5 vitamine esentiale de care aveti nevoie dupa varsta de 40 de ani

5-vitamine-esentiale-de-care-aveti-nevoie-dupa-varsta-de-40-de-ani

Ganditi-va la vitamine si nutrienti ca la o armata care va lupta impotriva bolilor legate de varsta. Iar cel mai bun mod de a construi aceasta armata este sa mananci o dieta sanatoasa, sa adaugi suplimente cand este nevoie.

Corpul nu mai functioneaza in acelasi mod la 40 plus ca la 20. Masa musculara incepe sa se deterioreze, avem cu mult mai multe sanse de a pune in greutate, menopauza poate (sau poate in curand) sa inceapa, iar riscul bolilor cronice cum ar fi cancerul, bolile de inima si diabet zaharat incepe sa creasca.

5 vitamine esentiale de care aveti nevoie dupa varsta de 40 de ani – dieta echilibrata, plus suplimente pentru a te mentine cat mai sanatos

O solutie este obtinerea de cantitati suficiente de vitamine si substante nutritive potrivite, ceea ce este posibil prin alimentatia sanatoasa, iar sursele alimentare sunt de obicei (dar nu intotdeauna) o sursa mai buna decat suplimentele deoarece sunt mai bine absorbite de organism. Iata principalele substante nutritive pe care trebuie sa le iei dupa varsta de 40 si cele mai bune modalitati de a le obtine.

Citeste si Studiile arata ca femeile au nevoie de mai multa odihna decat barbatii. 

VITAMINA B12

Odata ce ai implinit varsta de 40 de ani, vitamina B12 ar trebui sa fie pe lista suplimentelor necesare. Este esentiala pentru functionarea normala a sangelui si a creierului.

Si in timp ce copiii si adultii mai tineri sunt cei care au nevoie de alimentele B12, acestea se gasesc in carne si produse de origine animala, inclusiv pui, peste, lapte si oua. B12 este mai slab absorbit pe masura ce corpul imbatraneste, de obicei incepand cu aproximativ 50 de ani nivelul acidului din stomac se epuizeaza. 2,4 mg pe zi devitamina B12 este recomandata.

CALCIU

O analiza recenta a 59 de studii concepute pentru a masura rolul pe care il joaca in prevenirea fracturilor pentru barbati si femei in varsta de peste 50 a constatat ca cresterea aportului de calciu – fie din alimente sau suplimente – reduce riscul de fractura.

Si alte cercetari au legat suplimentele de calciu cu un risc crescut de atac de cord, accident vascular cerebral si deces cardiac pentru femeile aflate in postmenopauza.

Dar, chiar daca oasele noastre absorb cea mai mare parte a calciului de care au nevoie mai devreme in viata (de obicei inainte de varsta de 30 de ani), nutrientii joaca un rol important in mentinerea sanatatii osoase.

Nutrientul este necesar pentru alte functii de baza ale corpului, cum ar fi contractia musculara, functionarea nervilor si a inimii si alte reactii biochimice – si daca nu obtineti suficient calciu din dieta, organismul fura calciul din oase si le slabeste.

Majoritatea femeilor pot obtine calciul de care au nevoie – 1000 mg pe zi pentru femei de la 40 la 50 de ani si 1200 mg pentru femei cu varsta peste 50 de ani – daca mananca o dieta cu alimente bogate in calciu, cum ar fi laptele, tofu, sardinele, broccoli, migdale si spanac.

Vezi si Motivul pentru care doctorii interzic ibuprofenul persoanelor peste 40 de ani. 

5 vitamine esentiale de care aveti nevoie dupa varsta de 40 de ani – vitamina D si magneziu

VITAMINA D

Deficientele vitaminei D au fost legate de diabet, boli de inima, scleroza multipla si cancere de san si colorectal – toate dintre acestea avand o probabilitate mai mare de la anumita varsta in sus. Plus, vitamina D este esentiala pentru absorbtia calciului in organism.

Sursele dietetice includ peste si lapte fortificat, cereale si in general, vitamina D de la alimente este slab absorbita. Soarele este cea mai buna sursa de vitamina, dar nu toata lumea traieste suficient de aproape de ecuator pentru a fi expusa razelor puternice care vor da vitamina D de care aveti nevoie.

Se recomanda un supliment D3 (D3 fiind tipul de vitamina D cel mai aproape de ceea ce ai obtine de la soare). Ar trebui sa obtineti cel putin 600 UI pe zi (si 800 UI pe zi, dupa 50), conform recomandarilor actuale ale Institutului National de Sanatate.

Limita superioara tolerabila (adica cantitatea care nu dauneaza) este de 4 000 UI pe zi.

MAGNEZIU

O functie-cheie a magneziului este de a ajuta la reglarea tensiunii arteriale, care este deosebit de importanta pentru femeile cu varste de 40 de ani care sunt deja expuse riscului de hipertensiune arteriala datorata imbatranirii normale.

Deficientele in magneziu au fost legate de boli de inima, diabet zaharat si inflamatie. In plus, ajuta corpul sa absoarba calciul si joaca un rol in functia musculara, nervoasa si cardiaca, precum si controlul glicemiei.

Te-ar putea interesa si Despre acest ulei toate femeile peste 40 de ani ar trebui sa stie. Iata care sunt motivele in acest articol.

Dar, daca consumati o dieta sanatoasa si echilibrata, este posibil sa obtineti de la alimente toate cantitatile de magneziu de care aveti nevoie (320 mg pe zi pentru femeile cu varsta peste 40 de ani). Prea mult magneziu nu prezinta neaparat riscuri pentru sanatate, dar poate provoca diaree, greata sau crampe.

POTASIU

Potasiul joaca un rol cheie in mentinerea tensiunii arteriale sub control, indiferent de varsta. La femeile aflate in postmenopauza, cercetarea a asociat un aport mai mare de potasiu din alimente la un risc scazut de accident vascular cerebral – desi aportul „ridicat” a fost considerat de aproximativ 3,1 g, care este inca mai mic decat recomandat 4,7 g pe zi.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.