10 super-alimente care sa nu iti lipseasca din dieta

10 super-alimente care sa nu iti lipseasca din dieta

Exista foarte multe tipuri de mancaruri absolut delicioase si foarte sanatoase. Va propunem o lista mica de 10 super-alimente, pe care sa le includeti in dieta cat mai des. Organismul, pentru a se mentine in forma, are nevoie de nutrienti adevarati, odihna si ganduri bune. Intotdeauna mancarea proasta si stresul au facut casa buna pentru primirea bolilor grave. Incepeti prin a manca mai putin si mai bun si prin a gasi mereu lucruri frumoase si bune in preajma voastra.

Super-alimente pline de minerale

Cacao crud

Cacao crud este ciocolata in forma sa cea mai cruda. Contine mai multe minerale, in special magneziu, care este important pentru producerea de energie si relaxarea muschilor. De asemenea, poate ajuta la cresterea productiei de serotonina si dopamina din organism, care sunt doi neurotransmitatori (substante chimice ale creierului) despre care se stie ca imbunatatesc dispozitia si bunastarea. Cacao poate fi adaugat la smoothie-uri sau shake-uri care fac aceste bauturi sa fie mult mai placute si sanatoase. Cu toate acestea, poate avea un gust destul de amar, asa ca, daca nu sunteti obisnuiti, incepeti cu cantitati mici.

Roscova

Aceasta pulbere este fabricata din fasole comestibila de culoare maro-rosiatica care creste pe roscov. Carobul contine o serie de minerale, precum si o substanta numita acid galic, care este cunoscut pentru proprietatile sale antibacteriene, antivirale si antiseptice. Fara gluten si cofeina, roscovul poate fi adaugat la deserturi si smoothie-uri care au nevoie de o aroma de ciocolata si este un excelent inlocuitor pentru cacao sau cacao putin mai amar. Puteti face budinca din pudra de carob cu lapte vegetal si miere.

Usturoi

Usturoiul este folosit ca agent aromatizant de multi ani si, de asemenea, in medicamentele traditionale si alternative. Proprietatile sale curative sunt cunoscute de peste 3000 de ani. Usturoiul este o planta cu gust picant care ofera diverse beneficii pentru sanatate. Prezenta alicinei il face puternic pentru combaterea racelii comune, a afectiunilor cardiace, a tensiunii arteriale si a bolilor neurodegenerative. Are utilizari medicinale precum proprietati antivirale, antibacteriene, antiprotozoice si antifungice.

Continutul ridicat de sulf ofera proprietati antibiotice benefice pentru sistemul digestiv prin eliminarea toxinelor. Intareste imunitatea impotriva racelii obisnuite si previne problemele cardiace prin eliminarea blocajului arterelor. Usturoiul vindeca cicatricile pielii, intinereste pielea si ii ofera stralucire.

Ovaz

Cultivat in intreaga lume, aceste cereale populare sunt pline de multe vitamine si minerale care sunt necesare pentru un corp sanatos functional. Ovazul contine sase dintre cele opt vitamine B, care ne ajuta sa transformam alimentele in combustibil. De asemenea, contin in mod natural beta-glucan, un tip de carbohidrati cunoscut pentru a imbunatati controlul glicemiei si nivelul colesterolului. Aceste super cureale pot fi destul de satioase datorita continutului ridicat de fibre. Ovazul este excelent pentru micul dejun, terci, ovaz peste noapte sau musli, sau adaugat la smoothie-uri si boluri pentru micul dejun.

Fulgi de Quinoa

Aceste cereale antice foarte nutritive sunt originare din America de Sud. Fulgii de quinoa sunt fabricati din quinoa presata, iar beneficiile sunt aceleasi ca si versiunile integrale. Quinoa este complet fara gluten si este unul dintre putinele alimente vegetale care contine toti cei noua aminoacizi esentiali. Fulgii pot fi folositi in moduri similare cu ovazul laminat: in muesli sau terci si in smoothie-uri sau boluri de smoothie.

Hrisca

Semintele comestibile de cereale ale plantei de hrisca sunt utilizate in moduri similare cu ovazul, orezul si quinoa. Aceste seminte contin rutina, care poate ajuta la mentinerea fluxului normal de sange si a coagularii sangelui; si magneziu, care poate favoriza relaxarea vaselor de sange si reduce tensiunea arteriala. Impreuna, acesti nutrienti pot promova un sistem cardiovascular sanatos. Desi numele sau ar putea fi inselator, hrisca nu contine gluten, ceea ce inseamna ca poate fi folosit ca parte a unei diete fara gluten sau sensibila la gluten.

Fulgi de orez

Similar cu fulgii de quinoa, fulgii de orez sunt boabe de orez care au fost aburite, apoi rulate si uscate. Atat orezul alb, cat si orezul brun pot fi utilizate in acest proces, dar va recomandam sa folositi versiuni integrale sau orez brun, deoarece acestea contin in general mai multe fibre, vitamine si minerale decat versiunile albe mai rafinate. La fel ca orezul obisnuit, fulgii de orez nu contin gluten si, prin urmare, pot fi folositi ca o alta alternativa fara gluten, la ovazul laminat.

Cele mai bune minerale si vitamine stau in cele mai mici seminte

Seminte de dovleac

Semintele de dovleac sunt o modalitate gustoasa de a obtine proteine, vitamine din grupa B si minerale precum magneziu, fier si zinc. Aceste mici frumuseti contin un aminoacid numit triptofan, care poate creste productia de hormoni necesari pentru a va ajuta sa dormiti.

Seminte chia

Nu numai ca semintele de chia ofera o textura irezistibila sucurilor si smoothie-urilor, dar contin si o multime de fibre, ceea ce este cu adevarat important pentru sanatatea digestiva si cresterea sentimentului de plinatate dupa mese. Acestea contin toti cei noua aminoacizi esentiali plus omega-3 (grasimea buna despre care se stie ca imbunatateste sanatatea inimii). De asemenea, sunt ambalate cu o serie de vitamine si minerale. Semintele de chia pot fi negre sau albe, dar acest lucru nu face nicio diferenta fata de valoarea lor nutritiva.

Germeni de grau

Prin adaugarea de germeni de grau in dieta, puteti creste aportul de vitamine B, care sunt importante pentru a va ajuta corpul sa obtina energie din alimente. Germenii de grau sunt, de asemenea, bogati in fibre, ceea ce este bun pentru a va mentine apetitul sub control si pentru a mentine un sistem digestiv sanatos.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...