5 alimente pe care sa le evitati pentru o functionare optima a glandei tiroide

5-alimente-de-evitat-pentru-funtionarea-optima-a-glandei-tiroide

Ca parte a sistemului endocrin, glanda tiroida este responsabila pentru producerea hormonilor esentiali. Hormonii tiroidieni sunt utilizati in tot corpul. Ei ajuta corpul sa utilizeze energia din alimente (metabolism) si ajuta organele esentiale, inclusiv inima, creierul si muschii, sa functioneze corect. Hormonii tiroidieni regleaza, de asemenea, temperatura corpului si ajuta la dezvoltarea corecta a muschilor si oaselor. Cand glanda tiroida nu produce suficient hormon tiroidian, atunci se dezvolta hipotiroidismul.

Hipotiroidismul afecteaza aproximativ 4,6% din populatia SUA, cu varsta de 12 ani sau mai mult. Cand suferiti de hipotiroidism, fiecare tesut, muschi si organ din corp este afectat. Fara o cantitate suficienta de hormon tiroidian, diferitele functii din corp incep sa incetineasca, inclusiv metabolismul.

Atunci cand glanda tiroida nu functioneaza corect, se poate experimenta o multime de simptome neplacute. Adesea, atunci cand se produce o cantitate insuficienta de hormon tiroidian, acesta poate provoca simptome precum intoleranta la frig, crestere in greutate, oboseala debilitanta, dureri articulare, constipatie, schimbari de dispozitie si un risc crescut de probleme cardiovasculare, inclusiv hipertensiune arteriala si colesterol ridicat. Toate aceste simptome va pot afecta viata.

Desi medicamentele sunt necesare pentru a ajuta la gestionarea si restabilirea nivelurilor sanatoase ale tiroidei, exista anumite modificari ale dietei si ale stilului de viata care va pot ajuta sa va sprijiniti sanatatea tiroidei. Cand urmati o dieta adecvata tiroidei, intensitatea simptomelor poate scadea, permitandu-va sa experimentati un stil de viata mai energizat. De asemenea, schimbarea stilului de viata si a dietei este mult mai ieftina decat a va baza pe medicamente.

Pentru cei care sufera de probleme cu tiroida, nu este necesara o dieta speciala si eleganta. Consumul unei diete pline cu alimente nutritive va asigura ca organismul primeste nutrientii de care are nevoie pentru a va imbunatati sanatatea tiroidei si pentru a stimula productia de hormoni tiroidieni.

Ce alimente sa evitati ca sa nu mai aveti probleme cu tiroida?

Cu toate acestea, exista anumite alimente care ar trebui evitate. Alimentele enumerate mai jos pot interfera cu conversia T4 in T3, care are un impact negativ asupra productiei de hormoni tiroidieni si poate provoca inflamatia glandei tiroide.

Soia: Soia contine fitoestrogeni, care pot inhiba activarea unei enzime care este necesara pentru producerea hormonilor tiroidieni. De asemenea, izoflavonele gasite in soia pot creste riscul de hipotiroidism, insa un studiu a constatat ca, desi soia nu afecteaza hormonii tiroidieni, poate creste moderat nivelul hormonilor care stimuleaza tiroida. Prin urmare, consumul prea multor produse din soia poate interfera cu capacitatea organismului de a absorbi medicamentele tiroidiene.

Legume crucifere: Legumele crucifere crude contin cantitati mari de fibre, care pot interfera cu productia de hormoni tiroidieni daca cineva are un deficit de iod. Exemple de legume crucifere includ varza, varza broccoli, napi, varza de Bruxelles si conopida. Aceste legume, in starea lor bruta, pot bloca capacitatea organismului de a lua si utiliza iod, care este necesar pentru a produce hormoni tiroidieni. Daca aveti de gand sa mancati legume crucifere, este benefic sa le gatiti. Acest lucru reduce efectele negative asupra functiei tiroidiene.

Gluten: Glutenul este o proteina care se gaseste intr-o varietate de cereale, inclusiv grau, secara si orz. Glutenul poate irita tractul digestiv si poate reduce capacitatea organismului de a absorbi si utiliza medicamente pentru tiroida. Glutenul imita de fapt hormonul tiroidian si duce adesea la o afectiune tiroidiana autoimuna. Se recomanda eliminarea glutenului si testarea pentru a vedea daca aveti boala celiaca. Consumul unei diete fara gluten scade inflamatia sistemica si poate oferi numeroase beneficii tiroidiene. Daca alegeti sa consumati produse cu gluten, alegeti sa va bucurati de ele cateva ore dupa ce ati luat medicamentul pentru tiroida. Acest lucru ofera corpului suficient timp pentru a absorbi si utiliza in mod corespunzator hormoni tiroidieni sintetici.

Alimentele grase: grasimile nesanatoase au un efect negativ in cascada asupra corpului, inclusiv glanda tiroida. Grasimea perturba capacitatea organismului de a absorbi medicamente si poate interfera cu capacitatea glandei tiroide de a produce hormoni tiroidieni. Consumul de carne, unt, margarina si maioneza trebuie sa fie limitat, precum si evitarea alimentelor prajite.

Alimente procesate: alimentele procesate tind sa aiba cantitati in exces de sodiu. Cand o persoana sufera de hipotiroidism, riscul de hipertensiune arteriala creste. Consumul de alimente bogate in sodiu creste si mai mult riscul de hipertensiune arteriala. Daca urmeaza sa consumati alimente procesate, cititi eticheta si cautati optiuni cu continut scazut de sodiu.

Avand un stil de viata sanatos, care include alimente prietenoase tiroidei, va promova o bunastare optima. Este important sa fiti constienti de alimentele care pot interfera cu absorbtia de iod, absorbtia medicamentelor si productia de hormoni tiroidieni. Pe langa evitarea alimentelor enumerate mai sus, exercitiul fizic de cel putin 30 de minute in fiecare zi poate ajuta si la sanatatea tiroidei. Exercitiile zilnice ajuta la detoxifierea organismului inundandu-l cu oxigen.

De asemenea, este ideal sa dormiti intre sapte si noua ore in fiecare noapte, deoarece corpul produce majoritatea hormonilor in timpul ciclului de somn. Daca nu dormiti suficient, corpul nu va avea ocazia sa produca acesti hormoni datatori de viata.

Alegeti alimente cu un continut scazut de calorii si bogate in nutritie, deoarece acestea va vor umple si va vor face sa va simtiti mai plini mai mult timp. Consumati fructe si legume proaspete, precum si cereale integrale si proteine ​​cu continut scazut de grasimi, cum ar fi pestele si pasarile de curte. Pentru a imbunatati sanatatea glandei tiroide, bucurati-va de alimente bogate in seleniu, cum ar fi nucile de Brazilia, si de alimente bogate in iod, cum ar fi algele marine. In cele din urma, beti multa apa pentru a ajuta la eliminarea toxinelor din corp si la reducerea inflamatiei sistemice.

Ingrijirea tiroidei incepe cu o dieta sanatoasa si un stil de viata sanatos. Evitati fumatul, limitati consumul de alcool si cofeina, dormiti bine si exersati in mod regulat. Pe masura ce faceti aceste modificari sanatoase, veti incepe sa observati ca tiroida functioneaza mai bine. Pe masura ce tiroida se imbunatateste, este posibil sa observati chiar o pierdere in greutate si reducerea simptomelor hipotiroidiene.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...