de scadere a colesterolului, contraceptivele orale, alcool, tutun, cand esti stresat, cand esti insarcinata sau alaptezi, cand suferi de hepatita si ciroza hepatica. Toate acestea antreneaza de fiecare data deficite semnificative de vitamina A.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.