Cele mai indicate alimente pentru imunitate de fier

cele-mai-indicate-alimente-pentru-imunitate-de-fier

Este intotdeauna necesar sa aveti grija de sanatate, mai ales atunci cand virusurile se raspandesc in intreaga lume. In loc de panica fara sens, este mult mai bine sa incepeti sa va consolidati propriul sistem imunitar. Puteti face acest lucru prin includerea alimentelor sanatoase in dieta zilnica. Iata care sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru imunitate de fier.

Consumati produse cu vitamina C

Este bine cunoscut faptul ca vitamina C ne intareste sistemul imunitar si il protejeaza de virusi si bacterii. Unii oameni spun ca doar o bucata de lamaie pe zi este suficienta pentru a obtine o portie optima de vitamina C. Cu toate acestea, exista o lista destul de mare de produse, care contin aceasta vitamina si au un impact pozitiv asupra corpului nostru.

Ardei gras. Contine mai multa vitamina C decat lamaile si portocalele, ceea ce face din aceasta leguma recomandarea noastra nr. 1. Doar un ardei mare acopera portia zilnica de vitamina P rara, care este necesara pentru a proteja inima si vasele de sange. Cand alegeti ardeii, acordati atentie coajei fructelor. Cu cat sunt mai putine daune, cu atat vitaminele sunt mai bine conservate. Ardeii rosii sunt considerati cei mai dulci si benefici, desi concentratia de substante antiinflamatoare este mult mai mare in ardeiul verde.

Afine. Aceste fructe ocupa primul loc printre alte fructe si legume prin proprietatile sale antioxidante. Reduce inflamatia si incetineste procesul de imbatranire. In plus, contine mult potasiu, magneziu, vitamina K si C. Aceste substante imbunatatesc memoria, cresc abilitatile de invatare si ajuta la prevenirea atacurilor de cord. Pentru cei implicati in sport, boabele de afine sunt de doua ori utile. Stabilizeaza ritmul cardiac si accelereaza recuperarea musculara dupa antrenament.

Spanac. Spanacul contine o compozitie destul de rara de substante nutritive bogate: proteine, iod, fibre, calciu si magneziu, precum si vitaminele A, C si E. Mai mult, 100 g de spanac contin doar 23 kcal. Frunzele acestei plante elimina toxinele, intaresc imunitatea si imbunatatesc functionarea pancreasului si a intestinelor. Dupa taiere, planta isi pierde rapid proprietatile utile, deci este mai bine sa o consumati imediat dupa cumparare.

Consumati mai multe proteine

Proteinele sunt componentele cladirii imunoglobulinelor – anticorpii care constituie sistemul nostru imunitar. Pentru a umple echilibrul proteic, includeti carne, peste, produse lactate si oua in dieta. Amintiti-va ca puteti intotdeauna economisi bani pe alimente in timpul coronavirusului si nu numai daca va planificati dieta saptamanala in avans. Vezi si: Imunitate puternica cu sirop de catina, ghimbir, lamaie si miere. Reteta

Somon. Acest peste este unul dintre liderii prin numarul de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6. Daca includeti aceste grasimi in dieta, va puteti creste speranta de viata. De asemenea, pestele contine mult potasiu, fosfor, crom, vitaminele B, PP si D. Cand mancati somon, starea pielii si a parului se imbunatateste si riscul de a dezvolta boala Alzheimer scade. Cu toate acestea, nu ar trebui sa mancati acest tip de peste in mod constant.

Branza de vaci. Avantajul branzei de vaci este ca un continut de grasime poate fi ajustat in functie de dieta si de nevoile organismului. Se compune din proteine ​​pure. Retineti doar ca nutritionistii nu recomanda consumul de alimente cu zero grasimi – organismul trebuie sa primeasca toate substantele necesare chiar si in timpul dietelor.

Carne de vita. Aceasta carne contine proteine ​​animale excelente si este cea mai buna consumata fiarta sau inabusita. Carnea de vita include vitaminele B (inclusiv B12), o compozitie bine echilibrata de aminoacizi (arginina si glutamina), zinc, seleniu si magneziu. Aceasta carne satureaza celulele cu oxigen, previne dezvoltarea anemiei, creste nivelul de hemoglobina din sange si este un fel de mancare foarte gustoasa.

Alimente pentru imunitate – Adaugati vitamina E

Vitamina E este considerata un puternic antioxidant. Un adult trebuie sa consume zilnic 15 mg de vitamina E. Aceasta este o substanta care actioneaza ca un scut natural pentru oameni. Corpul nostru contine niste antioxidanti „incorporati”, dar uneori nu sunt suficienti, mai ales in sezonul rece. Prin urmare, vitamina E este un ajutor excelent in toamna si iarna. Poate fi gasit in nuci, avocado, uleiuri vegetale si paine cu cereale. Vezi si: Antibioticul natural care trateaza problemele respiratorii si nu numai

Avocado

In unele tari, avocado este considerat o leguma, in altele – un fruct. Spre deosebire de alte fructe, avocado este bogat in proteine, vitamina E si grasimi sanatoase mononesaturate. Ajuta la controlul apetitului, la eliminarea colesterolului daunator si la reducerea riscului de boli de inima. Apropo, avocado contine potasiu, care restabileste metabolismul si creste rezistenta la stres.

Migdala

Migdalele sunt o gustare universala si un supliment la deserturi, salate si mic dejun. Exista, de asemenea, un lapte vegetal de migdale, care este destul de delicios si poate fi baut cu placere. Aceasta nuca este bogata in fibre, contine 25 mg la 100 g de vitamina E si antioxidanti care opresc procesele oxidative din organism care deterioreaza celulele. Doi pumni de migdale umplu portia zilnica de vitamina E.

Ulei de germeni de grau

Uleiul din germeni de grau contine cea mai mare vitamina E in comparatie cu alte alimente. Intr-o lingura de ulei, exista 25 mg de vitamina E, in timp ce in 100 ml – pana la 150 mg. Specialistii din Europa sustin ca uleiul de germeni de grau ajuta la mentinerea nivelului de colesterol sanatos. Poate fi adaugat la salate ca dressing.

In cele din urma, incercati sa evitati „junk food” si nu mancati in exces. Acest sfat este cu adevarat universal. Nutritionistii considera ca alimentele grase si grele pot deteriora sistemul imunitar. De exemplu, incercati sa limitati produsele rafinate, afumate, murate, prea dulci si sarate.

In plus, supraalimentarea slabeste sistemul imunitar, deoarece este nevoie de prea multa energie pentru a digera cantitati mari de alimente. Cu toate acestea, aceasta resursa poate fi necesara de catre organism in orice moment pentru a se proteja impotriva virusilor.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...