Valeriana pentru un somn lin si odihnitor

Cu o istorie care se intinde pana cel putin in Grecia Antica si Roma, radacina de valeriana a fost folosita ca ajutor pentru somn si pentru ameliorarea anxietatii. Medicii greci Dioscorides si Galen au propus-o ca remediu pentru otrava, in timp ce a fost folosita ca leac pentru epilepsie in Evul Mediu. Cu toate acestea, valeriana a devenit cel mai benefic tratament pentru tulburarile nervoase.

Cea mai populara utilizare a acestei plante versatile este, fara indoiala, ca ajutor pentru somn. Acidul gamma-aminobutiric (GABA) este un neurotransmitator care trimite mesaje chimice prin creier si sistemul nervos. Rolul sau este de a inhiba sau reduce activitatea neuronilor sau a celulelor nervoase. Un studiu realizat de Centrul de Sanatate Foellinge din Suedia a constatat ca efectele valerianei asupra somnului slab au fost semnificative. 44% dintre participanti au raportat somn perfect, in timp ce 89% au raportat somn imbunatatit, niciunul din acest grup nu a raportat niciun fel de reactii adverse.

Acidul valerenic si valerenolul continut in radacina valeriana actioneaza ca agenti anti-anxietate, stabilizand sistemul nervos central. Nivelurile GABA imbunatatite faciliteaza relaxarea mintii si a corpului, ceea ce inseamna ca radacina valeriana va poate ajuta, la gestionarea zilnica a stresului.

Valeriana pare sa functioneze direct asupra sistemului nervos ca un calmant natural. Cercetatorii de la „The Indian Journal of Experimental Biology” au descoperit ca intregul extract si uleiul esential izolat au avut un efect analgezic semnificativ asupra sobolanilor. In plus, uleiul esential a crescut eficacitatea aspirinei. Vezi si: Cele mai bune somnifere naturale. Cum sa adormi rapid cu ajutorul plantelor

In mod natural sedativ si antispasmodic, radacina de valeriana actioneaza ca un relaxant muscular puternic si poate fi utila in special in calmarea crampelor menstruale. Poate calma eficient contractiile musculare uterine severe pe care le intampina unele femei in timpul menstruatiei. Acest lucru a fost validat de un studiu, randomizat, controlat cu placebo, de la Universitatea Islamica Azad din Iran. Studii ample au descoperit ca GABA regleaza si tensiunea arteriala. Presiunea arteriala reglementata in mod corespunzator are un impact pozitiv direct asupra sanatatii inimii.

Uleiul esential de valeriana este cel mai cunoscut pentru a combate insomnia si pentru a trata alte afectiuni legate de somn. Componentele active ale valerianei coordoneaza o eliberare ideala de hormoni si echilibreaza ciclurile corpului pentru a stimula somnul. Acidul valerenic si valerenolul continut in uleiul esential de valeriana actioneaza ca agenti anti-anxietate, stabilizand sistemul nervos central.

Sursa: https://www.indigo-herbs.co.uk

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...