Piersicile. 12 beneficii pentru sanatate

piersici

Piersicile (Prunus persica) sunt fructe de vara suculente si versatile, originare din China unde sunt considerate un simbol al longevitatii si al nemuririi. Totusi, Georgia este cunoscuta ca „Statul Piersicii” (din 1995) pentru contributia sa la producerea acestor fructe de cea mai inalta calitate in ceea ce priveste aroma, textura si continut nutritional.

Spre deosebire de nectarine, care au o suprafata exterioara neteda, piersicile au o suprafata acoperita cu puf, au o aroma delicata si o pulpa suculenta, galbuie.

Potrivit USDA Nutrition Data, piersicile contin o gama larga de nutrienti esentiali pentru sanatatea organismului, ca de exemplu: potasiu, vitamina A, beta-caroten, vitamina C, vitamina E, vitamina K, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B3 (niacina), vitamina B6 si acid folic. In plus, piersicile ofera si o sursa bogata de minerale, precum: calciu, magneziu, fier, fosfor, zinc si cupru.

Calorii: 1 piersica de marime medie contine in jur de 59 de calorii si 0 colesterol.

Beneficiile piersicilor pentru sanatate

1.Reduc riscul de aparitie a cancerului

Piersicile poseda proprietati antioxidante semnificative. Potrivit unui studiu, prezenta acidului clorogenic in aceste fructe contribuie si ea la efectele lor protectoare.

Cercetarile publicate la Departamentul de Agricultura din SUA sugereaza ca piersicii sunt bogate in compusi fenolici si carotenoizi, care poseda proprietati antitumorale si anticancerigene. Totodata, o alta cercetare publicata in Journal of Cellular Biochemistry arata ca piersicile ajuta si la combaterea diferitelor tipuri de cancer, ca de exemplu: cancerul de san, cancerul pulmonar si cancerul de colon.

2.Ajuta la intarirea imunitatii

Datorita continutului bogat in vitamina C si zinc, piersicile ajuta la functionarea normala a organismului si la mentinerea unui sistem imunitar sanatos. Conform cercetarilor, acestea exercita o vindecare eficienta a ranilor. De asemenea, proprietatile lor antioxidante ajuta la combaterea infectiilor si la reducerea prevalentei si severitatii bolilor precum raceala, pneumonie si diaree.

vezi si: Fructele kaki. Ce beneficii pentru sanatate au „piersicile japoneze”

3.Ajuta la digestie

Piersicile sunt bune pentru sanatatea digestiva datorita continutului lor alcalin si a fibrelor. Fibrele din piersici absorb apa si ajuta la prevenirea tulburarilor gastrice cum ar fi constipatia, hemoroizii, ulcerele gastrice, gastrita si miscarile intestinale neregulate. In plus, ajuta si la curatarea si eliminarea deseurilor toxice din intestine.

4.Detoxifica organismul

Piersicile ajuta la detoxifierea organismului si la eliminarea toxinelor daunatoare din ficat si rinichi. In plus, aceste fructe sunt utilizate pe scara larga in fabricarea produselor de detoxifiere pe baza de plante, cum ar fi ceaiurile de detoxifiere.

5.Mentine sistemul nervos sanatos

Potrivit cercetarilor, deficienta de magneziu poate afecta functionarea sistemului nervos central, rezultand muschi hiperexcitati si cresterea activitatii semnalelor nervoase. Asadar, prezenta magneziului in piersici ajuta la prevenirea stresului si a anxietatii in organism si ajuta la mentinerea calma a sistemului nervos.

De exemplu, un studiu de cercetare efectuat in acest sens a aratat ca un aport de alimente bogate in magneziu + vitamina B6 are efecte favorabile asupra hiperexcitabilitatii sistemului nervos central la copii.

6.Ajuta la imbunatatirea sanatatii celulare

Datorita continutului de fier, piersicile ajuta la formarea hemoglobinei in globulele rosii. Prin urmare, consumul de piersici este important in toate etapele vietii (copilarie, adolescenta, maturitate, menstruatie si sarcina).

7.Ajuta la gestionarea diabetului

Datorita continutului ridicat de fibre, piersicile ajuta la prevenirea riscului de diabet de tip I, deoarece prezinta o scadere semnificativa a nivelului de zahar din sange. In plus, acestea au un indice glicemic scazut, fiind potrivite pentru diabetici.

vezi si: 4 bauturi naturale care imbunatatesc functia tiroidiana si atenueaza simptomele hipertiroidismului

8.Pastreaza inima sanatoasa

Cercetatorii de la Universitatea din California au descoperit ca atat in coaja, cat si in pulpa piersicilor exista compusi fenolici care ajuta la mentinerea unor niveluri mai scazute de colesterol LDL (rau) si la stimularea colesterolului HDL (bun). Acest lucru ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli de inima si la mentinerea sanatatii cardiovasculare optime.

9.Mentin sanatatea ochilor

Piersicile sunt bogate in beta-caroten, care joaca un rol important in mentinerea vederii sanatoase si in prevenirea diferitelor boli ale ochilor.

In urma unui studiu de cercetare s-a observat ca luteina, carotenoidele si zeaxantina din piersici, au efecte pozitive asociate cu o prevalenta redusa a cataractei nucleare. De asemenea, studiile au aratat ca luteina si zeaxantina se afla in pigmentul macular al ochiului si ajuta la protejarea retinei de degenerescenta maculara legata de varsta.

10.Au grija de sanatatea oaselor si a dintilor

Consumul de alimente bogate in fosfor, precum piersicile, favorizeaza remineralizarea oaselor si mentine rigiditatea acestora. De asemenea, in combinatie cu calciul, continutul de vitamina C din piersici joaca un rol important in intarirea maxilarelor si a gingiilor, ajutand la mentinerea intacta a dintilor.

Beneficiile piersicilor pentru frumusete

11.Ingrijirea pielii

Consumul de piersici ajuta la mentinerea pielii sanatoase datorita prezentei unei cantitati insemnate de vitamina C, care ofera o aparare impotriva radicalilor liberi daunatori si a infectiilor. Totodata, un studiu realizat de Wilhelm Stahl de la Universitatea din Düsseldorf, Germania, a aratat ca antioxidantii (zeaxantina si luteina) au efecte antiinflamatorii semnificative asupra leziunilor pielii cauzate de radiatiile UV-B.

Datorita bogatiei de flavonoide, vitamine si minerale, piersicile ajuta la indepartarea celulelor moarte, precum si la hidratarea si revitalizarea pielii. In plus, antioxidantii din piersici ajuta la o  recuperarea mai rapida a problemelor pielii, cum ar fi petele.

12.Au proprietati anti-imbatranire

Piersicile sunt o sursa de zinc cu proprietati anti-imbatranire, care promoveaza productia de anticorpi si inhiba deteriorarea celulara cauzata de radicalii liberi.

Fapte mai putin stiute despre piersici:

Pe langa fructe, exista si alte parti ale piersicului care ofera beneficii pentru sanatate, si anume:

  • Frunzele de piersic: pot fi de ajutor impotriva tusei, bronsitei si afectiunilor abdominale. Acestea au proprietati detoxifiante, laxative si diuretice, fiind eficiente impotriva viermilor abdominali si in vindecarea ranilor.
  • Florile de piersic: ajuta la ameliorarea simptomelor de constipatie si edem.
  • Scoarta de piersic: poate ajuta la atenuarea simptomelor de icter si hidropizie.

vezi si: De ce se usuca piersicii si ce masuri putem lua pentru protejarea lor

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...