9 legume radacinoase sanatoase

9-legume-radacinoase-sanatoase

Va prezentam cele mai bune 9 legume radacinoase, pe care sa le adaugati in salate, ciorbe, supe, sucuri si alte preparate delicioase si sanatoase. Iata ce beneficii aduc ele pentru sanatatea omului si de ce este bine sa fie consumate in cantitati mai mari decat lactatele si produsele din carne.

9 legume radacinoase sanatoase – cartofii si morcovii, radacinoasele super gustoase ce aduc plus de vitamine

1 – Cartofi dulci. Primul pe lista legumelor sanatoase sunt cartofii dulci. Cartofii dulci sunt bogati in vitamina A si sunt, de fapt, una dintre cele mai bune surse de vitamina A din lume. Sunt, de asemenea, bogate in potasiu, vitamina B5 si vitamina C.

2 – Cartofi albi. Cartofii albi pot fi buni pentru tine, in functie de modul in care ii pregatesti. Acestia contin antioxidanti si substante nutritive, inclusiv potasiu, care este important pentru sanatatea oaselor si a inimii. Mai mult, cartofii pot ajuta la reducerea riscului de potasiu scazut mai mult decat bananele si cartofii dulci.

In plus, cartofii albi sunt o sursa buna de mangan, care este importanta si pentru sanatatea oaselor, precum si pentru sanatatea nervilor. Pentru a pastra cat mai mult potasiu din cartofii albi, acestia se mananca cu tot cu piele copti. Acest lucru inseamna sa stam departe de cartofii prajiti.

3 – Morcovii. Apoi, pe lista de vegetale radacinoase sunt morcovi, care este una dintre cele mai populare legume din intreaga lume. Acestia pot fi consumati cruzi, fierti sau in sucuri. Antioxidantii numiti carotenoizi sunt responsabili pentru culoarea lor portocalie marcata si este ceea ce va poate ajuta sa va protejati ochii si pielea. Alte substante nutritive ale morcovului includ luteina, zeaxantina, vitaminele A, D, E si K, precum si magneziu, potasiu si calciu.

4 – Pastarnac. Pastarnacii sunt din aceeasi familie cu patrunjelul si țelina, si ca atare, au multe din aceleasi avantaje. Acestia furnizeaza fibre, acid folic, potasiu si vitamina C. O jumatate de ceasca de pastranaci fierti va ofera aproximativ 12% din fibra de care aveti nevoie in fiecare zi.

9 legume radacinoase sanatoase – nu ezitati sa consumati cele mai sanatoase radacinoase

5 – Sfecla. Unele cercetari sugereaza ca sfecla poate spori rezistenta in timpul performantei atletice, precum va poate ajuta sa va recuperati dupa antrenamente mai eficient. Acest lucru se datoreaza faptului ca sfecla contine nitrati, pe care corpul le poate utiliza pentru recuperarea musculara, imbunatatirea circulatiei si pentru scaderea inflamatiei.

6 – Napi. Napii sunt legume crucifere si, ca atare, au abilitati de combatere a cancerului, la fel cafratii lui broccoli, varza, si varza de Bruxelles. Si ca si alte legume crucifere, napii contin fitonutrienti numiti indoli care pot reduce riscul de cancer. Napii sunt, de asemenea, bogati in calciu, magneziu si potasiu, facandu-i o alegere inteligenta pentru sanatatea inimii.

7 – Rutabaga. Rutabaga este asemanatoare atat cu varza, cat si cu strugurii si ofera mai multe beneficii ca cele doua. Sunt bogate in fibre si vitamina C, oferindu-va aproximativ 47% din doza zilnica recomandata. In plus, acestea sunt bogate in zinc, care promoveaza sanatatea sistemului imunitar, functia creierului, reglementarea dispozitiei si metabolismul. Gustul lor este asemanator cu napii si cartofii albi si sunt delicioase atunci cand sunt prajite sau caramelizate.

8 – Dovleac. Acesta este nu numai delicios, dar poate lupta, de asemenea, impotriva cancerului si poate stimula sistemul imunitar. Acest lucru se datoreaza continutului sau de beta-caroten. De fapt, cu cat este mai intunecata nuanta pe care o are, cu atat este mai mare cantitatea de beta-caroten continuta. Beta-carotenul poate ajuta la distrugerea celulelor canceroase prin promovarea comunicarii intre celulele care distrug cresterea tumorilor canceroase. Puteti sa coaceti aceasta leguma radacinoasa sau sa o utilizati in produse coapte pentru a inlocui zaharul sau cantitatile excesive de lapte.

9 – Topinambur. Acestia ofera 10 grame de fibre, trei grame de proteine si doar 100 de calorii pe portie. In plus, sunt o sursa buna de vitamina A, fier si potasiu. Acest legume combat cu succes un deficit de fier si preven anemia.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.