Simptomele sistemului imunitar slabit. Cum sa iti intaresti imunitatea pentru sezonul rece

simptomele-sistemului-scazut

Sistemul imunitar este unul dintre cele mai complexe din organism. Aceasta este o intreaga armata de celule si tesuturi a caror sarcina este sa mentina un mediu intern constant in corp. Imunitatea va protejeaza de factori externi periculosi, autoagresiune (indepartarea celulelor care pot distruge tesuturile si organele) si modificari interne ale celulelor (tumoare). Iata, asadar, cum sa iti intaresti imunitatea.

Acum, mai mult ca oricand, este necesar ca imunitatea noastra sa fie cat mai puternica. Din pacate, majoritatea dintre noi avem imunitate intr-o stare deplorabila. Care sunt semnele imunitatii scazute si ce este de facut?

Intrebari despre imunitate

Antibioticele slabesc sistemul imunitar? Imunitatea slabeste din cauza tratamentului necorespunzator si necontrolat. Antibioticele (prescrise corect) combat eficient infectiile bacteriene atunci cand este necesar. In acelasi timp, antibioticele trebuie prescrise impreuna cu medicamentele antifungice, deoarece acestea pot distruge nu numai bacteriile rele, ci si o parte a microflorei normale.

Sapunul antibacterian protejeaza impotriva bolilor? Bacteriile pielii se obisnuiesc repede cu ea si inceteaza sa reziste curand bacteriilor daunatoare. In al treilea rand, popularul triclosan antiseptic, care face parte din sapunul antibacterian, este foarte daunator si poate afecta sistemul imunitar. Vezi si: Imunitate puternica cu sirop de catina, ghimbir, lamaie si miere. Reteta

Baile reci imbunatatesc imunitatea? Apa rece face corpul mai receptiv la schimbarile de temperatura. Drept urmare, cream conditii mai proaste pentru dezvoltarea rinovirusurilor, agentilor patogeni ai racelii obisnuite si a infectiilor respiratorii acute. Dar acest lucru nu afecteaza imunitatea.

Simptomele imunitatii scazute:

  • Oboseala
  • Infectii frecvente, precum infectii urinare, probleme de stomac, gingii inflamate si rosii
  • Raceli, dureri in gat si gripe frecvente
  • Alergii
  • Rani care se vindeca greu, din cauza incapacitatii organismului sa mai lupte

Cum sa iti intaresti imunitatea simplu?

Somnul de noapte buna iti ofera hormonul melatonina, care poate sustine sanatatea sistemului imunitar. Daca nu aveti suficient timp pentru a va odihni, deoarece trebuie sa indepliniti prea multe sarcini zilnic, trebuie sa cereti ajutor.

O alimentatie adecvata si o cantitate suficienta de legume si fructe va ofera antioxidanti, substante benefice si fibre vegetale, care sporesc capacitatea organismului de a rezista la inflamatie si ofera imunitate cu vitaminele de care are nevoie.

Scapati de obiceiurile proaste

-Nicotina si alcoolul au un efect negativ puternic asupra sistemului imunitar.

Sportul

-reduce si inflamatia si imbunatateste buna functionare a sistemului imunitar. Cu toate acestea, este important sa ne amintim de regula principala: activitatea fizica ar trebui sa fie moderata. S-a dovedit ca sportivii profesionisti se imbolnavesc mai des decat amatorii, totul din cauza stresului excesiv si a perioadelor prea scurte de recuperare. Nu uitati ca trebuie doar sa pastrati un echilibru sanatos. Vezi si: Beneficiile frunzelor de dovleac. Pentru un sistem imunitar puternic

Proteinele

-sunt componentele cladirii pentru imunoglobuline – anticorpii care constituie sistemul nostru imunitar. Pentru a umple echilibrul proteic, includeti carne, peste, produse lactate si oua in dieta. Amintiti-va ca puteti intotdeauna economisi bani pe alimente in timpul coronavirusului daca va planificati dieta saptamanala in avans.

Somonul

-este unul dintre liderii de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6. Daca includeti aceste grasimi in dieta, va puteti creste speranta de viata. De asemenea, pestele contine mult potasiu, fosfor, crom, vitaminele B, PP si D. Cand mancati somon, starea pielii si a parului se imbunatateste si riscul de a dezvolta boala Alzheimer scade.

Carnea de vita

-contine proteine ​​animale excelente, care este mai bine sa se manance fiarta sau inabusita. Carnea de vita include vitaminele B (inclusiv B12), o compozitie bine echilibrata de aminoacizi (arginina si glutamina), zinc, seleniu si magneziu. Aceasta carne satureaza celulele cu oxigen, previne dezvoltarea anemiei, creste nivelul de hemoglobina din sange si este un fel de mancare foarte gustoasa.

Vitamina E

-este considerata un puternic antioxidant. Un adult trebuie sa consume zilnic 15 mg de vitamina E. Aceasta este o substanta care actioneaza ca un scut natural pentru oameni. Corpul nostru contine niste antioxidanti „incorporati”, dar uneori nu sunt suficienti, mai ales in sezonul rece. Prin urmare, vitamina E este un ajutor excelent in toamna si iarna. Poate fi gasit in nuci, avocado, uleiuri vegetale si paine cu cereale.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...