10 alimente care calmeaza arsurile la stomac

alimente si plante care calmeaza arsurile de stomac

Arsurile la stomac sunt incomode si provoaca o stare de discomfort pe parcursul intregii zile. Aceasta afectiune este una dintre cele mai comune probleme digestive, care, spre bucuria noastra, poate fi prevenita si combatuta cu o alimentatie echilibrata.

Iata mai jos cateva alimente care calmeaza arsurile la stomac:

1.Ghimbir

Datorita substantelor pe care le contine, ghimbirul are efect de calmare asupra intre­gului tract digestiv, fiind de un real folos in combaterea tulbu­rarilor digestive de orice fel (rela­­xea­za eso­fagul, ajuta la o desfasurare normala a digestiei si micsoreaza riscul de aparitie a arsurilor). Pe vremuri, oamenii mancau ghimbir cu paine dupa fiecare masa copioasa pentru a preveni orice fel de probleme digestive.

Daca suferi de arsuri la stomac, bea un ceai de ghimbir. Pune intr-o cana cu apa cloco­tita jumatate de lingurita de radacina ma­cinata sau proaspat rasa si bea aceasta infuzie cu 20 de minute inainte de masa.

2.Banane

Acestea au rolul de a calma tubul digestiv, fiind indicate de multa vreme ca remediu in diverse afectiuni gastrointestinale. Bananele contin o enzima care actio­neaza asupra mucoasei gastrice, determinand-o sa produca o cantitate mai mare de mucus. Acesta for­meaza un strat protector ce linisteste stomacul iritat si astfel atenueaza senzatiile de arsura (cele mai potri­vite sunt bananele inca verzi). De asemenea, cerce­tarile recente au aratat ca fibrele solubile din banana reduc inflamatiile dureroase, prezente in afectiuni cum sunt boala Crohn si colita hemoragica.

3.Ananasul

Acesta este bogat in enzime digestive si substante proteolitice, folositoare asimilarii proteinelor in organism, fiind indicat si contra arsurilor la stomac si a altor tulburari digestive. De asemenea, ananasul contine si foarte multa glutamina, care protejeaza mucoasa gastrica. Pentru a preveni aparitia senzatiilor de arsura, mananca cateva cubulete de ananas stropite cu miere.

4.Papaya

Acest fruct contine papainaa, o enzima care ajuta la cal­marea stomacului. Sucul de pa­paya reuseste sa amelio­reze tulburarile digestive si arsurile la sto­mac. Se recomanda sa se consume mai des papaya, iar la sfarsitul mesei sa se bea ceai musetel.

5.Musetelul

Aceasta planta medicinala reprezinta una din­tre primele optiuni in tratarea arsu­rile la stomac. Aceasta contine pro­prietati antiin­flamatoare, antiseptice, antispastice si calmante. Prepara un ceai de mu­setel si adauga in el si putin lemn-dulce.

6.Lemn dulce

Acesta contine mai multi compusi care prote­jeaza mucoasa gastrica si pe cea intestinala. Cand suferi de arsuri la stomac, prepara un ceai de lemn-dulce. Flavonoidele existente in aceasta planta contri­buie, in primul rand, la preve­nirea ulcerului gastric.

7.Menta

Aceasta planta este cunoscuta din timpuri starvechi ca un leac miraculos contra afectiunilor diges­tive, inclusiv a arsurilor la stomac. Prepara un ceai calmant din frunze de menta, in combinate cu roinita care are proprietati carminative, de eliminare a gazelor din intestin.

8.Scortisoara

Aceasta este un bun carminativ. Scortisoara reduce balonarile si usureaza digestia. Dacă ai arsuri la stomac sau problemele gastrice provocate de hiperaciditate, bea un ceai de scortisoara si sa mananci o felie de paine prajita presarata cu aceasta mirodenie.

9.Marar

La fel ca si scor­tisoara, mararul este si el un bun carminativ, la care se apelea­za din vremuri stravechi, pentru ameliorarea arsurilor la stomac. Prepara o infuzie din ca­teva lingurite de seminte de marar zdrobite la o cana de apa fierbinte.

10.Cartof

Pentru a calma arsurile de stomac, se recomanda zeama de cartofi. Cu ajutorul unui storcator, se stoarce un cartof crud si apoi zeama obtinuta se bea. Este un remediu excelent si pentru ulcer, dar si un pansament pentru stomacul sanatos.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.