Antioxidantii joaca un rol mult mai important in prevenirea bolilor ca genetica

Antioxidantii-joaca-un-rol-mult-mai-important-in-prevenirea-bolilor-ca-genetica

Testarea genetica pentru predispozitia la boli precum cancerul devine din ce in ce mai frecventa in aceste zile. Aceste teste sunt sustinute ca fiind modalitati bune pentru consumatori de a afla despre factorii lor de risc in legatura cu anumite conditii de sanatate si chiar si companiile de asigurari iau in considerare utilizarea acestora. Cu toate acestea, problema aici este ca ceva joaca un rol mai mare asupra compozitiei genetice si a factorilor de risc decat ereditatea singura. Vorbim despre nutritie si impactul acesteia asupra sanatatii noastre.

Se pare ca, cu cat aflam mai multe despre corpul uman si bolile la care este predispus, cu atat avem mai multe intrebari despre toate acestea. Inainte sa ne dam seama ca multe lucruri pot fi transmise de la o generatie la alta, am presupus ca bolile mostenite sunt semnele nemultumirii zeitatilor la care ne inchinam. Astazi stim mai bine, dar cate dintre bolile mortale din lume sunt de fapt codificate in genetica? Ce joaca un rol mai mare in sanatatea noastra – este genetica sau modul in care ne hranim corpul? Este vorba despre nivelurile de risc genetic sau actiunile si deciziile noastre afecteaza mai mult lucrurile?

Da, genele noastre joaca un anumit rol in riscul nostru de a dezvolta boli specifice. Cu toate acestea, nu se poate spune ca anomaliile genetice au un efect mai mare asupra corpului si calitatii vietii decat orice altceva. Factorii de mediu si alegerile stilului de viata sunt de fapt factori de impact mult mai puternici decat genele. De exemplu, luati in considerare urmatoarele:

  • Cineva care fumeaza are un risc mai mare de a dezvolta anumite tipuri de cancer decat cineva cu predispozitie genetica la cancer care nu fumeaza.
  • Cineva care mananca prost si nu face exercitii fizice in mod regulat are sanse mult mai mari de a dezvolta diabet de tip II decat cineva ai carui parinti erau diabetici, dar care mananca bine si face exercitii regulat.
  • Cineva fara antecedente familiale de deficiente de vedere care lucreaza ore lungi la computer are sanse mai mari de a avea nevoie de ochelari in cele din urma decat cineva cu antecedente familiale de sanatate oculara slaba, care limiteaza expunerea la ecran.

Pe scurt, actiunile noastre, inactiunile, deciziile si factorii de mediu au la fel de mult de-a face cu conditiile de sanatate pe care le experimentam la fel ca si genele noastre, sau chiar mai mult. Acest lucru este vizibil mai ales atunci cand vine vorba de dieta si cancer.

Antioxidantii si riscul de cancer

Una dintre cele mai vizibile corelatii dintre alegerile noastre si sanatatea noastra implica impactul antioxidantilor asupra riscului de cancer. Consumul de alimente bogate in antioxidanti scade de fapt sansele de a dezvolta cancer mai mult decat genetica care ne poate predispune la a dezvolta un tip de cancer.

Potrivit Institutului National al Cancerului, in studiile de laborator si pe animale, s-a demonstrat ca prezenta unor niveluri crescute de antioxidanti exogeni previne tipurile de daune ale radicalilor liberi care au fost asociate cu dezvoltarea cancerului.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca administrarea de suplimente pentru cresterea nivelului de antioxidanti din organism a dat rezultate mixte. Este mai bine sa se obtina antioxidantii din dieta. Ce alimente au insa cele mai mari concentratii de antioxidanti? Daca credeti ca va trebui sa obtineti o mica avere pentru „superalimentele” ultra-rare, exista vesti bune. Majoritatea legumelor si fructelor pe care le cunoasteti deja contin o multime de ceea ce are nevoie corpul.

  • Fasole rosie – capacitate antioxidanta de 13.727 pe portie
  • Afine – capacitate antioxidanta 8.983 per portie
  • Afine salbatice – 13.427 capacitate antioxidanta per portie
  • Mere rosii – 5.900 de capacitati antioxidante per portie
  • Prune – 4.118 capacitate antioxidanta per portie
  • Nuci Pecan – 5.095 capacitate antioxidanta per portie
  • Mure – 7.701 capacitate antioxidanta per portie
  • In plus fata de acestea, luati in considerare legumele cu frunze verde inchis. Varza, verdeata, broccoli si spanac toate contin multi antioxidanti. Nucile, cartofii dulci, strugurii si pestele sunt, de asemenea, optiuni bune de adaugat la dieta.

In cele din urma, atat natura, cat si ingrijirea au un impact asupra vietii, corpului si bolilor pe care le-ati putea experimenta. Cu toate acestea, propriile actiuni in ceea ce priveste dieta si factorii de mediu la care sunteti expusi joaca un rol mult mai mare decat simpla genetica. Nu exista nicio scuza pentru a nu prelua controlul asupra vietii voastre.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...