Varza de Bruxelles, vedeta printre legumele de toamna

varza-de-bruxelles-vedeta-printre-legumele-de-toamna

Varza de Bruxelles a fost cultivata mai intai in timpul erei medievale tarzii sau renascentiste in zona Belgiei de azi. Ulterior a fost transportata in Statele Unite la mijlocul secolului al XIX-lea si a inceput sa fie cultivata serios acolo la mijlocul secolului al XX-lea. Acum este cultivata in toata Europa si Statele Unite. De ce sa consumati cat mai des in aceasta toamna o leguma excelenta?

Motivele pentru care ar trebui sa consumati varza de Bruxelles toata toamna

Varza de Bruxelles este o sursa minunata de vitamina C, principalul antioxidant solubil in apa al organismului. Vitamina C promoveaza functia imunitara si producerea de colagen, o proteina care formeaza substanta de baza a structurilor corpului, inclusiv pielea, tesutul conjunctiv, cartilajul si tendoanele. In afara de aceasta, varza de Bruxelles este o sursa buna de vitamina A; ambele substante nutritive joaca roluri semnificative in apararea organismului de infectii si promovarea pielii suple, stralucitoare. Acest tip de varza este formata din cantitati suficiente de acid gras omega-3, care sustine sanatatea pielii.

Varza de Bruxelles consta dintr-o cantitate considerabila de Sulforaphane, care s-a dovedit eficienta in prevenirea veziculelor severe si a ruperii pielii din cauza bolii genetice neobisnuite si potential letale Epidermoliza Bullosa Simplex (EBS). In testul pe animale, soarecii au fost tratati cu sulforaphane din varza si au descoperit o imbunatatire notabila imediat dupa patru zile, mai mult de 85% soareci tratati sunt in viata si fara vezicule.

Varza de Bruxelles consta dintr-o cantitate adecvata de vitamina K, cu peste 91% din valoarea zilnica in fiecare jumatate de cana (aproximativ 80 de gr). Este necesara suficienta vitamina K pentru a stimula osteocalcina proteinei Gla, care leaga mineralele osoase pentru a face oasele puternice. Cu vitamina K inadecvata, oasele nu pot rezista la calciu vital, ceea ce duce la osteoporoza. Din fericire, varza de Bruxelles ofera o doza mare de vitamina K, care este mijlocul eficient pentru a va proteja oasele de osteoporoza.

Leguma care stimuleaza imunitatea

Cantitatea suficienta de antioxidanti, precum si de vitamina C care stimuleaza imunitatea se gaseste in aceasta varza. Vitamina C ajuta la protejarea efectelor expunerii la soare prin simpla reducere a daunelor cauzate de radicalii liberi, fum, un produs secundar nociv al soarelui si poluare. Radicalii liberi distrug colagenul si elastina si duc la riduri si alte semne ale imbatranirii. Prin urmare, asigurati-va ca dieta include si o cantitate suficienta de alimente bogate in vitamina C, cum ar fi varza de Bruxelles, astfel incat sa puteti repara cu usurinta daunele cauzate de oxidare. Aproximativ o jumatate de cana de varza de Bruxelles fierte contine 53% din necesarul zilnic de vitamina C! Vezi si: Varza rosie. Cele mai importante beneficii ale legumei crucifere

Cercetarile au demonstrat ca aportul frecvent de legume crucifere, cum ar fi varza de Bruxelles, este legat de sansa scazuta de mortalitate prin boli cardiovasculare.

Legumele crucifere sunt surse excelente de vitamina C

Varza de Bruxelles consta din vitamina C, K, precum si multi alti antioxidanti esentiali si o cantitate minima de acizi grasi omega 3. Toate aceste vitamine, antioxidanti si omega 3 functioneaza colectiv pentru a mentine arterele sanatoase, pentru a combate tensiunea arteriala ridicata, pentru a reduce nivelul colesterolului, pentru a creste fluxul sanguin si pentru a mentine vasele de sange puternice si sanatoase. Aceste beneficii semnificative scad sansele de atac de cord si alte probleme cardiovasculare care afecteaza milioane de oameni in fiecare an.

Varza de Bruxelles consta dintr-o cantitate mai mare de vitamina B9, numita si folat sau acid folic. Este o vitamina B naturala, esentiala pentru formarea globulelor rosii si albe din maduva osoasa, esentiala pentru conversia carbohidratilor in energie si pentru producerea de ARN si ADN. In afara de aceasta, o cantitate suficienta de folat este necesara in timpul copilariei, adolescentei si sarcinii.

In timpul sarcinii, este necesar un folat adecvat pentru a proteja impotriva avortului spontan si a defectelor tubului neural la fat. Cercetarile au concluzionat de asemenea ca statutul de folat al tatalui chiar inainte de conceptie este la fel de important. Cercetarile efectuate de Universitatea McGill au concluzionat ca deficienta paterna de folat la soareci are 30% sanse mai mari de a avea diverse defecte congenitale in comparatie cu descendentii fara deficiente paterne de folat.

Varza de Bruxelles consta, de asemenea, din fier, care este important in timpul sarcinii. In timpul sarcinii, femeile necesita o cantitate de fier de aproximativ doua ori mai mare decat inainte, deoarece corpul foloseste fierul pentru a produce sange suplimentar pentru bebelus. Cu toate acestea, aproximativ 50% dintre femeile insarcinate nu primesc o cantitate suficienta de fier. Consumul de alimente bogate in fier, cum ar fi aceasta varza, este recomandat pentru a va mentine nivelul fierului sub control.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...