Vitamina K si complexul de vitamine B se gasesc din plin in curmale

Vitamina-k-si-complexul-de-vitamine-B-se-gasesc-din-plin-in-curmale

Palmierul de curmale se considera ca provine din regiunea din jurul golfului persan – peninsula araba, Africa de Nord si nord-vestul Indiei. Din cele mai vechi timpuri, curmalele au fost cultivate de la Babilonia si Mesopotamia pana la Egiptul preistoric inca din 4000 i.Hr. Egiptenii antici foloseau curmale pentru a face vin. Curmalele erau vitale ca hrana, facand bautura fermentata si o sursa de material de constructie.

Curmale – Surse excelente de fibre, importante pentru sistemul digestiv

Curmalele sunt o sursa excelenta de potasiu si zaharuri si sunt consumate proaspete sau adaugate la deserturi sau alimente. Pe langa aroma lor, ofera numeroase beneficii pentru sanatate. Sunt o sursa excelenta de minerale, fibre si vitamine si pot oferi ameliorare de diaree, constipatie si alte probleme intestinale. Sunt folosite pentru a promova dezvoltarea muschilor, chiar si a disfunctiei sexuale si pentru a favoriza cresterea in greutate.

S-a raportat ca cel putin sase vitamine (tiamina, ribo-flavina, niacina, acid ascorbic, piridoxina si vitamina A) sunt prezente in curmale in concentratii vizibile. Acestea contin vitamine complexe B, cum ar fi tiamina (B1), ribo-flavina (B2), niacina (B3), acid pantotenic (B5), piridoxina (B6) si folat (B9) si vitamina K. Unele vitamine (B3, B5, B6 si B9) se gasesc in concentratii mai mari in date.

Continutul de niacina variaza intre 1,27 si 1,61 mg / 100 g. Analiza cantitativa a vitaminelor solubile in apa (B1, B2, B3, B5, B6, B9 si B12) a aratat o variatie semnificativa in diferitele soiuri si etapele de dezvoltare ale curmalelor. Vitaminele B1, B3, B5 si B6 sunt cele mai mari in stadii mature, iar vitaminele B2, B9 si B12 au fost detectate la fructele imature. Continutul de vitamina C se dovedeste a fi foarte scazut in date.

In comparatie cu alte fructe uscate, curmalele pot fi, prin urmare, considerate o sursa rezonabila de vitamine. In general, curmalele proaspete contin concentratii mai mari de vitamine in comparatie cu curmalele uscate, deoarece vitaminele se pierd in procesul de uscare.

Multe proprietati medicinale, cum ar fi efectul hepatoprotector, protectia nefrotoxica si efectul neuroprotector, sunt legate de activitatile antioxidante ale fructelor de curmale. Activitatile antioxidante si de curatare a radicalilor liberi din curmale sunt atribuite continutului de polifenoli, carotenoizi si seleniu mineral. Seleniul activeaza multe enzime legate de detoxifierea speciilor reactive de oxigen (ROS). Se raporteaza ca curmalele au avut a doua cea mai mare valoare antioxidanta din cele 28 de fructe consumate in mod obisnuit in China.

Contin numeroase vitamine si minerale pentru un echilibru perfect

Curmalele ofera ameliorare de tulburari intestinale, constipatie, anemie, probleme cardiace, diaree, disfunctii sexuale si cancer abdominal. Sustine cresterea in greutate sanatoasa. Au un continut ridicat de minerale, vitamine si fibre. Contin calciu, ulei, potasiu, fier, sulf, mangan, fosfor, magneziu si cupru, care sunt utile pentru mentinerea sanatatii generale. Vitamine precum riboflavina, tiamina, acidul folic, niacina, vitamina K si vitamina A se gasesc si in curmale.

Se considera ca un consum zilnic de curmale este esential pentru a avea o dieta echilibrata si sanatoasa. Datorita beneficiilor masive pentru sanatate, este utilizata in diverse retete. Previn riscul de cancer abdominal. Acest aliment dulce si versatil ajuta la reglarea procesului digestiv. Ajuta la cresterea nivelului de energie in decurs de o jumatate de ora de la consum. Curmalele au fibre dietetice care ajuta la eliminarea deseurilor prin colon si previn absorbtia colesterolului rau. Prezenta fierului este o componenta vitala a hemoglobinei in celulele rosii din sange, care ajuta la echilibrarea oxigenului din sange. Potasiul ajuta la controlul tensiunii arteriale, precum si al ritmului cardiac.

Fructele au un continut ridicat de zaharuri naturale, cum ar fi fructoza, glucoza si zaharoza. Sunt o gustare excelenta pentru cresterea energiei. Oamenii consuma curmale ca gustare rapida dupa-amiaza atunci cand se simt lenesi. Mestecati cateva fructe cand va simtiti epuizati pentru a recastiga o energie imediata.

Sistemul nervos include atat sistemul nervos periferic, cat si sistemul nervos central. Curmalele contin vitamine care ajuta la promovarea sanatatii si functiilor sistemului nervos. Promoveaza vigilenta si activitatea de viteza a creierului. Sunt o sursa excelenta de hrana pentru persoanele in varsta, deoarece sistemul lor nervos devine lent, iar curmalele ajuta la mentinerea mintii lor ascutite. Acesta controleaza ritmul cardiac si nivelul tensiunii arteriale din organism, prevenind sansele de accident vascular cerebral cardiac si boli coronariene.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...