Graul dur sau graul de macaroane – de ce sa consumi mai des acest aliment

beneficii-grau-dur

Graul dur cunoscut stiintific sub denumirea de Triticum durum este o cereala originara din regiunea mediteraneana si sud-vestul Asiei, care este una dintre cele mai cultivate specii de grau. Cultivata acum in clima temperata la nivel mondial ca cereala de baza, este una dintre primele doua culturi de cereale cultivate in lume pentru consum uman, alaturi de orez. Este a doua cea mai cultivata specie de grau dupa grau comun, desi reprezinta doar 5% pana la 8% din productia globala de grau.

Graul dur (Triticum durum) este una dintre cele mai vechi specii de cereale cultivate din lume. Graul dur s-a raspandit de pe coasta Israelului pana in sud-estul Turciei si spre vest, prin Siria, Irak si vestul Iranului, iar din aceasta regiune spre vest in bazinul Mediteranei, ajungand in Peninsula Iberica. Este acceptat pe scara larga faptul ca graul dur a intrat in Africa de Nord si in Peninsula Iberica din sudul Italiei.

Beneficiile graului dur

Previne diabetul de tip 2

Produsele din grau dur ar putea fi o selectie de top pentru persoanele cu diabet, datorita indicelui glicemic scazut. Fata de faina alba normala, faina din grau dur este digerabila si se absoarbe intr-un ritm mai lent. In mod similar, acest lucru ajuta la reducerea cresterii glicemiei la o masa si permite persoanelor cu diabet sa-si regleze mult nivelul eficient de glucoza din sange.

Excelent pentru o dieta echilibrata

Faina de grau dur ar putea fi o sursa de nutrienti necesara. Contine fibre dietetice, complexe de vitamine B, vitamina E, minerale si nu are grasimi. De asemenea, este scazut in colesterol si sodiu. Astfel, graul dur ofera o cantitate mare de nutrienti echilibrati. Vezi si: Cura cu grau incoltit – Alimentul minune cu efecte terapeutice surprinzatore

Pierderea in greutate

Produsele facute din faina de grau dur sunt digerate lent. Acest lucru ajuta la obtinerea senzatiei de satietate si previne supraalimentarea. Painea normala contine amidon, care este rapid comestibil si poate fi golit imediat din stomac, digerabil si absorbit in fluxul sanguin. Alimentele pe baza de grau dur dau o digestie mai lenta si raman in canalul alimentar pentru o perioada indelungata. Astfel, alegand produsele din faina de grau dur va poate ajuta sa va potoliti pofta de mancare mult mai bine.

Vitamine din complexul B

Beneficiile pentru sanatate ale graului dur constau si in faprul ca au un continut semnificativ de vitamine din complexul B, in special folat si tiamina. In general, vitaminele din complexul B sunt necesare pentru pielea sanatoasa, par, ochi si ficat. De asemenea, un aport suficient de complex de vitamine B este important pentru a sprijini metabolismul si productia de energie. Tiamina ajuta la mentinerea sanatatii creierului si a sistemului nervos. De asemenea, vitaminele B sustin regenerarea globulelor rosii din corpul nostru.

Sanatatea rinichilor

Dieta noastra este in general bogata in sodiu si saraca in potasiu datorita aportului excesiv de sare. Consumand in mod regulat faina din grau dur si produse cu acest tip de faina veti putea creste aportul de alimente intregi si bogate in potasiu. De asemenea, datorita continutului sau de potasiu, graul dur ajuta la pastrarea potasiului din sange la locul potrivit si la mentinerea organului nostru excretor sanatos.

Bogat in antioxidanti si fier

Graul dur reprezinta in plus o aprovizionare suficienta cu minerale esentiale, cum ar fi antioxidanti si fier. Antioxidantul actioneaza ca un inhibitor in corpul nostru pentru a preveni vatamarea nociva a oxidarii membranelor celulare si ADN-ului nostru. Temporar, seleniul ne consolideaza sistemul imunitar pentru a preveni infectia. O portie de faina de grau dur ofera 37 mg de seleniu care echivaleaza cu 2/3 din aportul zilnic recomandat.

Imbunatatirea sanatatii inimii

Graul dur este bogat in potasiu si sarac in sodiu. Astfel, fiecare suta de grame de grau dur contine 186 mg de potasiu, care reprezinta un aport bun pentru cererea zilnica. Potasiul este vital in sustinerea functionarii inimii. Intre timp, mentine un echilibru standard al electrolitilor intre celule si fluidul corpului si mentine bataile inimii la un ritm standard prin scaderea tensiunii arteriale. Mai mult, continutul de antioxidanti din faina de grau dur protejeaza inima de infectii.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...