Migdalele. Cele mai importante beneficii pentru sanatate ale consumului de samburi

Migdalele. Cele mai importante beneficii pentru sanatate ale consumului de samburi

Migdalele au fost apreciate inca din cele mai vechi timpuri, fiind frecvent utilizate in alimentatia egiptenilor si a indienilor. Vechii indieni erau de parere ca samburii de migdalele ajuta creierului, capacitatea intelectuala si longevitatea.

Migdalele sunt o sursa excelenta de vitamine (A,B, E, F, K), fibre, proteine, riboflavina, mangan, magneziu, zinc, calciu (aceeasi cantitate de migdale contine echivalentul de calciu al unui sfert de ceasca de lapte), cupru, fosfor, acizi grasi Omega 3 si Omega 6.

Studiile arata ca samburii de migdale pot face minuni pentru sanatate, daca ii consumam ca atare, in starea lor naturala.

fructe migdale

Iata mai jos care sunt cele mai importante beneficii pentru sanatate ale consumului de migdale:

-Migdalele ajuta la dezvoltarea si buna functionare a creierului. Datorita continutului de acizi grasi esentiali Omega 6 si fosfor, consumul de migdale este esential pentru dezvoltarea si functionarea normala a creierului. Acestea stimuleaza celulele cerebrale, fiind recomandate atat in dieta copiilor, cat si in timpul sarcinii datorita continutului de acid folic, care este important pentru a preveni nasterea prematura sau afectiunile congenitale la fat.

-Migdalele ajuta la reglarea nivelului de glucoza din sange la persoanele cu colesterol marit.

-Consumul regulat de migdale contribuie semnificativ la prevenirea cancerului. Studiile arata ca aproximativ 40 g (20-25 samburi) de migdane consumate zilnic acopera 12 % din cerintele nutritionale de proteine ale organismului si 35 % din necesarul de vitamina E, un antioxidant care contribuie semnificativ la prevenirea cancerului.

-Migdalele reduc riscul de infarct. Studiile arata ca persoanele care consuma migdale de mai multe ori pe saptamana prezinta un risc cu 50 % mai mic de a face infarct, in comparatie cu cele care nu includ aceste fructe in alimentatia lor.

-Consumul de migdale ajuta la prevenirea bolilor de inima. Grasimile monosaturate si antioxidantii, ajuta la mentinerea unei presiuni sangvine corespunzatoare si contribuie, indirect, la prevenirea bolilor cauzate de tensiunea arteriala.

-Migdalele tin infectiile la distanta. Putem sa ne ferim de infectiile virale, inclusiv de raceala si de gripa, consumand zilnic migdale. Specialistii au constatat ca substantele continute de pielita migdalelor stimuleaza sistemul imunitar, imbunatatind capacitatea celulelor albe de a detecta virusurile.

-Migdalele stimuleaza digestia si ajuta la combaterea constipatiei. 28 g de migdale contin 3,5 g fibre, o cantitate care contribuie la prevenirea diareei si a constipatiei. De asemenea, este important ca in aceasta perioada sa se consume si o cantitate suficienta de lichide pentru a ajuta organismul sa prelucreze aportul de fibre.

-Migdalele contin acid folic, care este unul dintre cei mai importanti compusi ce previn malformatiile la nastere. In timpul sarcinii, migdalele sunt utilizate pentru tratamentul constipatiei, aspect frecvent observat la femeile insarcinate.

-Consumul zilnic de migdale ajuta si la infrumusetare. Acestea imbunanatesc calitatea pielii, a parului, dar si a dintilor. Pentru hidratarea si tonifierea pielii se recomanda si masajul cu ulei de migdale. Utilizarea uleiului de migdale ajuta in tratarea problemelor pielii (riduri, cearcane, piele uscata, puncte negre, cosuri). O masca preparata dintr-un amestec de ulei de migdale, miere si zeama de lamaie este excelenta pentru piele atunci cand se aplica o data pe saptamana.

Atentie!
Cantitati mici de migdale se potrivesc, de obicei, foarte bine in cele mai multe diete, dar consumul unor cantitati prea mari poate provoca reactii adverse. Intelegand riscurile va ajuta sa va planificati in mod corespunzator dieta pentru a evita lucrurile neplacute. Prea multe migdale poate declansa cresterea in greutate, interactiuni cu medicamentele, exces de vitamina E si poate duce la probleme gastro-intestinale. Asa ca, rontaiti 15-20 migdale pe zi.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...