9.9 C
București
miercuri, aprilie 2, 2025

BonaPlanta – De la pasiune la produse sanatoase, locale si autentice

Intr-o perioada in care oamenii cauta alternative sanatoase si naturale, BonaPlanta se evidentiaza prin produse curate, fara aditivi, create cu grija si respect fata de natura. Fondata in 2020 de sotii Katona Erika si János, afacerea imbina pasiunea pentru gradinarit, un stil de viata sanatos si dorinta de a sustine producatorii locali. Am stat de vorba cu echipa BonaPlanta pentru a descoperi povestea din spatele brandului, provocarile intalnite si viziunea lor pentru viitor.

SfatNaturist.ro: Cum a luat nastere BonaPlanta? Ce v-a inspirat sa incepeti acest proiect si care a fost parcursul vostru pana in prezent?
BonaPlanta: Bona Planta a luat nastere in anul 2020, in timpul lockdown-ului, fiind fondata de sotii Katona Erika si János, din dorinta de a oferi ceva valoros oamenilor si de a crea un business in care amandoi sa lucram cu placere zi de zi. Ca inspiratie, putem mentiona domeniul nostru de interes, deoarece sotia mea era o cunoscatoare si iubitoare a gradinaritului si plantelor, iar eu am fost mereu interesat de un stil de viata sanatos, atat din punct de vedere sportiv, cat si alimentar. De asemenea, mi-a placut si domeniul de business si marketing. Parcursul nostru pana in prezent a fost variat, plin de provocari, insa un lucru este sigur: am evoluat constant in acesti ani, atat pe plan personal, cat si profesional. Cel mai important este sa mentinem calitatea si puritatea produselor noastre si, in acelasi timp, sa ne crestem constant capacitatea de productie si sa ajungem la clientii nostri prin cat mai multe metode si platforme, atat fizic, cat si online.

Ce produse oferiti si ce le face unice pe piata din România?
Oferim legume si fructe deshidratate, procesate in diverse feluri: mixuri de legume („vegeta” sanatoasa), condimente, chipsuri de fructe, ceaiuri etc. Ceea ce au in comun produsele noastre este faptul ca sunt realizate doar din fructe si legume locale, fara adaos de sare, zahar, E-uri sau alti aditivi. Acest aspect le face potrivite nu doar pentru cei care urmaresc un stil de viata sanatos, ci si pentru persoane cu alergii, vegani, parinti cu copii mici sau oricine evita anumiti aditivi din motive de sanatate sau preferinte personale. In plus, portofoliul nostru include produse unice care nu se gasesc nicaieri pe piata, nici in Romania, nici in strainatate, cum ar fi mixurile de legume (BonaVEG) cu leurda, cele speciale, de exemplu cu chili sau leustean cu un amestec unic de legume, cele special fabricate pentru supa de pui, etc. 

Care sunt valorile fundamentale care va ghideaza activitatea si modul in care relationati cu clientii?
Valorile noastre fundamentale sunt onestitatea si sustinerea producatorilor si valorilor locale. Suntem intotdeauna transparenti cu clientii nostri, fie ca este vorba de o crestere a preturilor, fie de introducerea unor produse noi. Sustinem constant producatorii locali, cumparand materie prima de calitate de la acestia, ceea ce ne permite sa oferim clientilor nostri produse sanatoase, gustoase si 100% locale. De asemenea, ne dorim sa educam consumatorii prin informatii utile despre sanatate, alimentatie si miscare. Misiunea noastra este de a ajuta comunitatea sa adopte un stil de viata mai sanatos, atat prin produsele noastre, cat si prin diverse metode, cum ar fi postarile din social media, participarea la evenimente sau exemplul personal printr-un stil de viata echilibrat, care vizeaza atat alimentatia, cat si sportul si miscarea in general.

Ce ingrediente sau materii prime folositi in produsele BonaPlanta si cum le selectati?
Asa cum am mentionat anterior, folosim materii prime locale. O parte dintre legume le producem noi, iar pe restul le achizitionam de la producatori locali, pe care ii cunoastem personal. Stim exact cum sunt cultivate fructele si legumele lor. Colaboram cu producatori care consuma si ei produsele pe care le cultiva, ceea ce este foarte important pentru noi, deoarece exista agricultori care produc doar pentru vanzare, fara sa consume din ceea ce cultiva – daca vedeti asa ceva, fugiti de acolo! Acest aspect creeaza o relatie de incredere, iar atunci cand lucram cu un producator nou, verificam calitatea produselor inca de la prima livrare, pentru a ne asigura ca putem colabora pe termen lung doar cu parteneri de incredere. Pe masura ce crestem, acesti producatori ajung sa cultive special pentru noi, ceea ce ne ajuta reciproc.

Care sunt cele mai mari provocari pe care le intampinati in mentinerea unui standard ridicat de calitate?
O provocare majora este cresterea capacitatii noastre de productie, un aspect esential pentru a putea construi o afacere din care sa poata trai macar o familie mica, avand in acelasi timp posibilitatea de a sprijini alte persoane si familii locale prin angajari. Daca producem de doua ori mai mult, avem nevoie de o cantitate dubla de materie prima. Ne dorim sa colaboram in continuare cu partenerii nostri de incredere si sa-i sprijinim in cresterea productivitatii lor, astfel incat sa nu fim nevoiti sa cautam colaboratori noi si sa ne mentinem standardele de calitate cu care clientii nostri sunt deja obisnuiti.

In ce mod sustineti un stil de viata sanatos prin produsele BonaPlanta ?
Produsele noastre sunt locale si nu contin aditivi, ceea ce inseamna ca cei care le consuma nu introduc E-uri sau alte substante nocive in organism. Suntem bucurosi ca din ce in ce mai multi oameni sunt interesati de o alimentatie mai sanatoasa, iar acest lucru ne motiveaza sa continuam. De asemenea, mamele cu copii mici revin cu incredere la noi, deoarece produsele noastre sunt sigure chiar si pentru cei mici – ce e un argument perfect si pentru toti adultii.

Ce masuri ati implementat pentru a reduce impactul asupra mediului, cum ar fi utilizarea ambalajelor sustenabile sau a materiilor prime eco?
Folosim materie prima de la producatori locali, ceea ce reduce transportul si, implicit, impactul asupra mediului. Materiile prime folosite de noi nu trebuie sa calatoreasca mii de kilometri pentru a ajunge la noi. Acelasi principiu se aplica si ambalajelor si etichetelor noastre. Pe langa sprijinul acordat firmelor si comunitatii locale, sustenabilitatea este o prioritate pentru noi.

Cine sunt clientii vostri principali si ce apreciaza cel mai mult la brandul BonaPlanta?
Clientii nostri provin din mai multe categorii: mame cu copii mici, persoane care adopta un stil de viata sanatos, persoane cu diete speciale (fara sare, zahar, aditivi), vegani, persoane cu alergii (de exemplu, la telina) sau intoleranta la gluten, dar si cei care sustin afacerile locale. Fiecare grup apreciaza altceva, insa toti se bucura de faptul ca suntem o firma mica, locala, cu produse sanatoase, comunicare onesta si, uneori, chiar amuzanta, personala, fiindca in social media noi suntem prezenti de fiecare data.

Cum percepeti evolutia pietei de produse naturale in Romania si ce tendinte observati?
Credem ca piata produselor naturale este in crestere. Dupa anii ’90, oamenii s-au bucurat de produsele ieftine si diverse, insa, treptat, au inceput sa inteleaga impactul negativ al aditivilor si ingredientelor artificiale asupra sanatatii. Din fericire, din ce in ce mai multi consumatori citesc etichetele si sunt atenti la ingredientele produselor. Aceasta schimbare de mentalitate este vizibila, mai ales in randul parintilor, care isi doresc ce este mai bun pentru copiii lor. Aceasta piata e in crestere, dar deocamdata e destul de mica.

Ce sfaturi aveti pentru cei care isi doresc sa adopte un stil de viata mai sanatos?
Recomandam sa aleaga produse locale, dar sa fie atenti la autenticitatea acestora. Este important sa citeasca ingredientele si sa evite produsele pline de E-uri. In plus, miscarea este la fel de importanta ca alimentatia. Daca nu au mai facut sport de mult timp, pot incepe cu plimbari lungi si, treptat, sa adauge alte forme de activitate fizica.

Care sunt planurile voastre pentru viitor? Pregatiti lansarea unor produse noi sau aveti in vedere extinderea afacerii?
Incercam mereu sa lansam produse noi, fie create de noi, fie inspirate de cerintele clientilor nostri. De asemenea, dorim sa ne crestem capacitatea de productie, mentinand in acelasi timp calitatea produselor noastre si onestitatea si transparenta, principii care ne caracterizeaza.

Cum pot cititorii nostri sa sustina BonaPlanta si unde pot gasi produsele voastre?
Ne pot gasi pe webshop-ul nostru: www.bonaplanta.ro si pe social media:

***

Afaceri Verzi din Romania este un demers editorial al site-ului nostru, sfatnaturist.ro, prin care ne propunem sa sprijinim gratuit afacerile mici care promoveaza produse si servicii benefice pentru sanatate si mediu.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole