5 semne care te anunta ca esti dependent de zahar

semne-care-arata-dependenta-de-zahar

Zaharul este foarte bun, da dependenta imediat si este un stimulent puternic. Totusi, numeroase studii avertizeaza despre problemele de sanatate asociate cu consumul excesiv de zahar.

70% dintre americani si 40% dintre copii sunt supraponderali

„A fi dependent de zahar si faina nu este o tulburare emotionala a alimentatiei”, spune dr. Mark Hyman, autorul Dietei Detox de 10 zile The Blood Sugar Solution. „Este o tulburare biologica, determinata de hormoni si neurotransmitatori care alimenteaza pofta de zahar si de carbohidrati – ceea ce duce la supraalimentare necontrolata. Este motivul pentru care aproape 70% dintre americani si 40% dintre copii sunt supraponderali. ”

Studiile efectuate pe animale au aratat ca zaharul rafinat da dependenta mai mare decat cocaina, heroina sau morfina ”, spune dr. Pamela Peeke, autorul cartii The Hunger Fix. „Un animal va alege un biscuite Oreo mai degraba decat morfina. De ce? Acest biscuite are combinatia perfecta de zahar si grasimi pentru a deturna centrul de recompense a creierului.”

Zaharul da de opt ori mai mare dependenta decat heroina

Hyman considera ca zaharul poate da de opt ori mai repede dependenta decat cocaina. Zaharul actioneaza in acelasi mod in care actioneaza si substante precum heroina si cocaina asupra creierului. Odata ce ajunge la creier, declanseaza productia de dopamina. Dopamina este un neurotransmitator cunoscut sub numele de hormonul fericirii.

Acesta ofera un sentiment de bunastare si va face sa va simtiti bine. Aceasta reactie este si motivul pentru care oamenii pot deveni dependenti de o substanta.

Semnele care arata ca aveti o dependenta de zahar

1. Negarea ca aveti o dependenta de zahar. Spuneti ca puteti renunta la zahar in orice moment – in timp ce mergeti sa va mai luati ceva dulce. Adevarul este ca zaharul se poate gasi intr-o multime de alimente si, daca nu sunteti atenti, il puteti consuma si deveni dependenti de el, fara sa va doriti asta. Cel mai sigur este sa verificati ingredientele produselor, iar daca acestea contin zahar, ar fi bine sa renuntati la ele. Altfel, dependenta de zahar se intampla treptat si dupa un timp pot aparea problemele de sanatate.

2. Aveti un stoc de dulciuri. S-ar putea sa credeti ca este inofensiv, dar daca simtiti ca trebuie sa ascundeti acea bomboana sau acele jeleuri, atunci puteti avea o problema. Povestile in care devin secrete mari consumul de droguri, alcool si alimente sunt foarte graitoare. Daca simtiti ca trebuie sa ascundeti dulciuri pentru a nu va simti jenati sau pentru a nu va dojeni cei dragi, trebuie luata in serios problema dulciurilor.

Mancati chiar si atunci cand nu va este foame

3. Mancati chiar si atunci cand nu va este foame, deoarece aveti pofta de anumite alimente. Toata lumea are pofte din cand in cand, dar cand mancati pentru a satisface aceste pofte, chiar si atunci cand nu va este foame, exista o problema. Inainte de a alege o gustare nesanatoasa, opriti-va si evaluati cat de foame va este cu adevarat. Mancati pentru ca va este foame sau pentru ca doriti doar sa gustati ceva de placere?

Sfat: inainte de a va duce sa luati ceva de pofta, beti un pahar mare de apa sau faceti o plimbare, apoi reveniti. Daca mai doriti sa mancati, atunci pofta poate fi de foame. Totusi, este posibil sa aveti o problema serioasa cu zaharul.

4. Continuati sa mancati anumite alimente, chiar daca aveti probleme de sanatate. Medicul v-a avertizat ca, daca continuati sa mancati intr-un anumit mod, veti dezvolta afectiuni, cum ar fi probleme cardiace, diabet, hipertensiune arteriala si / sau obezitate. Chiar daca stiti acest lucru, insa nu puteti inceta sa mancati alimentele despre care stiti foarte bine ca va fac rau.

Acelasi lucru este valabil si pentru problemele sociale. Daca nu va puteti aseza pe scaun intr-un cinematograf sau oamenii va atrag atentia in permanenta cu privire la dimensiunile pe care le aveti – iar aceste lucruri va impiedica sa socializati, asta inseamna ca aveti probleme legate de dependenta. Stiti ca veti experimenta consecinte negative, dar continuati comportamentul. Acesta este un semn clasic al dependentei.

Va rasplatiti cu dulciuri dupa fiecare succes

5. Cand doriti sa va rasplatiti, faceti acest lucru mancand ceva dulce. Ati muncit mult, asa ca decideti ca meritati o cafea mare, super dulce. Sau ati luat nota maxima la un examen, asa ca va indreptati spre panificatie pentru a alege cel mai mare desert, cu cea mai multa ciocolata. Cand mancarea devine o modalitate de a va rasplati pe voi insiva, acest lucru poate fi un semn al unei probleme, mai ales atunci cand acel aliment este cu zahar.

Persoanele dependente de zahar pot folosi o recompensa drept scuza pentru a consuma zahar, spunand ca este o „ocazie speciala” sau ca se va intampla „doar de data aceasta”. Daca descoperiti ca faceti acest lucru, alegeti alte lucruri pe care sa le utilizati drept recompensa pentru succesul vostru.

Daca aceasta lista se potriveste cu comportamentul vostru, trebuie sa stiti ca nu sunteti singuri. Sa fiti constienti ca zaharul este intr-adevar o problema pentru voi este primul pas catre ruperea dependentei! Incercati sa va indepartati incet, folosind alternative naturale cu un nivel scazut de zahar precum Stevia, curmale si zaharuri din fructe, atunci cand este posibil.

Citeste si:

Inlocuitori naturali pentru zahar.

10 alternative la zahar si indulcitori artificiali ce ar trebui incercate.

STUDIU: Cum se explica legatura dintre zahar si cancer.

You may also like...