Cele mai interesante 5 exercitii tibetane care te intineresc

cele-mai-interesante-5-exercitii-tibetane-care-iti-reechilibreaza-organismul-si-te-intineresc

Tibetatnii au reusit intotdeauna sa uimeasca lumea cu capacitatile si puterile lor incredibile, insa una din cele mai interesante capacitati pare aceea de a nu imbatrani.

Peter Kelder pare sa fie prima persoana care a descoperit acest ritual, in 1939, si a scris in cartea sa – “Ochiul Revelatiei (The Eye of Revelation)”, cum a aflat despre Ritualul Tibetan de la un fost colonel al armatei britanice, care a servit in India. Conform autorului, acest colonel a gasit in acea parte a lumii lamaseria unde se practica Ritualul, a exersat cativa ani si s-a intors complet reintinerit, invatandu-i la randul sau pe altii.

Acest Ritual are la baza 5 exercitii care combina rotirea corpului cu patru miscari. Aceasta rotire supune corpul unei forte centrifuge, iar celelalte 4 exercitii realiniaza energiile alchimice care circula de-a lungul coloanei vertebrale si readuc functionarea chakrelor (acesta este un concept filosofic care se refera la vartejuri in forma de cerc care, conform medicinei indiene traditionale, ar exista in corpul uman) in parametrii normali, ceea ce ajuta la purificarea organismului, iti reechilibreaza intregul organism, esti mult mai energic si reduc efectele imbatranirii.

Atentie!!

  • in timpul exercitiilor se incepe mereu cu rotirea corpului, urmata de celelalte 4 exercitii, iar rotirea se face in sensul acelor de ceasornic (de la stanga la dreapta);
  • fiecare exercitiu, se repeta de cel mult 21 de ori, dupa care se trece la urmatorul;
  • in timpul exercitiilor, niciodata nu trebuie sa apara senzatia de discomfort;
  • este indicat ca incepatorii sa abordeze fiecare exercitiu cu un numar mai mic de repetari (eventual 3), pe care il vor creste ritmic, saptamanal, sau chiar lunar, pana ajung la numarul maxim de 21 de repetari;
  • daca unul dintre exercitii va pare mai dificil si nu va permite cresterea numarului de repetari in ritmul celorlalte, nu fortati, ci aplicati o crestere mai lenta, pana ajunge si el la numarul optim de repetari;
  • pentru a obtine beneficiul maxim, e bine ca ritualul sa fie practicat zilnic, cu cel mult o zi pauza pe saptamana;
  • inainte de a incepe fiecare exercitiu, incercati 5-10 secunde, sa va concentrati asupra lui;
  • executia corecta si in intregime a Ritualului, poate dura intre 7 si 15 minute.

Iata mai jos cum se practica cele 5 exercitii tibetane:

1 – Energie (Mental – rotirea insasi, curata energia corpului)

In timpul exercitiului trebuie sa stai drept, in picioare, cu mainile intinse lateral, paralel cu solul, palmele orientate spre pamant, iar picioarele apropiate.

Te rotesti de la stanga spre dreapta de 21 de ori. La inceput rotirea poate fi mai lenta, dar in timp viteza de rotatie trebuie sa creasca pana cand mainile sunt tinute intinse si ridicate de forta centrifuga (ai grija sa nu fortezi si sa respiri normal), iar daca, dupa rotiri, te simti ametit, trebuoe sa lipesti palmele in fata in pozitia de rugaciune, sa privesti fix la varfurile degetelor mari si in scurt timp va trece.

exercitii-tibetane-1

2 – Pamant (Gat – tot corpul este direct conectat la pamant – energia telurica)

In timpul acestui exercitiu trebuie sa stai intins pe spate, cu picioarele apropiate, mainile intinse pe langa corp si cu palmele spre sol. Ridica apoi capul de pe sol, apasand cu barbia in piept si in acelasi timp, ridica-ti si picioarele la verticala fata de sol, iar apoi revino la pozitia initiala.

exercitii-tibetane-2

3 – Aer (Piept – se concentreaza pe piept, plamani)

Al treilea exercitiu presupune ingenunchierea pe sol, cu corpul drept si privirea inainte. Mainile trebuie tinute pe langa corp, cu palmele sprijinite putin oblic de coapse, in partea posterioara (sub fese). Inclina capul inainte, apasand cu barbia in piept. Incearca sa inclini capul cat mai mult pe spate, arcuind la maxim si coloana vertebrala, sprijinindu-te cu palmele pe coapse si cu coatele orientate spre inapoi. Revino la pozitia de pornire, cu coatele intinse.

La arcuirea pe spate, ai grija sa inspiri profund, iar la revenirea in pozitia de pornire, expira complet. Talpile se sprijina cu varfurile degetelor pe sol.

exercitii-tibetane-3

4 – Apa (Stomac – se concentreaza pe zona abdomi-nala, cu cele mai multe fluide din corp)

Asaza-te pe sol, cu picioarele intinse inainte, aproximativ 15 cm intre calcaie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite si orientate spre inainte, in dreptul feselor.

Inclina-ti capul inainte, presand cu barbia in piept si lasa capul cat se poate de mult pe spate, ridicand corpul, cu genunchii indoiti si bratele intinse si apoi revino la pozitia de pornire.

Pe finalul pozitiei ridicate (masa) incearca 1-2 secunde sa incordezi toti muschii corpului.

exercitii-tibetane-4

5 – Foc (Zona Bazala – prin intensitate, genereaza caldura corporala)

La ultimul exercitiu trebuie sa stai in sprijin pe palme si varfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) si capul impins cat mai mult pe spate.

Impinge capul inainte apasand cu barbia in piept si ridica cat poti de sus bazinul, cu picioarele intinse si bratele in prelungirea trunchiului, astfel incat sa vormezi litera “V” intoarsa la 180 de grade, iar apoi revino la pozitia de pornire.

Intre palme, ca si intre talpi, este o distanta de aproximativ 60 de cm. La acest exercitiu, inspiratia se face pe nas, iar expiratia pe gura.

exercitii-tibetane-5

Ritualurile se executa zil­nic, cu pauza de 1 zi pe saptamana, altfel progre­sul va avea de suferit. De obicei, toata repriza de exercitii 20 de minute, iar timpul scade cu cresterea conditiei fizice.

Daca un ritual pare imposibil de executat la inceput, se renunta temporar la el si se incearca din nou dupa cateva luni. Nu se va lucra pana la extenuare si se va creste numarul executiilor in timp. Daca se pot executa numai patru din cele cinci ritualuri, rezultatul obtinut este, de asemenea, important, dar cele patru vor fi executate in mod regulat si corect.

 

 

 

Sursa: abundent.ro

 

You may also like...