Strugurii, sanatosi in orice forma. Proaspeti, uscati sau fermentati

Strugurii, sanatosi sub orice forma. Proaspeti, uscati sau fermentati

Adevarate surse de energie si bombe antioxidante, strugurii, in orice forma ar fi ei consumati (proaspeti, uscati sau fermentati), ne mentin tineri si ne protejeaza intreg sistemul circulator.

Acest miraculos produs al naturii a fost dintotdeauna apreciat, mai ales de cand primul cultivator a descoperit potentialul strugurilor de a se transforma in vin.

Dulceata strugurilor provine de la glucoza, o componenta a zaharului care face ca triptofanul sa ajunga la creier, producand eliberarea serotoninei, cu efect relaxant.

De-a lungul timpului, experimentele cu struguri au condus la cateva rezultate destul de promitatoare. Strugurii negrii sunt bogati in cel putin doua substante care previn cancerul. Sucul de struguri, vinurile si extrasele de struguri au si capacitatea de a anihila virusii intestinali.

De asemenea, studiile facute pe subiecti umani indica o incidenta redusa a afectiunilor gingiei printre cei care mananca struguri in mod regulat si echivalentele lor uscate, stafidele. Studiile facute pe animale au aratat ca sucul de struguri ajuta la prevenirea cariilor.

Chiar daca nu s-a dovedit stiintific, se pare ca multi bolnavi de artrita pretind ca o combinatie de suc de struguri si pudra de pectina (care se vinde pentru a face peltea din fructele care nu au suficienta pectina proprie) le-a usurat durerile.

Si sucul de struguri fermentat s-a dovedit a fi benefic pentru sanatate. Vinul rosu, in special, este un antibiotic natural – dar, pe de alta parte, poate provoca migrene persoanelor sensibile la taninul pe care-l contine. Un studiu intreprins pe un esantion de 50.000 de persoane a aratat ca aceia care consuma de la o jumatate de pahar la doua pahare pe zi de vin au un risc al bolilor de inima mai mic cu 26% fata de abstinenti.

Atentie! In cazul consumului excesiv de bauturi alcoolice, exista pericolul imbolnavirii ficatului. Alcoolul are, de asemenea, efecte negative in hipertensiune, si poate spori riscul aparitiei cancerului de colon.

Pentru a beneficia la maximum de proprietatile terapeutice ale strugurilor, specialistii recomanda consumul fructului intreg, deoarece in coaja acestora se ascunde cea mai mare concentratie de antioxidanti din tot fructul, iar semintele sunt foarte bogate in vitaminele C si E.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.