Cu ce sa inlocuim painea? Mihaela Bilic: Ingredientul care ingrasa mai putin.

cu-ce-sa-inlocuim-painea

Nutritionistul binecunoscut indeamna persoanele care tin la silueta lor sa gaseasca alternative la paine. Ingredientul despre care vorbeste, insa, trebuie preparat cu atentie si nu trebuie combinat aiurea, altfel se poate transforma in bomba calorica.

Cartoful, gatit dietetic este mai bun ca painea

Alimentul recomandat este cartoful, care daca nu este gratit dietetic, poate ingrasa la fel de mult ca painea. Cand ne dorim sa mai scapam de kilogramele in plus, cel mai des renuntam la carbohidrati. Cu toate acestea, nu putem renunta de tot la ei, de aceea este important sa stim sa facem combinatiile bune in dieta.

”Decat sa declaram razboi fainoaselor, n-ar fi mai realist/eficient sa facem alegeri istete si sa micsoram portia?! Acolo unde cerealele contin 70% amidon si sub 5% apa, cartofii sunt la polul opus: au 70% apa si doar 17% amidon. Un cartof fiert este echivalent cu o felie de paine, are tot 80 cal si niciun gram de gluten.”, a declarat aceasta, informeaza doctorulzilei.ro.

Totusi, nutritionistul atentioneaza ca un cartof fiert alaturi de o bucata de branza este deja o problema, devine bomba calorica. Insa, pentru cine nu poate manca simplu, un pic de ulei aruncat peste cartoful fiert il face foarte savuros, dar se mai adauga inca 100 de calorii in plus.

De ce sunt asa buni cartofii?

Cartofii contin glicoalcaloizi, o clasa de metaboliti secundari care provoaca simptome adverse la niveluri ridicate, dar prezinta, de asemenea, efecte benefice, inclusiv activitate anticancerigena. Glicoalcaloizii sunt apreciati pentru rolul lor de compusi de aparare a plantelor, oferind protectie impotriva diferitilor agenti patogeni si erbivori, dar considerati ca antinutrienti in dieta umana. Ca urmare, continutul GA este strict monitorizat in cartofii comerciali.

Proteinele din cartof sunt impartite in trei fractii principale, si anume patatina, inhibitorii de proteaza si proteinele cu greutate moleculara mare. S-a raportat ca aceste fractiuni poseda mai multe caracteristici benefice, cum ar fi o activitate antioxidanta ridicata si capacitatea de a modula metabolismul lipidic. Impreuna cu aceste proprietati care promoveaza sanatatea, patatina prezinta si abilitati de spumare si emulsifiere.

In afara de aroma lor neutra de amidon si gustul delicios, cartoful este o sursa buna de nutrienti, vitamine si minerale. Consumul a 15a de grame de cartofi ofera 0,42 mg de vitamina B6, 0,261 mg de cupru, 31,22 g de carbohidrati, 0,794 mg de vitamina B5, 2,047 mg de vitamina B3 si 11,5 mg de vitamina C. Mai mult decat atat, multi aminoacizi cum ar fi 0,042 g de triptofan, 0,097 g de treonina, 0,109 g de izoleucina, 0,161 g de leucina si 0,162 g de lizina se gasesc in 150 de grame de cartofi.

Deoarece cartofii constau in principal din carbohidrati, sunt usor de digerat si faciliteaza digestia. Datorita acestei caracteristici, cartoful este o dieta buna atat pentru copii, cat si pentru cei care nu pot digera mancarea tare, dar au nevoie de energie. Cu toate acestea, retineti ca a consuma in mod regulat prea multi cartofi poate provoca aciditate in timp. Cartofii contin o cantitate considerabila de fibre sau furaje, mai mult in cartofii cruzi si reci decat in ​​fiert sau fierbinte. Fibrele ajuta la incurajarea miscarii peristaltice si la secretia crescuta a sucurilor gastrice, care faciliteaza digestia si previne constipatia si protejeaza organismul de afectiuni mai grave, cum ar fi cancerul colorectal. Fibrele sunt, de asemenea, asociate cu scoaterea colesterolului din artere si vasele de sange, crescand astfel sanatatea inimii.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...