Wasabi, un condiment foarte puternic extrem de sanatos

wasabi-beneficii

Wasabia japonica sau Eutrema japonica, care este, de asemenea, cunoscut sub numele de hrean japonez, este un membru al familiei Brassicaceae, care include, de asemenea, varza, conopida, hreanul si mustarul. Planta este originara din Japonia, Coreea, Rusia (Orientul Indepartat) si China de Nord, iar radacinile de wasabi sunt utilizate in principal ca si condiment si au o aroma foarte puternica. Se presupune ca este una dintre cele mai rare si mai dificile legume de cultivat in lume si este cultivata in doua moduri principale, fie in campuri inundate, fie in mediu bazat pe sol. Chiar daca toate partile plantei de wasabi, inclusiv frunzele, florile si petiolele sunt comestibile, rizomul sau apreciat are preturi ridicate pe pietele din intreaga lume.

Wasabi este considerat a fi originar din Japonia, Coreea, Rusia (Orientul Indepartat) si China de Nord. Nu se cunoaste momentul in care acesta a fost introdus pentru prima data in cultivare, insa inregistrarile antice japoneze arata ca wasabi, cunoscut initial sub numele de ghimbir salbatic, a fost introdus ca planta medicinala de Sukahito Fukae. Prima enciclopedie medicala japoneza numita „Honzowamyo” a fost publicata in A.D. 918 si afirma ca „ghimbirul salbatic” (wasabi) a fost cultivat in Japonia de cel putin o mie de ani.

In prezent, regiunea Shimane este cea mai mare zona de productie de wasabi si cercetare in reproducere din Japonia. Hreanul japonez este acum cultivat in multe tari din intreaga lume, inclusiv Noua Zeelanda, Brazilia, Taiwan, Coreea, Canada, Israel, Vancouver, Thailanda, Columbia si Oregon, SUA. Planta este cultivat in Noua Zeelanda pentru export de rizomi congelati in Japonia si este, de asemenea, prelucrat intr-o serie de produse alimentare cu aroma de wasabi diferite.

Valoare nutritionala

In afara de aspectul lor unic si de gustul puternic, picant, wasabi este o sursa buna de nutrienti, vitamine si minerale. Consumul de 100 grame de Wasabi ofera 54,5 mg Vitamina C, 0,356 mg Vitamina B6, 10,1 g Fibra dietetica totala, 30,6 g Carbohidrat, 0,201 mg Cupr, 0,508 mg Mangan, 90 mg Magneziu si 2,11 mg zinc.

Exista numeroase mituri despre wasabi. Ca exemplu, acesta nu este pur si simplu responsabil pentru desfundarea sinusurilor, precum si pentru deschiderea cailor nazale; in realitate, face cu adevarat contrariul. Cu toate acestea, exista cateva motive pentru a consuma wasabi.

Prevenirea cancerului

Utilizarea regulata a condiemntului wasabi in dieta poate evita anumite tipuri de cancer. Cea mai proeminenta si benefica substanta nutritiva gasita este izotiocianatul. Aceasta se formeaza din glucozinolati dupa ce planta este colectata sau taiata. Antioxidantii izotiocianati sunt benefici in eliminarea radicalilor liberi din sistemele organismului. Cercetarile au aratat ca o forma de izotiocianat din wasabi, 6-MITC, a fost evident dovedit a preveni dezvoltarea leucemiei si a celulelor canceroase de stomac. De fapt, incurajeaza apoptoza (moartea celulelor) in termen de 24 de ore de la consum. Utilizarea lui poate evita cresterea tumorilor, chiar si la o dimensiune pre-clinica sau pre-tratament. Cel mai atragator lucru despre acest tip de tratament este acela ca izotiocianatul pare sa omoare celulele canceroase fara a deteriora celulele sanatoase din jur.

Vezi si: 9 beneficii pentru sanatate ale piperului negru, un super-condiment

Promoveaza sanatatea parului

Wasabi contine multa vitamina C, care este unul dintre cei mai eficienti nutrienti pentru cresterea si intarirea parului. Pentru a oferi o doza vitala de vitamina C, includeti alimente bogate in vitamina c, precum wasabi in dieta obisnuita, deoarece condimentul contine 54,5 mg de vitamina C, ceea ce reprezinta 60,56% din valoarea recomandata zilnic. Deci, pentru a promova sanatatea parului includeti wasabi in dieta de zi cu zi.

Ucide bacteriile daunatoare provocate de alimente

Cercetarile au aratat ca wasabi ofera un sprijin puternic atunci cand vine vorba de protectia impotriva unor bacterii. Cercetarile efectuate la Laboratorul de tehnologie a celulelor plantelor din Japonia remarca faptul ca utilizarea wasabi pe cartofi le-a facut mai rezistente la boli. O alta cercetare publicata in Journal of Applied Microbiology arata acelasi lucru atunci cand se aplica rosiilor. Incorporarea culturii de wasabi selectata in sol a redus considerabil infectia bacteriana pe rosii si tratarea tomatelor a produs eficacitati exceptionale de control impotriva M. incognita cu reziduul proaspat de wasabi

Depresie

Vitamina B6 gasita in wasabi ajuta organismul sa produca serotonina, un produs chimic care influenteaza starea de spirit. Nivelurile scazute de serotonina sunt asociate cu depresia si unele medicamente antidepresive functioneaza prin cresterea nivelului de serotonina. Unii cercetatori cred ca vitamina B6 ar putea ajuta la reducerea simptomelor depresiei. Asadar, includeti alimentele bogate in vitamina B6 precum wasabi pentru a va tine departe de depresii.

Conditii respiratorii

Wasabi poate preveni anumiti agenti patogeni ai tractului respirator. Componenta gazoasa a wasabi, care provoaca o reactie puternica la nivelul pasajelor nazale si a sinusurilor, este de fapt eliberarea gazoasa a izotiocianatului, care poate preveni puternic proliferarea agentilor patogeni ai tractului respirator, precum cei care provoaca gripa si pneumonie. Mirosul si senzatia din nas dupa ce l-ati consumat pot fi puternice, dar pot face mult bine pentru sanatatea si bunastarea voastra.

Previne caderea dintilor

Datorita capacitatii sale de a elimina bacteriile, este un agent antimicrobian natural folosit adesea alaturi de pestele crud. Acest lucru se datoreaza in special izotiocianatului care produce vapori de wasabi. Acesti vapori ajuta la descurajarea cresterii mucegaiului si bacteriilor. Interesant este ca, de asemenea, ajuta la prevenirea cariilor dentare prin distrugerea bacteriilor care o pot provoca.

Artrita si inflamatia

Wasabi s-a aratat folositor in reducerea cazurilor de umflare articulara, inflamatie si poate chiar calma efectele artritei. Compusii izotiocianati prezenti in planta ajuta la reducerea inflamatiei articulatiilor, ligamentelor si muschilor care pot duce la artrita si dureri articulare. Cercetarile recomanda faptul ca wasabi ajuta la mentinerea integritatii osoase la oameni si poate ajuta la scaderea riscului de osteoporoza.

Efecte antibacteriene

S-a aratat ca acest condiment combate infectiile bacteriene! Intr-un studiu recent asupra proprietatilor antibacteriene ale diverselor alimente si legume, wasabi a fost calificat drept cel mai eficient aliment antibacterian impotriva E. coli si Staphylococcus aureus (infectii cu Staphylococcus). Aceasta inseamna ca otravirea alimentara si alte conditii dezastruoase pot fi avitate prin mentinerea nivelului de izotiocianate in dieta, consumand regulat wasabi. Din nou, izotiocianatii s-au dovedit a fi componenta vitala care a neutralizat aceste bacterii mortale din corp. Unele companii au inceput sa includa oligoelemente de extract de wasabi in cremele si gelurile lor antibacteriene pentru a le creste rezistenta si eficacitatea!

Sursa poza: ro.wikipedia.org

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...