Acru, sarat, amar, iute si dulce. Cele 5 gusturi care reusesc sa ne influenteze organismul

acru-amar-sarat-iute-dulce

Pentru a pastra echilibrul in alimentatie, este nevoie sa consumam din toate tipurile. Iata cele 5 tipuri de mancaruri si la ce ne ajuta ele.

Acru pentru energizare

Acru. Alimentele acre influenteaza in mod pozitiv energia fizica. Atunci cand suntem extrem de nervosi, maniosi sau trecem prin momente de agitatie maxima, este nevoie de consumul mai strasnic de alimente acre pentru a restabili echilibrul intern. Varza murata, graul incoltit, produsele pe baza de lapte acru, fructe acre, berea, ceaiul de fructe sau branza de vaci sunt doar cateva exemple la indemana pentru a pototli fierbanteala interna la nevoie.

Sarat. De obicei, oamenii consuma mai multa sare decat este necesara organismului. De aceea, organele interne au de suferit, acestea pierzand prea mult lichid, care se acumuleaza in tesuturi, aparand picioare umflate, celulita. Asadar, este recomandat consumul cat mai mic de sare. Alimentele care sunt de la natura sarate, precum pestele si fructele de mare, ar trebui mancate ca atare. Mancarurile trebuie condimentate in primul rand cu patrunjel, marar, ceapa verde si alte condimente, iar la final pus un praf de sare.

Alimentele amare ajuta la eliminarea lichidului din organism

Amar. Substantele amare din unele alimente obliga organismul sa elimine lichidul. Deci, datorita acestora se pot evita retentiile de apa din corp. Cimbrul, oregano sau salvia sunt excelente pentru acest lucru. Pentru calmarea din urma agitatiei, stresului, insomniei, nervozitatii se recomanda consumul de andive, salata, verde, papadie si cicoare. Totusi, nu tot ce este amar este si sanatos. Consumul excesiv de cafea sau ceai negru poate duce la uscarea pielii sau iritarea acesteia si chiar la riduri premature.

Iute. Persoanele care sufera mereu de frig si au mainile sau picioarele reci, dar si stari de vesnica epuizare fizica si psihica, pot inlatura aceste senzatii neplacute cu ajutorul mancarurilor iuti. Mirodeniile sunt foarte simplu de consumat si foarte aromate. Incercati piper alb si negru, ardei iute, cuisoare, nucsoara, ghimbir, ceapa si usturoi.

Dulce. Din toate cele dulci, organele isi trag energia vitala. Asta nu inseamna ca ne este permis sa mancam intr-o veselie tot ce este dulce. Mai mult, e bine de stiut ca ultimele studii arata ca zaharul este asociat cu boli grave, inclusiv cancer. Zaharul prelucrat industrial isi pierde capacitatea de a produce energie vitala. Asadar, cel mai sigur pentru sanatate este sa se consume inlocuitori de zahar si alimente dulci, precum: smochine, curmale, nuci, stafide, castane comestibile, dovlecei, morcovi, anasonul, miere. Fructoza continuta in acestea ajuta organismul sa se relaxeze si sa se elibereze de stres.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.