Mamaliga – proprietati uimitoare. De ce sa o consumam mai des?

mamaliga-proprietati-uimitoare

Mamaliga este unul dintre cele mai bune alternative la paine, mai ales pentru cei cu intoleranta la gluten. Insa, mamaliga a fost ingredientul de baza al romanilor tarani, pe care il consumau zilnic. Se stie ca este un aliment foarte sanatos, aflam care sunt proprietatile uimitoare ale mamaligii.

Mamaliga se mananca cel mai adesea cu branza si smantana, insa nutritionistii recomanda sa fie adaugata, mai degraba, alaturi de spanac, urzici, tocanite de legume, stevie.

Proprietatile uimitoare ale acestui aliment

Sursa de fibre si proteine

Aceasta contine atat proteine, cat si fibre, ceea ce inseamna ca oricine o consuma se va simti imediat plin. Fibrele sunt, de asemenea, recomandate pentru a mentine sistemul digestiv functionand corect, pentru a hrani bacteriile intestinale sanatoase si pentru a preveni constipatia.

Mamaliga nu contine gluten

Pentru persoanele care cauta mancaruri fara gluten, aceasta este o optiune buna. Multe surse de fibre, cum ar fi graul, cuscusul si secara, contin gluten.

Mamaliga este de obicei sigura pentru a fi consumata de persoanele cu boala celiaca sau cu sensibilitate la gluten. Dar oamenii ar trebui sa verifice lista ingredientelor pentru a gasi alti aditivi.

Bogat in carbohidrati complecsi

Acest aliment contine carbohidrati complecsi, care furnizeaza energie de lunga durata si ajuta la mentinerea nivelului constant de zahar din sange. Totodata, aceasta este o sursa excelenta de carbohidrati complecsi.

Carbohidratii simpli sunt defalcati rapid si pot determina cresterea nivelului de zahar din sange. De multe ori, nici carbohidratii simpli nu contin multi nutrienti. Prajiturile, fursecurile si painea alba sunt exemple de carbohidrati simpli.

Glucidele complexe din mamaliga sunt descompuse incet, ceea ce inseamna ca dureaza mai mult timp pentru a fi digerate. Aceasta eliberare lenta poate mentine nivelul zaharului din sange constant.

Contine vitamina A

Desi nu contine cantitati mari de vitamine si minerale, mamaliga contine unele vitamine, precum vitamina A. Potrivit Institutelor Nationale de Sanatate, vitamina A este necesara pentru buna functionare a rinichilor, plamanilor si inimii.

Sursa de carotenoizi

Mamaliga contine porumb macinat, care este o sursa buna de carotenoizi. Se crede ca acestia scad riscul anumitor boli, cum ar fi unele tipuri de afectiuni ale ochilor si unele tipuri de cancer.

Vezi si: Coliva. De nelipsit la pomeni, dar extrem de buna pentru sanatate

Mamaliga este saraca in grasimi si are calorii reduse

Saraca in grasimi. Mamaliga este in mod natural saraca in grasimi si poate fi consumata ca parte a unei diete sanatoase pentru inima. O persoana care doreste sa-si reduca aportul de grasimi saturate ar trebui sa gateasca mamaliga cu apa sau lapte vegetal, in loc de lapte si sa evite adaugarea de branza sau unt.

Contine minerale esentiale. Fierul, magneziul si zincul sunt toate minerale esentiale. Desi mamaliga nu ofera cantitati mari din aceste minerale, ele se bazeaza in continuare pe o dieta sanatoasa.

Calorii reduse. Mamaliga are un continut scazut de calorii, similar cu alte cereale integrale care sunt gatite in apa. Ofera aproximativ 70 de calorii la 100 de grame de portie gatita.

Alimentele nutritive, intregi, cu un continut scazut de calorii, precum mamaliga, pot fi o alegere buna pentru persoanele care doresc sa piarda sau sa isi mentina greutatea.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...