Vitamina E si rolul ei in organismul nostru

vitamina E

Vitamina E. Vitaminele sunt substante chimice organice necesare in cantitati mici pentru ca organismul sa ramana sanatos. Majoritatea vitaminelor nu pot fi sintetizate de organism si din acest motiv ele trebuie obtinute din alimentatie. Exista multi terapeuti si nutritionisti constienti de forta si eficacitatea remediilor naturale provenind din alimente. Astfel este si cazul lui Jean Valnet, medic francez care vreme de decenii a urmarit tratarea pacientilor sai folosind in prescriptiile sale plante medicinale, legume, fructe, cereale, miere.

Vitamina E sau tecoferolul (liposolubila) este vitamina reproducerii, datorita rolului pe care il are in procesul fertilitatii. Totodata, aceasta vitamina face parte dintre substantele cu o importanta actiune antioxidanta, fiind recomandata in tratarea a numeroase boli.

O lipsa de vitamina E determina anemie hemolitica, poate atrage atrofierea fetusului si nasterea de copii morti. Dar rolul ei nu se reduce la atat. Lipsa ei atrage tulburari in sfera genitala, ca si in domeniul cardiovascular, in fiziologia neuromusculara (instalarea aterosclerozei) sau la nivelul pielii. Vitamina E intervine, de asemenea, in metabolismul grasimilor.

Pe de alta parte, excesul de vitamina E (300-800 mg/zi), duce la oligospermie, azoospermie in cazul barbatilor, iar la femei involutie ovariana si tulburari ale ciclului menstrual. De asemenea, administrarea excesiva a vitaminei scade absorbtia de vitamina K si creste riscul producerii de hemoragii.

Iata care sunt indicatiile vitaminei E:

  • atrofia testiculara, ovariana si a uterului, impotenta si sterilitatea. Vitamina E mareste fecunditatea – intervine in procesul fertilitatii, stimuland la barbati formarea spermatozoizilor asigurand buna desfasurarea a sarcinii la femei;
  • pericolul de avort, intarzierea dezvoltarii organelor genitale, intarzieri de pubertate, menstruatii dureroase, vulvite, prurituri vulvare, fibrom uterin si tulburari genitale ale menopauzei;
  • tulburari de crestere ale pruncului;
  • anumite tulburari musculare si ale sistemului nervos (scleroza in placi, sechele de poliomelita);
  • miocardite, anghina pectorala, arterioscleroza (cu exceptia hipotensivilor);
  • anumite eczeme si ulcere ale gambei;
  • miopie evolutiva;
  • scaderea imunitatii;
  • ulcer gastric;
  • litiaza biliara;
  • astm bronsic;
  • ascita;
  • epilepsie;
  • cancer. Aceasta vitamina reduce considerabil riscul apariţiei unor forme de cancer (gastrointestinal, pulmonar), asigura protectia organismului impotriva dioxidului de azot (smogul), a radiatiilor, chimioterapicelor;
  • un aport corespunzator de vitamina E scade cu de patru ori riscul aparitiei bolii Parkinson.

Surse de vitamina E:

Vitamina aceasta se gaseste in cereale si mai ales in cele germinate (germeni de grau), in uleiuri vegetale, legume (salate, creson, spanac, patrunjel, mazare etc.), polen, avocado, produse din cereale integrale, galbenus de ou, fructe cu coaja lemnoasa (nuci, arahide, alune, migdale), ficat, unt de arahide.

Nevoile organismului se situeaza intre 10-25 mg pe zi:

  • Salata verde contine circa 4 mg de vitamina E la 100 g
  • germenele de grau 20 mg la 100 de g
  • uleiul de germene de grau 150-500 mg la 100 g

Vitamina E – Beneficii pentru piele

Vitamina aceasta poate sa hidrateze pielea si sa sprijine sistemul de aparate a epidermei impotriva razelor ultraviolete si a radicalilor liberi. Din acest motiv, vitamina aceasta este intalnita in majoritatea lotiunilor si cremelor pentru plaja sau in produse de ingrijire a pielii dupa expunerea la soare. De asemenea, trebuie sa stiti ca cele mai bune creme antirid contin cel putin 1% vitamina E. Astfel, aplicata inainte si dupa expunerea la soare, vitamina E va potenta efectul cremelor cu protectie UV.

Vezi si: Vitamina F. Ce este si ce rol are pentru organismul nostru

Sursa: „Tratamentul bolilor prin legume, fructe si cereale”, Jean Valnet

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...