Alimente bogate in calciu

Vitaminele si minerale sunt esentiale pentru mentinerea sanatatii si vitalitatii cat mai mult timp. De aceea, este important sa stim ca mancarea joaca un rol deosebit in buna functionare a unui organism energic. Iata ce alimente sa consumi pentru a-ti lua doza de calciu necesara zilnica, care trebuie sa fie intre 800-840 mg/zi.

Produsele lactate acide favorizeaza absorbtia de Ca. La fel si lactoza (dizaharidul din lapte), care favorizeaza absorbtia digestiva a Ca, de 2 pana la 5 ori mai mare.

Painea graham si cea integrala este bogata in fosfor fitic, iar acesta scade absorbtia de Ca si Fe din intestin. Nu se consuma lapte cu aceste tipuri de paine.

Grasimile cu punct de topire scazut, precum uleiul favorizeaza absorbtia intestinala a calciului. Produsele carbonatate elimina Ca. Potasiul ajuta la fixarea calciului. Merele sunt bogate in potasiu.

Iata alimente ce contin Ca, mg per 100 de grame:

  • migdale (250 mg/100 gr pudra),
  • alune (245 mg),
  • catina (212 mg),
  • smochine uscate (190 mg),
  • fasole boabe (180 mg),
  • branza de vaci (165 mg),
  • galbenus (145 mg),
  • lapte de vaca (125 mg),
  • cicoare, cresonul-izvoarelor (100 mg),
  • nuci (89 mg),
  • smantana (80 mg),
  • castane (71 mg),
  • fasole verde (65 mg),
  • mazare (61 mg),
  • macese (60 mg),
  • coacaze negre (56 mg),
  • smochine proaspete (54 mg),
  • telina (53 mg),
  • patrunjel radacina, hrean, urzica, spanac, varza alba (50 mg),
  • gulii, nalba, sparanghel (50 mg),
  • portocale (44 mg),
  • mure (41 mg),
  • morcovi (40 mg),
  • lamai, zmeura (40 mg),
  • fragi, porumb, ienupar, mandarine (28 mg),
  • capsuni (26 mg),
  • coacaze rosii (25 mg),
  • castraveti (23 mg),
  • visine (22 mg),
  • cirese (18 mg),
  • grape fruit, pere (17 mg),
  • prune (13 mg),
  • piersici (12 mg),
  • banane (11 mg),
  • carne (10 mg),
  • mere (8-10 mg),
  • cartofi (9 mg),
  • ciuperci (3 mg).

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.  

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...