Cu leacurile babesti pentru raceala, la doctor. Care te ajuta si care nu

Cu leacurile babesti pentru raceala la doctor Care te ajuta si care nu

Sunt multe moduri prin care putem ajunge sa racim. In timp ce in jur de 200 de virusi pot cauza banala raceala, pare ca la fel de multe sunt si remediile de casa. De la sucul de portocale pana la suplimente alimentare cu Zinc, supa de pui sau capsule de usturoi. Dar cate dintre ele functioneaza cu adevarat?

Charles Bangham, seful Directiei de Boli Infectioase de la Colegiul Imperial din Londra, a explicat, pentru BBC, ca sistemul nostru imunitar este afectat doar atunci cand avem o deficienta de o vitamina sau un mineral, iar impulsionarea lui cu asa-zisele alimente care lupta cu raceala ar putea avea un efect, insa unul foarte slab.

„Doar daca avem o deficienta de un nutrient vital, precum o vitamina, zinc, sau fier ar fi de ajutor un supliment alimentar. Dar daca mancam echilibrat, adaugand mai multi nutrienti dintr-acestia in dieta, nu facem sistemul imunitar mai eficient”, afirma cercetatorul.

Suplimentele de usturoi. Studiile au demonstrat ca usturoiul chiar este de ajutor atunci cand suntem raciti, daca il consumam sub forma de pastile pentru a fi mai concentrat.

Un studiu a scos la iveala ca usturoiul isi merita intr-adevar renumele de antibiotic natural.

La cercetare au participat 146 de adulti sanatosi: o parte din ei au primit pastile placebo, iar ceilalti au primit capsule de usturoi, timp de 12 saptamani, in timpul iernii.

Grupul placebo a inregistrat 65 de raceli, rezultand intr-un numar de 366 de zile de raceala, in timp ce grupul suplimentelor de usturoi a avut 24 de raceli, insumand 111 zile de raceala.

Suplimentele de Vitamina C sunt foarte populare in timpul racelilor. Unii cercetatori sunt de parere ca ne pot ajuta, insa nu atat de mult pe cat ne inchipuim. Potrivit studiilor, suplimentele de vitamina C nu reduc riscul de a raci si nu atenueaza simptomele. Dar s-a descoperit insa ca poate ajuta la reducerea timpului de raceala cu 14% in cazul copiilor si cu 8% in cazul adultilor.

Sucul de portocale poate ajuta si mai putin: nu exista nicio dovada ca sucul de portocale ajuta la prevenirea racelilor, atenuarea simptomelor sau reducerea timpului de raceala. Asta pentru ca nu contine indeajuns de multa vitamina C ca suplimentele cu aceasta vitamina.

Zincul, in schimb, s-a dovedit a fi foarte eficient. Timpul in care avem nasul infundat se scurteaza cu o treime, stranuturile sunt reduse cu 22%, iar timpul in care tusim scade la jumatate, daca luam pastile de zinc zilnic.

Potrivit studiului, daca se incepe tratamentul in primele 24 de ore de la simptome, 80 de mg de Zinc pe zi pot ajuta la tratarea racelii.

Oamenii de stiinta spun ca vitaminele si mineralele ar fi cel mai bine introduse in organism prin alimentatie, dar atrag atentia ca in cazul vitaminei C, e mai usor sa obtinem doze mari prin suplimente.

In cazul Zincului, insa, pentru a fi eficient impotriva racelilor, el trebuie consumat sub forma de pastile, nu din alimentele care il au in compozitie.

O problema cu toate aceste studii legate de aceste alimente este ca inaintea efectuarii lor, nu s-a verificat daca persoanele care au racit aveau o deficienta de vitamina C sau zinc. Asa ca orice beneficiu primit in urma administrarii lor ar putea veni din faptul ca inainte exista o lipsa a acestor nutrienti.

Sursa: digi24.ro

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.