Vitamina E, tot ce nu stiati despre ea si in ce alimente se gaseste

Vitamina-E-tot-ce-nu-stiati-despre-ea-si-in-ce-alimente-se-gaseste

La fel ca alte vitamine, vitamina E nu este o singura molecula, ci este o clasa de molecule identice care realizeaza activitati conexe. Moleculele de vitamina E sunt impartite in doua clase majore, tocotrienolii si tocoferolii, care ar putea fi subdivizati singuri. Vitamina E este o componenta solubila lipidica extinsa in sistemul de aparare a celulelor antioxidante si se obtine in special din dieta. Are diferite roluri vitale in organism datorita proprietatilor sale antioxidante. Oxidarea este asociata cu diferite boli si conditii posibile, cum ar fi imbatranirea, cancerul, cataracta si artrita. Vitamina E este eficienta impotriva acestor probleme. Vitamina E previne, de asemenea, hiperagregarea trombocitelor care ar putea duce la ateroscleroza. Mai mult, scade productia de prostaglandine, cum ar fi tromboxanul, care provoaca aglomerarea trombocitelor.

Este un grup de compusi solubili in grasimi care a fost descoperit mai intai de Evans si Bishop in 1922. Acesti compusi au activitati antioxidante aparente care sunt esentiale pentru sanatate. Vitamina E se gaseste in alimente care contin grasimi si cu proprietati solubile in grasimi, permite stocarea in tesuturile grase ale oamenilor si animalelor. Aceasta vitamina liposolubila exista sub diferite forme in alimente precum nuci, spanac, masline, avocado, fistic, somon, oua, cartofi dulci, seminte de floarea soarelui, mango, uleiuri vegetale, sparanghel, germeni de grau si paine integrala. Alfa tocoferolul este cea mai comuna forma in dieta occidentala. Caracteristica chimica vitala este proprietatea antioxidanta care se gaseste in alimente, care blocheaza adaugarea de oxigen la grasimi, ceea ce provoaca rancezire.

Sursele alimentare bune de vitamina E includ uleiurile vegetale, margarina si unele fructe si legume, cum ar fi piersicile si sparanghelul.

Cat de multa vitamina E avem nevoie zilnic?

Aportul zilnic recomandat pentru barbati si femei de toate varstele este de 15 miligrame (sau 22,5 UI) de vitamina E zilnic. Acesta este, de asemenea, nivelul recomandat in timpul sarcinii, in timp ce aportul zilnic este crescut la 19 miligrame in timpul alaptarii. Vezi si: Sursa excelenta de vitamina E – uleiul de nuci caju

Ce se intampla daca se consuma prea putina vitamina E?

Deficitul de vitamina E este oarecum rar la adulti, cu exceptia celor care au afectiuni medicale care afecteaza digestia normala a lipidelor. Orice situatie in care digestia si absorbtia normala a grasimilor sunt impiedicate poate reduce in cele din urma cantitatea de vitamina E absorbita din tractul digestiv. O deficienta poate dura mai multe luni sau ani pentru a se manifesta prin simptome medicale, cum ar fi fragilitatea globulelor rosii si anomalii neurologice. De obicei, starea medicala este tratata cu mult inainte ca semnele de deficit de vitamina E sa fie recunoscute. Cu toate acestea, copiii cu fibroza chistica sunt o preocupare speciala, deoarece pancreasul produce cantitati inadecvate de enzime digestive la cei cu aceasta boala.

Vitamina E poate deveni toxica?

In comparatie cu alte vitamine liposolubile, vitamina E este relativ netoxica. Cu toate acestea, studii efectuate pe oameni care mananca cu 50-100 de ori peste doza recomandata au aratat ca aceste cantitati pot duce la greata, diaree si dureri de cap, in timp ce unele persoane s-au plans de slabiciune generala si oboseala. Trebuie recunoscut faptul ca suplimentarea excesiva de vitamina E poate interfera cu activitatea vitaminei K in coagularea sangelui.

Siguranta si efecte secundare

  • Utilizarea sa pe cale orala provoaca rareori greata, diaree, crampe intestinale, oboseala, slabiciune, cefalee, vedere incetosata, eruptie cutanata, disfunctie gonadica si concentratie crescuta de creatina in urina.
  • Suplimentele ar putea promova sansele de sangerare. Cei care au programat o interventie chirurgicala ar trebui sa inceteze sa ia vitamina E inainte cu doua saptamani.
  • Persoanele alergice la produsele cu vitamina E pot provoca reactii cutanate, cum ar fi eczeme si dermatite.

Sistemul imunitar combate bacteriile infectioase si previne febra, diareea, codul si tusea. Adaugati vitamina E in dieta pentru a intari sistemul imunitar. De asemenea, ajuta la cresterea celulelor necesare organismului pentru distrugerea germenilor si a celulelor canceroase. Promoveaza cresterea celulelor B care formeaza anticorpi despre care se stie ca distrug bacteriile.

Tesuturile deteriorate si celulele pielii formeaza cicatrici care nu sunt atractive. Uneori, aceste cicatrici dureaza mai mult timp pentru a se vindeca. Vitamina E are proprietati curative care repara celulele deteriorate datorita proprietatilor sale curative. In plus, este sigura pentru vanatai si arsuri. Pielea absoarbe acesti nutrienti si cicatricile incep sa se estompeze treptat.

Cheagul de sange din artere este daunator, deoarece duce la probleme grave de sanatate, cum ar fi stopul cardiac si imbunatateste susceptibilitatea la accident vascular cerebral. Cheagurile din vena pot provoca embolie pulmonara daca ajung la plamani. Vitamina E actioneaza ca un diluant de sange pentru prevenirea trombocitelor din sange sa se combine impreuna si sa se transforme in cheaguri. Adaugati vitamina E in dieta pentru a evita aceste probleme de sanatate.

Vitamina E combate radicalii liberi daunatori si, cu proprietatile sale antioxidante, previne imbatranirea timpurie prin reducerea sanselor parului de a deveni carunt. Multe motive, cum ar fi fumatul, alimentatia slaba si deficitul de fier ar putea fi motivul parului deteriorat si cenusiu, dar adaugarea de vitamina E in dieta ajuta la combaterea acestei afectiuni.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...