30.9 C
București
sâmbătă, iulie 13, 2024

Top 15 fructe de vara si cum sa le adaugi in dieta ta

Vara aduce cu ea o abundenta de fructe delicioase si nutritive, perfecte pentru a ne racori si a ne revitaliza in zilele toride. Aceste fructe de vara sunt nu doar savuroase, ci si pline de vitamine, minerale si antioxidanti esentiali pentru sanatatea noastra.

Acum este un moment minunat pentru a cumpara cateva fructe proaspete! Nu numai ca produsele de sezon sunt pline de aroma, dar ofera si o multime de nutrienti de care organismul tau are nevoie pentru a ramane sanatos.

Iata o lista cu 15 fructe de vara si cateva sugestii despre cum sa le integrezi in dieta ta zilnica.

1. Pepene verde

Pepenele verde este racoritor si hidratant, datorita continutului ridicat de apa. In plus, acesta are capacitatea de a ajuta digestia si detoxifierea, datorita continutului sau de 91% apa si ca te ajuta sa scapi de excesul de lichide din organism.

De asemenea, pepenele verde poate ajuta la pierderea in greutate, deoarece promoveaza satietatea si reduce pofta de mancare.

Cum sa-l folosesti: Taie-l in cuburi si adauga-l in salate de fructe, sau savureaza-l simplu, ca gustare. De asemenea, poti face sucuri sau sorbeturi.

2. Capsuni

Capsunile sunt fructe dulci si suculente, bogate in vitamina C (indeplinesc cota zilnica cu doar una sau doua cani) si antioxidanti care functioneaza ca una dintre primele linii de aparare a organismului.

Cum sa le folosesti: Adauga capsuni in cereale, iaurt sau smoothie-uri. Sunt perfecte si in deserturi precum tarte si salate de fructe.

3. Zmeura

Zmeura este plina de fibre si vitamina C si, la fel ca majoritatea fructelor de padure, s -a demonstrat ca nutritia cu zmeura stimuleaza sanatatea inimii si metabolismul, in timp ce amelioreaza inflamatia.

Cum sa o folosesti: Amesteca zmeura in smoothie-uri, presar-o peste iaurt sau foloseste-o pentru a face gemuri fara zahar adaugat.

4. Piersici

Piersicile sunt suculente si bogate in vitaminele A, C si potasiu, iar studiile au aratat ca pot ajuta la reducerea inflamatiei din organism. In plus, acestea contin si puternicul antioxidant luteina, care ajuta la protejarea sanatatii ochilor si a pielii.

Cum sa le folosesti: Consuma-le proaspete, in salate de fructe sau ca topping pentru cereale. Sunt excelente si in deserturi precum crumble-uri sau tarte.

5. Cirese

Ciresele sunt pline de antioxidanti si antiinflamatori naturali, fiind benefice pentru sanatate. De asemenea, datorita componentelor lor bioactive, care includ antioxidantii antocianina si cianidina, impreuna cu melatonina, o molecula care s-a dovedit a fi esentiala pentru reglarea ciclului somn-veghe.

Cum sa le folosesti: Savureaza-le simple, adauga-le in salate de fructe sau foloseste-le in deserturi.

6. Mango

Mango este un fruct tropical, bogat in vitamine si minerale, inclusiv vitamina C, vitamina A, vitamina B6 si vitamina E. De asemenea, contine fibre, care ajuta la mentinerea nivelului sanatos al zaharului din sange, promoveaza sanatatea digestiva si imbunatateste satietatea.

Cum sa-l folosesti: Adauga mango in smoothie-uri, salate de fructe sau chiar in salate verzi pentru o nota dulce.

7. Prune

Prunele, ca toate fructele de vara, sunt o sursa excelenta de antioxidanti si ofera fibre alimentare, permitand prunelor sa imbunatateasca satietatea si sa ajute la pierderea in greutate sau la intretinere. In plus, acestea au si capacitatea de a sprijini sanatatea cognitiva cu fitonutrientii sai.

Cum sa le folosesti: Consuma-le proaspete sau uscate ca gustare. Sunt excelente si in compoturi sau gemuri.

8. Caise

Caisele sunt bogate in vitamina A si potasiu, dar si vitamina C, vitamina E si vitamina K. Totodata, sunt si o sursa buna de fibre și chiar ofera niste proteine, impreuna cu vitaminele si mineralele enumerate.

Cum sa le folosesti: Adauga caise proaspete in salate de fructe sau iaurt. Pot fi uscate si folosite in diverse preparate de patiserie.

9. Ananas

Ananasul este bogat in vitamina C si bromelaina, un compus antiinflamator, dar si in mangan, tiamina si vitamina B6. De asemenea, studiile indica faptul ca beneficiile ananasului includ capacitatea sa de a stimula sistemul imunitar, inima si sanatatea digestiva.

Cum sa-l folosesti: Adauga ananas in smoothie-uri, salate de fructe sau foloseste-l in preparate culinare cum ar fi kebaburile.

10. Pepene galben

Pepenele galben este hidratant si unul dintre cele mai bogate surse de fructe de vitamina A si ofera, de asemenea, vitamina C, vitamina K, potasiu, magneziu, vitamine B si fibre. In plus, nutritia pepenelui galben se mandreste cu carotenoizi benefici care intaresc functia sistemului imunitar si ajuta, de asemenea, la prevenirea bolilor de inima.

Cum sa-l folosesti: Taie-l in felii si consuma-l ca atare, adauga-l in salate de fructe sau foloseste-l in sucuri si smoothie-uri.

11. Kiwi

Kiwi este plin de vitamina C si fibre. De exemplu, o cana de kiwi ofera o cantitate imensa de vitamina C, facandu-l unul dintre cele mai bogate fructe de vara in fitonutrienti, iar consumul acestuia ajuta la contracararea imbatranirii si la imbunatatirea sanatatii pielii. In plus, cercetarile sugereaza ca adaugarea lui in dieta imbunatateste si sanatatea respiratorie.

Cum sa-l folosesti: Adauga kiwi in salate de fructe, smoothie-uri sau consuma-l simplu, decojit si taiat in felii.

12. Fructe de padure (afine, mure, coacaze, agrise)

Aceste fructe sunt bogate in antioxidanti si vitamine care ajuta la combaterea radicalilor liberi inofensivi din organism.

Deoarece furnizeaza si fibre alimentare, acestea pot ajuta la pierderea in greutate, miscandu-se incet prin tractul digestiv si imbunatatind satietatea si sunt cunoscute ca ajuta la imbunatatirea gestionarii glucozei si a memoriei.

Cum sa le folosesti: Adauga-le in cereale, iaurt, smoothie-uri sau foloseste-le in deserturi.

13. Nectarine

Nectarinele, ca si piersicile, sunt suculente si bogate in vitaminele A si C. De asemenea, ofera antioxidanti, imbunatatesc sanatatea ochilor si intaresc sistemul imunitar.

Cum sa le folosesti: Consuma-le proaspete, adauga-le in salate de fructe sau foloseste-le in deserturi.

14. Mere

Merele sunt disponibile de la sfarsitul lunii iulie pana in noiembrie, cu diferite soiuri pregatite pentru recoltare in momente diferite, facandu-le unul dintre cele mai versatile fructe de vara.

Consumul acestor fructe ne ofera fibre, vitamina C, potasiu si multe altele, ceea ce ne ajuta digestia, combate inflamatia si ajuta la gestionarea greutatii.

Cum sa le folosesti: Consuma-le proaspete, adauga-le in salate de fructe sau foloseste-le in deserturi.

15. Lamai

S-a dovedit ca aceste citrice contribuie la imbunatatirea imunitatii si a sanatatii inimii.

Adaugarea lor in dieta zilnica poate stimula pierderea in greutate si, de asemenea, poate lupta impotriva daunelor radicalilor liberi.

Cum sa le folosesti: Consuma-le proaspete sau adauga-le in limonade.

Vezi si: Beneficiile consumului de fructe si legume proaspete in sezonul de vara

Vezi si: Cum sa-ti ingrijesti gradina in lunile de vara pentru o productie bogata de legume si fructe

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole