8 beneficii senzationale ale legumelor radacinoase

legume-radacinoase

Legumele radacinoase au fost mult timp un ingredient important in medicina populara. In plus, acestea au fost de-a lungul a mii de ani in multe diete din America de Sud si Asia. Indiferent daca sunt folosite in tocana, sucuri, sunt prajite sau, in unele cazuri, consumate crude, legumele radacinoase sunt extrem de versatile.

De asemenea, au sustinut populatiile subnutrite din intreaga lume si este usor de vazut de ce, deoarece beneficiile pentru sanatate ale legumelor radacinoase sunt multe. Iata cele mai importante 8 beneficii ale acestor medicamente naturale.

8 beneficii senzationale ale legumelor radacinoase – adauga fibre mai multe in alimentatie cu radacinoase

1 – Ofera carbohidrati complecsi si amidon. Este adevarat ca o persoana sanatoasa consuma mai multi carbohidrati decat este necesar. Totusi, consumul unei cantitati corecte de carbohidrati va va ajuta sa va simtiti cel mai bine. In plus, legumele radacinoase din amidon sunt pline de fibre, precum si de substante nutritive, toate cu o cantitate mica de zahar. Vestea buna este ca legumele cu amidon pot ajuta de fapt sa satisfaceti pofta de dulce fara a va umple corpul cu prea multa cantitate de zahar.

2 – Contin fibre multe. Datorita fibrelor, ele sunt considerate alimente cu indice glicemic scazut, in ciuda continutului lor de zahar. Legumele radacinoase contin, de asemenea, polizaharide, care prezinta mai multe activitati biologice. Acestea includ efecte anticarcinogene, anticoagulante, imunostimulatoare si antioxidante. Dietele bogate in fibre ajuta de asemenea la digestie, amelioreaza constipatia si impiedica dezvoltarea sindromului colonului iritabil.

3 – Bune in dieta diabeticilor. Carbohidratii din radacinoase sunt cei cu arderea lenta, ceea ce inseamna ca nu va vor afecta nivelul de zahar din sange. De fapt, conform Jurnalului European de Nutritie Clinica, un consum mai mare de legume radacinoase este legat de un risc scazut de diabet.

4 – Sursa buna de vitamine A si C. In plus, beneficiile legumelor radacinoase includ capacitatea de a lupta impotriva inflamatiei. Acest lucru se datoreaza antioxidantilor carotenoizi pe care aceste vegetale le contin, cum ar fi vitaminele A si C. Beta-carotenul, care este un precursor al vitaminei active A, se gaseste in cantitati mari in cartofi dulci, morcovi, sfecla si alte vegetale radacinoase.

8 beneficii senzationale ale legumelor radacinoase – pierdeti in greutate mai usor

5 – Va pot ajuta sa pierdeti in greutate. Cresterea aportului de fibre va poate ajuta sa scapati de kilogramele in plus. Si, spre deosebire de cereale, multe legume radacinoase sunt mai scazute in calorii si mai scazute ca indice glicemic. Mai mult, fibra din aceste legume va poate ajuta sa ajungeti la senzatia de satietate mai repede, ceea ce inseamna ca va poate ajuta sa va tineti cu ravna si succes de o cura de slabire.

6 – Contine antioxidanti anti-cancer. Aproape toate legumele radacinoase contin antioxidanti, cum ar fi luteina si zeaxantina. In plus, cartofii dulci purpurii contin antociani, care pot opri deteriorarea oxidativa, precum si degenerarea creierului.

7 – Ajuta la scaderea colesterolului si la imbunatatirea sanatatii inimi. O dieta bogata in fibre care contine atat fibre solubile cat si insolubile este importanta pentru sanatatea inimii. Continutul de fibre din legume poate ajuta la scaderea colesterolului, care, la randul sau, reduce riscul de boli de inima, infarct miocardic si accident vascular cerebral.

In plus, daca va luptati cu potasiu scazut, va recomandam sa adaugati mai multe legume radacinoase in dieta voastra. Ele va pastrează inima sanatoasa cu cantitatea mare de potasiu. Acest lucru este benefic pentru tensiunea arteriala sanatoasa, semnalizarea nervului si echilibrul fluidelor.

8 – Ajuta la lupta impotriva cancerului si tulburarilor cognitive. Acest lucru se datoreaza proprietatilor antiinflamatorii ale acestor legume, cum ar fi vitaminele A si C, care pot actiona ca tratamente naturale ale cancerului. In plus, beneficiile legumelor radacinoase includ combaterea tulburarilor cognitive. Acest lucru se datoreaza faptului ca nivelurile reduse de inflamatie sunt asociate cu un risc redus de boala Alzheimer, dementa si boala Parkinson.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.