Alimentatia sanatoasa si reducerea stresului: care este legatura?

Percepi stresul ca fiind acea umbra legata de fiecare dintre noi si care ne urmareste la orice pas? Te gandesti ce fericita este acea persoana care reuseste sa treaca peste zi fara sa pronunte cuvantul „stres”? Pe langa toti ceilalti factori cauzatori de stres, din ce in ce mai multe studii demonstreaza stransa legatura dintre modul in care te alimentezi si felul in care te simti din punct de vedere psihic. Afla ca poti sa elimini o buna parte din stres daca acorzi o grija mai mare stilului alimentar pe care il adopti.

Mancarea colorata reduce stresul

Alimentele colorate au un impact extrem de puternic in lupta impotriva stresului din doua motive:

  1. Modul in care iti aranjezi masa si cum imbini culorile si alimentele va contribui enorm la o stare psihica imbunatatita. O masa atent aranjata si preparata te poate face sa mananci cu placere si sa te ridici de la masa cu o satisfactie mai mare decat in cazul in care arunci in graba cateva alimente intr-o caserola.
  2. Alimentele colorate pot fi traduse cu un singur cuvant: magneziu! Daca iti asiguri doza zilnica necesara de magneziu ai mari sanse sa castigi lupta cu stresul si simptomele lui, care de obicei se manifesta atat pe plan fizic, cat si emotional:
  • manifestari de ordin emotional: depresie, anxietate sau izolare;
  • manifestari de ordin fizic: migrene, insomnii, apetit alimentar scazut sau crescut, oboseala accentuata, ameteli, indigestii, crampe sau spasme musculare.

Exista o gramada de alimente bogate in magneziu care te pot ajuta, in cazul in care le consumi zilnic, sa combati simptomele stresului.

  • Legumele verzi, precum spanacul, varza de bruxelles, loboda, urzicile, brocoli consumate zilnic iti pot creste aportul de magneziu;
  • Magneziu din plin se gaseste si in peste, in special in cel gras precum somonul sau macroul;
  • Avocado, un aliment extrem de sanatos, contine, pe langa potasiu, grasimi bune, fibre si aproximativ 55 de miligrame de magneziu;
  • Semintele de susan, de dovleac și de floarea soarelui sunt ideale pentru ridicarea nivelului de magneziu din organism;
  • Fructele colorate, precum zmeura, capsunile sau fructul exotic papaya sunt recomandate pentru cantitatile de magneziu pe care le detin.

Astfel, daca ai un pranz alcatuit din somon cu brocolli si varza de Bruxelles, aromatizate cu putin patrunjel deja doza de magneziu este una ideala. Daca mai adaugi si un bol de fructe colorate, iar la cina optezi pentru o salata de baby spanac si seminte, in mod sigur ai consumat suficient magneziu pentru a te simti bine.

Aspectul fizic ajuta starea psihica

Mai mult ca sigur ai observat acele zile in care te simti asa de bine incat se vede cu ochiul liber iar laudele si aprecierile la adresa ta nu intarzie sa apara. O alimentatie gresita se observa si la exterior. Pielea si parul au de suferit, tenul este afectat si apar cearcanele.

O digestie grea nu numai ca se simte, dar se si observa din postura corpului. Daca mananci prea mult si incorect, se instaleaza disconfortul din cauza crampelor si balonarii, aceastea impiedicandu-te sa adopti o pozitie dreapta.

Pentru a se observa sanatatea si in modul in care arati, te poti folosi si de suplimentele de vitamine si uleiuri. Acestea sunt extraordinare in cazul in care ai nevoie de un ajutor extra pe langa o alimentatie sanatoasa. Le poti achizitiona din plafare sau magazine online, precum health-shop.com, ce comercializeaza produse destinate infrumusetarii.

Dietele extreme si stresante

Persoanele care tin constant diete drastice sunt nefericite. Aproape ca nici nu ai nevoie de multe studii care sa dovedeasca acest fapt, se poate observa cu ochiul liber daca privesti in jurul tau. O dieta drastica, ce priveaza organismul de alimentele esentiale pentru o buna functionare, nu numai ca nu ajuta la slabit, dar contribuie la imbolnavirea organismului si la instalarea stresului. 

Astfel de diete traumatizeaza organismul si il ataca pe ambele planuri, atat emotional cat si fizic. De aceea este important sa stii ca o dieta sanatoasa, adoptata ca stil de viata si nu ca un regim ocazional va avea in timp o multime de efecte benefice atat asupra aspectului fizic cat si asupra psihicului.

Un stil de viata adecvat este alcatuit dintr-un echilibru intre o alimentatie sanatoasa, echilibrata din punct de vedere cantitativ si nutritiv, miscare zilnica si odihna din plin. Astfel, daca imbini constient si corect aceste trei elemente, sansele ca stresul sa nu mai faca parte din viata ta de zi cu zi sunt extrem de mari.

You may also like...