Cum sa-ti cresti masa musculara rapid si corect

Daca te-ai apucat de mers la sala dar rezultatele intarzie sa apara, e clar ca trebuie sa te documentezi despre cum sa-ti cresti masa musculara mai rapid, dar si corect si adecvat pentru corpul tau.

Exista o multime de reguli de alimentatie dar si suplimente pe care poti sa le folosesti pentru a accelera acest proces. Acestea insa nu tin loc de exercitiu fizic, cel care ramane cel mai important.

Suplimentele alimentare

Cei mai multi dintre cei care vor sa accelereze marirea masei musculare apeleaza cu succes la un supliment BCAA. E unul dintre cele mai eficiente suplimente pentru cresterea masei musculare si aduce la pachet si alte beneficii.

BCAA inseamna prescuratarea in engleza de la denumirea ‘ Aminoacizii cu catena ramificata. E vorba despre trei aminoacizi esentiali: leucina, isoleucina si valina.

In mod normal, aminoacizii se duc prima oara la ficat unde sunt descompusi si folositi pe post de combustibil. BCAA scurteaza acest drum si ajunge direct la muschi. Poate fi folosit in timpul antrenamentului pe post de combustibil pentru muschi, dar si dupa terminare, atunci cand tesutul muscular distrus incepe sa se repare.

Doza normala de BCAA pe care o poti lua este de 10grame pe servire. Poti adauga 10g in shake-ul dinaintea antrenamentului si inca 10g dupa. Un alt moment propice pentru a administra acest supliment alimentar este dimineata, impreuna cu putina proteina, astfel incetinesti procesul metabolic de distrugere a masei musculare ce apare in timpul noptii atunci cand esti la dieta.

Importanta proteinelor pentru cresterea masei musculare

Pentru a maximiza cresterea musculara, ai nevoie sa consumi cantitati adecvate de proteine, in fiecare zi. In mod normal trebuie sa consumi 2 grame de proteina pe kilogram de greutate corporala daca esti incepator.

Fara suficienta proteina, corpul foloseste aminoacizii depozitati sub forma de muschi pentru restul proceselor corpului.

Exista o gama diversa de batoane cu proteine din care poti alege pentru a suplimenta aportul tau de proteine zilnic. E important si cat de des mananci, ideal fiind sa consumi o masa la 2-3 ore pentru a le da ‘combustibil’ muschilor permanent.

Alimente care te ajuta la cresterea masei musculare

Nu doar suplimentele sunt importante in cresterea masei musculare, dar acest proces poate fi foarte usor ajutat si printr-o alimentatie corecta. Anumite alimente potenteaza cresterea musculaturii mult mai mult fata de altele.

Codul negru este bogat in acizi grasi omega 3 si, desigur, proteine. O alegere buna este si somonul salbatic. Iaurtul grecesc sau branza de vaca sunt produse lactate des recomandate pentru cei care tintesc marirea masei musculare pentru ca au suficiente proteine.

Carnea de vita, dar si cartofii dulci sau quinoua au indice glicemic scazut si continut mare de beta caroten. Nu in ultimul rand, legumele verzi si broccoli au continut bogat de indole, niste fitochimicale care stimuleaza enzimele ce fac estrogenul mai putin eficient.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...