Beneficiile consumului de vitamina C naturala

beneficii-vitamina C

Vitamina C mareste capacitatea globulelor rosii de a fixa oxigenul din aer si a-l transporta in celule. Accelereaza formarea anticorpilor si activitatea fagocitelor, care protejeaza corpul impotriva infectiilor. Participa la fixarea fierului din hrana in corp. Vitamina C este un factor de crestere a oaselor, al formarii dintilor (in acest caz actioneaza impreuna cu Ca, P, acidul silicic si vitamina D).

Beneficiile consumului de vitamina C naturala

Este absolut necesar sa cunoastem si faptul ca vitamina C este de fapt un complex C1-C2, si doar sub aceasta forma are eficienta maxima. Sub forma acestui complex ea se intalneste numai in vegetale (cu exceptia leguminoaselor uscate si neincoltite), in timp ce fiolele sau comprimatele de vitamina C contin numai forma C1, care nu prezinta si rolurile 1,2 si 4 enumerate.

Doar preparatul Tarosin contine si vitamina C2 (sau “P”), la un nivel de 20 mg pe un comprimat, alaturi de vitamina C1 intr-o cantitate de 50 mg pe 1 comprimat). Acest medicament este indicat in prevenirea si/sau tratarea fragilitatii capilare.

Sursele naturale de vitamina C sunt sub forma de poliascorbat, un “polimer” , care asigura o eliberare lenta si persistenta a vitaminei, pe masura ce necesitatile organismului o impun. Comprimatele tipizate din farmacii contin (cu rare exceptii) acid ascorbic simplu, cu o eficienta inferioara si ca potenta si ca durata a actiunii, fata de forma naturala a acestei vitamine.

Cum se consuma vitamina C naturala

Vitamina C (adica complexul C1-C2) este o vitamina hidrosolubila si din nefericire este cea mai termolabila dintre toate vitaminele, distrugandu-se in proportie de 50-90% la fierbere. Este sensibila la lumina, in prezenta apei (lichide, dar si sub forma de vapori) si a caldurii.

Coaja unor fructe sau legume, pe care multi dintre noi o indepartam inaintea consumului din diverse motive, contine uneori de 2-3 ori mai multa vitamina C decat tot restul fructului (ca de ex: merele, perele, lamaile, rosiile).

Sucurile de fructe si legume se beau imediat.  Daca nu sunt consumate imediat si sunt pastrate la frigider pana a doua zi, isi pierd o buna parte din cantitatea initiala de vitamina C. Daca la salata proaspata asociem un terci de cereala, furnizam corpului tot ce are nevoie.

De retinut!!! Vitamina C nu face parte din categoria vitaminelor stoc, adica nu se va acumula in corpul unei persoane care consuma saltator cantitati mari din aceasta vitamina. Corpul isi va retine un maxim de 10 ori necesarul (600 mg), restul eliminandu-se. Deci este recomandabil s-o aducem printr-un aport zilnic si echilibrat si nu printr-o cantitate mare care sa ne ajunga mai multe zile.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.