Suplimentele alimentare in sarcina

suplimente alimentare in sarcina

Studiile care au testat nivelul seric de vitamin D la gravide au gasit valori scazute sau foarte scazute la un procent mare din cazuri. Se stie ca deficitul de vitamina D scade absorbtia si asimilarea calciului in organism. Insa alte studii demonstreaza ceva mult mai ingrijorator, si anume faptul ca deficitul de vitamina D la gravide duce la: cresterea riscului de avort spontan recurent, cresterea diabetului gestational, cresterea hipertensiunii indusa de sarcina, cresterea nasterilor premature, cresterea numarului de copii cu greutate mica pentru varsta gestationala, creste riscul rahitismului si a cazurilor mai dese de cancer si autism in primii ani de viata.

Suplimentele alimentare in sarcina – vitamina D, foarte importanta in timpul sarcinii

Desi doza zilnica recomandata de vitamina D este de 600 UI la adulti si femei insarcinate si care alapteaza, acest procent este mult prea mic. Pe langa expunerea la soare timp de 15-20 de minute intre orele 10-11, se recomanda 4.000 UI de vitamina D. Aceasta valoare creste eficient nivelul seric la gravide daca se incepe tratamentul din al doilea trimestru. Si in primul trimestru se pot lua 2.000 UI de vitamina D. Atentie, insa, ca suplimentele cu vitamina D sa contina vitamina D3 (colecalciferol), ci nu vitamina D2 (ergocalciferol), care nu este la fel de buna ca prima.

Vitamina E, care se mai numeste si tocoferol, termen ce provine de la expresia greceasca „a da nastere”, este foarte importanta in mentinerea fertilitatii. Trebuie sa stiti ca vitamina E este un complex de substante, tocoferoli si tocotrienoli, care actioneaza sinergic. Pana acum, suplimentarea cu vitamina E s-a facut preponderent cu alfa-tocoferol, in detrimentul celorlalti tocoferoli, gama-, beta-, delta-, si tocotrienoli. De aceea, este recomandat consumul de vitamina E din ulei de germeni de grau, ulei de palmier rosu, plante cu frunze verzi, migdale, seminte de floarea-soarelui, cereale incoltite. Daca gasiti capsule, care sa contina tot complexul de vitamina E, din surse naturale, se consuma 200-400 mg/zi.

Suplimentele alimentare in sarcina – vitaminele E si B

Acidul folic si complexul de vitamine B sunt si ele surse importante in sarcina. De preferat este ca folatii sa fie consumati inainte de a ramane insarcinata, deoarece tubul neural se formeaza in zilele 17-30 de sarcina, iar vitaminizarea cu folati dupa aceea este prea tarzie pentru a interveni eficient in vederea prevenirii defectelor de tub neural. Cele mai bogate surse de folati sunt ficatul, lintea, fasolea, spanacul, patrunjelul, broccoli, semintele, cerealele incoltite. Vitaminele B3, B6, B12 sunt importante, in special, in primele 8 saptamani de sarcina (cand are loc organogeneza).

Alte vitamine importante in sarcina sunt si vitamina C, care se ia in doze de 0,5-2 grame/zi in 3-4 doze zilnice si bioflavonoizii din surse sigure naturale, precum ardeiul, catina, afinele, ceapa, citricele.

Puteti comanda Vitamina B-1 accesand acest link.

vitamina-B-1

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Cititi si:

Efectele ceaiului de musetel
Ceaiuri indicate si contraindicate in sarcina
Ceaiul de echinaceea. Antibioticul natural contra infectiilor